BMW Motorrad Canada představila výsledky svého vůbec prvního projektu v kategorii upravených motocyklů. Společnost navázala spolupráci se třemi talentovanými úpravci z Kanady a každému z nich poskytla jako základ stavby nové BMW R 18.

Vybranými úpravci jsou Jay Donovan z Victorie v Britské Kolumbii, firma Konquer Motorcycles z Kelowny v Britské Kolumbii a společnost Augment Motorworks z Toronta v Ontariu.

Úpravci představili své výtvory BMW Motorrad Canada a Rolandu Stockerovi, projektovému manažerovi BMW Motorrad pro historické modely. „Tyto projekty ukazují, jak důležité je stavět motocykly, které podněcují kreativitu a slouží jako dobrý základ pro majitele i úpravce,“ řekl Roland Stocker.

Stocker, který se zásadním způsobem podílel na vývoji modelu R 18, odcestoval na odhalení do Kanady. Byl ohromen nejen hotovými motocykly, ale i samotnými konstruktéry. „Vize, řemeslné zpracování a kvalita práce byly velmi působivé, zejména s ohledem na to, jak mladí někteří z úpravců jsou,“ řekl Stocker. „S výsledkem jsem velmi spokojen.“

Model R 18 je díky svému klasickému designu a extravagantním proporcím ideálním základem pro úpravy. Hlavním prvkem modelu R 18 je jeho dvouválcový motor „Big Boxer“ o objemu 1802 cm3, který je nejvýkonnějším dvouválcovým motorem s protilehlými válci, jaký byl kdy v sériovém motocyklu použit.

„Chtěli jsme ukázat potenciál modelu R 18 a navrhli jsme projekt, který naše zadání splňuje,“ řekl Johann von Balluseck, ředitel BMW Motorrad Canada. „Vybrali jsme úpravce, kteří k tomuto projektu přistupovali různými způsoby, v naději, že nám nabídnou tři velmi odlišné styly – a přesně to se nám podařilo.“

Jediným požadavkem bylo, aby si upravené motocykly uchovaly funkčnost a bylo s nimi možné jezdit v běžném provozu. Letos v létě se tyto tři motocykly zúčastní celostátního turné, které navštíví místa po celé Kanadě.

Jay Donovan – R 18 Future Café.
Motocykl R 18 Future Café je kovovou studií uměleckého úpravce motocyklů Jaye Donovana. Na počátku Donovanova designu byla touha předělat výfuk nahoru a přes hlavu válců a rovnou směrem dozadu, kde by končil pod sedlem. Kompletně přepracovaná nádrž a horní část z nelakovaného leštěného hliníku a zkrácené přední a zadní blatníky v kontrastní černé barvě vytvářejí protáhlý a elegantní vzhled.


Augment Motorworks – 18 Tattooed Chopper.
Nick Acosta z Augment Motorworks aplikoval na velký německý boxer, kterému přezdívá „El Boxadeor“, styl klasických amerických chopperů. Jemné lakování s motivem tetování ve spojení se zadním sedlem s vysokým opěradlem, tzv. sissy barem, ručně svařeným úchytem předního světlometu, miniaturními pravoúhlými řídítky ve tvaru písmene U, výfukem, jehož tvar připomíná koktejlový šejkr, a zakázkovým sedlem proměnilo motocykl v klasiku s nekonformními prvky.


Konquer Motorcycles – R 18 Diamond Custom.

Rob Thiessen a jeho tým z Konquer Motorcycles vzali model R 18 a vytvořili unikátní tovární dragster. Bronzový metalický lak a pruhování, upravené přední a zadní blatníky, na zakázku vyrobené sedlo a motiv diamantu na celém motocyklu vytvářejí nízký a protažený jedinečný výraz. Nový vzhled pomáhají sjednotit zlatá loga BMW a elektronicky nastavitelný výfuk.

Právní doložka.
Zobrazené motocykly mohou být upraveny a vybaveny příslušenstvím a/nebo vlastními díly třetích stran, které nejsou vyráběny, distribuovány ani testovány společností BMW. BMW nenese žádnou odpovědnost za tyto úpravy (včetně montáže, vlastností a použití zobrazeného příslušenství). UPOZORNĚNÍ: Úpravy sériových motocyklů (včetně montáže a použití dílů jiných výrobců a dílů vlastní výroby) mohou zhoršit jízdní vlastnosti! Jízda na upravených motocyklech BMW je na vlastní nebezpečí.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!