Asfalt rally České republiky bude hostit čtvrtý podnik šampionátu Abarth Rally Cup, který je součástí mistrovství FIA ERC.

Vedoucího Dariusze Polońského s navigátorem Łukaszem Sitekem, který má na kontě již tři vítězství doplní na startu Martin Rada a Roberto Gobbin.

Po stupních vítězů v ERC2 na Rally di Roma Capitale chce Poloński stvrdit své vedoucí postavení na 210,92 km rychlostních zkoušek, které českou rally tvoří

Po krátké letní pauze po Rally di Roma Capitale se Abarth Rally Cup 2021 vrací, a to na Barum Czech Rally Zlín. Trojice závěrečných kol série vyhrazené vozům Abarth 124 rally, která je součástí Mistrovství Evropy v Rally (ERC) proběhne v České republice, Maďarsku a na Kanárských ostrovech. V čele žebříčku vozidel se štírem ve znaku jsou Poláci Dariusz Poloński a Łukasz Sitek (Rallytechnology), vítězové prvních tří kol sezony, které proběhly na šotolinových tratích v Polsku a Lotyšsku a na asfaltu v Římě. Zatímco na Lotyšské rally obsadili druhé místo Martin Rada a Jaroslav Jugas (Agrotec), v Římě to byla italská posádka Roberto Gobbin a Alessandro Cervi (Evo Motorsport). Česká trať bude pro všechny tři posádky s modely Abarth 124 rally náročná. Od 27. do 29. srpna musí absolvovat v okolí Zlína 210,92 km rychlostních zkoušek.

Naplánovaných je celkem patnáct rychlostních zkoušek neboli „erzet“ na osmi úsecích s celkovou délkou 210,92 km. V pátek 27. srpna proběhne i atraktivní Super RZ v nočních ulicích Zlína, přičemž start bude v 21:15. V sobotu jsou na programu rychlostní zkoušky (včetně dvou velmi rychlých polokruhových technických pasáží) Březová (12,73 km), Hošťálková (18,86 km), Komárov (8,46 km) a legendární Pindula (18,95 km), celkem 118 km a 316,64 km přejezdů. Soutěž vyvrcholí v neděli „erzetami“ Halenkovice (8,85 km), Biskupice (7,59 km) a Májová (25,43 km). Celkem bude českou rally tvořit 210,92 km „erzet“ a 574,76 km přejezdů, tedy celkem 785,68 km.

S ohledem na zrušený loňský ročník se jedná o jubilejní 50. ročník Barum Czech Rally Zlín. Tato soutěž je poměrně zrádná, jednak z důvodu špatných silnic, které jsou nerovné a kluzké a jednak kvůli nepředvídatelnému počasí. Jezdci a týmy musí velmi pečlivě stanovit strategii s ohledem na řadu překvapení, jakým jsou například prudké lijáky, které tuto oblast postihují poměrně často. Abarth 124 rally v letech 2018 a 2019 prokázal, že má vše, aby zvládl rychlé lesní úseky české rally.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!