Dceřiná společnost BMW Group přináší mezioborové podněty pro inovace, design a udržitelnost
Kreativní prostředí inspiruje budoucnost mobility
Digitální procesy otevírají nové možnosti pro kreativitu a komunikaci v oblasti designu

Designworks otevírá nové studio v kalifornské Santa Monice, v blízkosti jednoho z nejdůležitějších a nejkomplexnějších center vývoje mobility na světě a v srdci „Silicon Beach“ – trendového designového, mediálního a technologického hotspotu jižní Kalifornie. Nové studio Designworks, jehož posláním je utvářet budoucnost mobility, bude z tohoto prostředí čerpat inspiraci při své práci pro BMW Group, ale i pro klienty z mnoha dalších odvětví od mobility a dopravy až po spotřební elektroniku, nabíjecí infrastrukturu a interiéry. Designworks jako designérské studio i kreativní think tank identifikuje globální trendy a přináší inspiraci v oblasti inovací, designu a udržitelnosti.

Nové sídlo připravuje Designworks LA na budoucnost.
Za posledních 50 let se oblasti podnikání Designworks, dceřiné společnosti BMW Group, rozšířily od původního vytváření klasických hliněných modelů vozů v průběhu vzniku jejich designu až po vývoj ucelených řešení mobility, která slouží celému ekosystému městských aglomerací.

„Santa Monica je testovacím polygonem pro inovativní a udržitelná řešení mobility budoucnosti,“ říká Adrian van Hooydonk, senior viceprezident BMW Group Design a bývalý šéf Designworks. „Právě zde bude Designworks generovat cenné podněty a nové nápady a čerpat inspiraci pro design značek BMW Group.“

Nové studio o rozloze přibližně 16 500 metrů čtverečních je největší ze tří globálních studií Designworks, mezi něž patří ještě pobočky v Mnichově a Šanghaji. Struktura a vybavení každého z těchto zařízení podporuje transformaci z fyzického na digitální design a vývoj.

„Naše nové studio nám umožňuje plně využívat svobodu, kterou nám digitalizace dává,“ uvedl šéf Designworks Holger Hampf. „Osobní interakce zůstává hlavním bodem, ale v Santa Monice pracujeme jinak: v tomto novém centru jsou naše procesy zaměřeny na virtuální komunikaci a my jsme schopni přivést výsledky naší práce k životu pro klienty zcela novým způsobem.“

Integrace umění a designu pro utváření budoucnosti.
Oficiální otevření nového studia Designworks proběhne současně s výstavou umění Frieze Los Angeles, kterou BMW Group již řadu let partnersky podporuje. Od 16. do 19. února se ve výstavních prostorách na letišti v Santa Monice sejdou kreativci a milovníci umění z celého světa. Spojení umění a designu hraje v tvůrčí práci BMW Group Design tradičně významnou roli. „Umělci i designéři jsou pokrokoví myslitelé, kteří zpochybňují status quo, urychlují transformaci a utvářejí budoucnost,“ říká van Hooydonk. „Jako například umělec Thomas Demand: on i já sdílíme intenzivní zájem o společenský a kulturní vývoj, který nám pomáhá posoudit, nakolik je naše práce relevantní pro budoucnost.“

Do jaké míry se umění a design mohou vzájemně inspirovat, to ukázala například příprava představení BMW Vision M NEXT v roce 2019. Adrian van Hooydonk pozval německého umělce a univerzitního pedagoga, prof. Thomase Demanda, aby tento vizionářský vůz ještě před jeho premiérou vyfotografoval. Demand pořídil detailní záběry BMW Vision M NEXT, které uměleckým způsobem zachytily hlavní myšlenky vozidla, aniž by přitom odhalily celý jeho design.


Designworks jako kreativní think tank BMW Group.
Jako dceřiná společnost BMW Group se Designworks podílí na mnoha interních designových projektech společnosti. Současně přitom při sdílení nápadů a odborných znalostí získaných při práci studia s externími klienty z jiných odvětví poskytuje pohled „zvenčí“, který pomáhá informovat a obohacovat vývoj uživatelsky orientovaného přístupu společnosti. Designworks tak vyvinul dvě inovativní studie sedadel pro značku BMW, které kombinují udržitelnost s vizionářským designem. Ve spolupráci se začínajícími firmami také experimentuje se zcela novými výrobními metodami a ekologicky kompatibilními recyklovatelnými materiály, jako jsou textilie na bázi bakterií, bez plastů a bez živočišného původu, které dodávají povrchům kvalitní vzhled a vysokou odolnost.

Řešení designu závodního vozu BMW M Hybrid V8, který nedávno debutoval na závodě 24 hodin Daytony, pochází z dílny Designworks. Jeho design kombinuje tradiční detaily s technologiemi potřebnými pro efektivní výkon na závodní trati. Lakování připomíná barvy klasických závodních vozů a přenáší prvky z pěti desetiletí historie motorsportu společnosti do současnosti.

Pro nejnovější veletrh spotřební elektroniky (CES) v Las Vegas vytvořila společnost Designworks speciální aplikaci, která doprovázela prezentaci BMW i Vision Dee, konceptu ukazujícího technologie budoucnosti a vybaveného technologií E Ink, jež dokáže měnit barvy. Aplikace umožňuje uživatelům vytvořit pomocí chytrého telefonu „digitální dvojče“ vozidla v jakékoli barvě nebo vzoru a virtuálně jej promítnout na libovolné pozadí – tím demonstruje, jak by tento koncept mohl žít v reálném i virtuálním světě.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!