> Koncernový technologický dodavatel má na starosti klíčové technologie akumulátorů, nabíjení a elektrických komponentů a již dnes se u modelů na základě platformy MEB podílí na tvorbě přidané hodnoty 40 %

> High-tech kompetence: V modelu Volkswagen ID.71 debutuje nový, vysoce hospodárný elektrický pohon APP550

> Technickými komponenty divize Volkswagen Group Technology je vybaveno již více než 580 000 vozidel na platformě MEB

Volkswagen Group Technology je hlavním technologickým dodavatelem pro elektromobily koncernu Volkswagen na základě modulární platformy MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten). U modelu ID.7, nové vlajkové lodi značky Volkswagen, zajišťuje tato divize přibližně 40 procent veškeré tvorby přidané hodnoty – mimo jiné i zcela novou generací elektrického pohonu s mimořádnou hospodárností. Thomas Schmall, člen představenstva koncernu Volkswagen odpovědný za divizi Technology Group, to oznámil na Vídeňském sympoziu o motorech 2023. Od září 2020 vybavila divize Volkswagen Group Technology svými high-tech komponenty již více než 580 000 koncernových vozidel na platformě MEB, a patří tak mezi největší dodavatele ve světě elektromobility.

Thomas Schmall, člen představenstva koncernu Volkswagen odpovědný za divizi Group Technology, k tomu říká: „Naším cílem je být technologickým lídrem také v oblasti elektromobility. Proto sázíme na modularitu, konkurenceschopný rozsah tvorby přidané hodnoty a další rozšiřování našich rozsáhlých interních kompetencí. Vycházíme přitom ze zkušeností s vývojem technologicky nejvyspělejších, konkurenceschopných komponentů pro spalovací motory, sbíraných po desítky let, a z našeho pevného postavení v oblasti elektromobility, které jsme si postupně vybudovali v uplynulých letech.“

Nový elektrický pohon APP550 s mimořádnou hospodárností

V modelu ID.7 debutovala zcela nová, mimořádně hospodárná generace elektrického pohonu s interním označením APP550, která se vyznačuje vyššími výkonovými parametry při současném zvýšení hospodárnosti.

Po technické stránce sází tento agregát mimo jiné na zdokonalený stator s vysokým efektivním počtem vinutí a větším průřezem vodičů. Rotor jako jeho protějšek je vybaven silnějšími permanentními magnety schopnými odolávat vyššímu zatížení. Také použití speciální transformátorové oceli a nových technologií zpracování zajišťuje optimalizaci a vyšší hospodárnost celkového systému.

Nový agregát byl vyvinut společně s oddělením technického vývoje značky Volkswagen osobní vozy a uplatnění nalezne i v dalších modelech MEB. Výroba probíhá ve výrobním závodě společnosti Volkswagen Group Technology v Kasselu. Kassel je celokoncernovým kompetenčním centrem pro systémy elektrického pohonu a disponuje více než 15letými zkušenostmi s vývojem elektromotorů.

Volkswagen Group Technology kromě elektrického pohonu vyvíjí a vyrábí také řadu dalších technických komponentů pro modely koncernových značek na platformě MEB. Výrobní závody v Braunschweigu, Kasselu, Salzgitteru a Hannoveru dodávají mimo jiné akumulátorové systémy, nápravy a další podvozkové systémy.

Výhled do budoucna: Nová generace kompletního pohonného systému

Volkswagen Group Technology v současnosti spolupracuje se značkou Volkswagen osobní vozy již na systému elektrického pohonu budoucnosti. Volkswagen přitom přebírá do vlastních rukou vývoj dalších komponentů a ve vlastní režii vyvíjí také pulzní měnič a systém řízení provozní teploty. První pulzní měnič „designed by Volkswagen“ je v současnosti ve fázi příprav na sériovou výrobu a uplatnění nalezne již v příští generaci platformy MEB. Díky modulárnímu principu tak bude možné realizovat elektrické pohony pro kompletní produktovou řadu od vstupního elektromobilu až po sportovní vůz s výkonem 500 kW a více. Kompletní systém pohonu Volkswagen nabízí značné výhody z hlediska hospodárnosti. Jen optimálním nastavením jednotlivých komponentů je možné zvýšit hospodárnost až o 20 procent.

Volkswagen Group Technology sdružuje celokoncernové aktivity v oblastech akumulátorů, nabíjení a elektrických komponentů a jako dodavatel technologií podporuje koncernové značky. Do divize Volkswagen Group Technology jsou začleněny také dceřiné společnosti PowerCo (akumulátory) a Elli (nabíjení a energie). High-tech portfolio zahrnuje mimo jiné jednotné akumulátorové články, které bude od roku 2025 vyrábět společnost PowerCo. Jednotné akumulátorové články stanoví nová měřítka v oblasti akumulátorové technologie. Součástí divize je také platformová obchodní jednotka, která zahrnuje kooperace s externími partnery, jakými jsou Ford nebo Mahindra.

1) ID.7 – studie ve stavu blízkém sériově vyráběnému modelu, který se zatím neprodává.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!