> Průměrné emise CO2 flotily nových osobních vozů Volkswagen v Evropě byly o 5,5 milionu gramů nižší než legislativou stanovený cíl
> Předseda představenstva značky Volkswagen Ralf Brandstätter: „V transformaci na elektromobilitu a v procesu dekarbonizace dosahujeme rychlého pokroku, a významně tak přispíváme ke splnění pařížských klimatických cílů.“
> Počet dodaných elektromobilů se v roce 2021 zdvojnásobil
Představení nových modelů v roce 2022 přinese další urychlení elektrické ofenzivy
> Otevřený vůz s lehkou skládací střechou navazuje na legendární modely Brouk a Golf Cabriolet
> Nový T-Roc Cabriolet 1.5 TSI lze objednávat s výbavou Style nebo R-Line
Značka Volkswagen osobní vozy na základě předběžných údajů překonala ambiciózní evropské cíle ohledně flotilových emisí CO2 pro rok 2021 a vyprodukovala o 5,5 milionu gramů méně CO2, než vyžaduje legislativa. Flotila nových osobních vozů Volkswagen v Evropské unii dosáhla průměrných emisí CO2 113 g/km – legislativou stanovený cíl emisí CO2 pro značku Volkswagen osobní vozy byl 119 g/km. V roce 2021 byl přitom předchozí zkušební cyklus EU nahrazen realističtější metodikou WLTP. Volkswagen splnil emisní cíle s rezervou již v roce 2020.
„Tím, že jsme znovu výrazně překonali naše cíle stran emisí CO2, ukazujeme, jak rychle a důsledně postupujeme v oblasti trvalé udržitelnosti a uskutečňování transformace na elektromobilitu v rámci naší strategie ACCELERATE. Významně tak přispíváme k dosažení pařížských klimatických cílů. V letošním roce celý proces ještě urychlíme představením našich nových modelů,“ říká předseda představenstva značky Volkswagen Ralf Brandstätter.
Volkswagen v uplynulém roce dodal na celém světě nejvyšší počet elektrických vozů ve své historii. Celkem předal zákazníkům více než 369 000 vozů s elektrickým pohonem (+73 % oproti roku 2020) – z toho bylo 106 000 plug-in hybridních vozů PHEV (+33 %) a 263 000 elektromobilů (+97 %). Společnost tak meziročně zdvojnásobila počet dodaných vozidel kategorie BEV (elektromobily na baterie).
Volkswagen v příštích pěti letech znovu zvýší své investice do budoucnosti – na 18 miliard eur. Převážná část z této částky, téměř 14 miliard eur, připadá na elektromobilitu a bude využita například na vývoj dalších nových modelů a transformaci výrobních závodů na výrobu elektromobilů. Více než jedna miliarda eur bude směřovat na hybridizaci. Ve výrobních závodech Emden a Chattanooga (USA) bude v letošním roce zahájena výroba modelu ID.4 /1. Volkswagen letos navíc rozšíří svou nabídku modelů na základě modulární elektromobilové platformy MEB. Na mezinárodní trhy budou postupně uvedeny zcela elektrické modely ID.5 /2, ID.5 GTX /3 (foto) a ID. BUZZ /4.
Dekarbonizační program „Way to ZERO“ značky Volkswagen se zaměřuje především na urychlenou realizaci elektrické ofenzivy v rámci strategie ACCELERATE. Volkswagen počítá s tím, že klimaticky neutrální bilance dosáhne nejpozději v roce 2050. Dílčím cílem pro rok 2030 je snížení emisí CO2 na vozidlo v Evropě o 40 procent (v porovnání s rokem 2018). Klimaticky neutrální bilanci bude mít také výroba včetně dodavatelských řetězců i samotný provoz elektromobilů.
Cílem je kompletní elektrifikace flotily nových automobilů Volkswagen. Do roku 2030 budou elektromobily tvořit nejméně 70 procent celkového prodeje značky Volkswagen v Evropě, což představuje výrazně více než jeden milion prodaných vozů s výhradně elektrickým pohonem. V Severní Americe a Číně budou mít elektromobily podíl minimálně 50 procent.
Finální schválení údajů o emisích CO2 Komisí EU proběhne později.
1) ID.4 – spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (WLTP): 20,9-16,7 (kombinovaná); kombinované emise CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A
2) ID.5 – spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (EU): 16,2 (kombinovaná); kombinované emise CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+++
3) ID.5 GTX – spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (EU): 17,1 (kombinovaná); kombinované emise CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+++
4) Tento model se v EU zatím neprodává