BMW M GmbH před několika dny představilo nové BMW M5 (spotřeba, vážená, kombinovaná: 1,7–1,6 /100 km a 25,5–25,0 kWh/100 km podle WLTP; emise CO2, vážené, kombinované: 39–37 g/km podle WLTP; spotřeba paliva s vybitou baterií: 10,3–10,2 l/100 km, podle WLTP; energetické třídy CO2: vážená, kombinovaná B, s vybitou baterií G) a zveřejnilo první oficiální fotografie. Nový vysokovýkonný sedan dnes oslavil oficiální zahájení výroby v továrně BMW Group v Dingolfingu. Sedmá generace BMW M5 je prvním vozem s tímto jménem, který sjíždí z montážní linky s elektrifikovaným pohonným ústrojím: soustava M HYBRID navržena speciálně pro tento model, kombinuje motor V8 s elektrickým pohonem a poskytuje celkový výkon 535 kW/727 k, který umožňuje sprint z 0 na 100 km/h za pouhých 3,5 s. Vysokonapěťová baterie s využitelnou kapacitou 18,6 kWh nabízí dojezd na elektřinu 67 až 69 kilometrů (WLTP), který je mezi konkurenty jedinečný.
„Jsme hrdí na to, že nejnovější generaci ikonického modelu M5 vyrábíme právě zde v Dingolfingu,“ říká ředitel zdejší továrny Christoph Schröder. Závod již v 80. letech minulého století dodal předem smontované karoserie pro první modely BMW M5, které byly následně ručně dokončeny v M GmbH v Garchingu. Od druhé generace, přesněji řečeno od roku 1988, se tento vysokovýkonný sportovní sedan vyrábí výhradně v továrně v Dolním Bavorsku.
Hlavní komponenty pro nové BMW M5 se rovněž vyrábějí zde, nebo jsou dodávány z okolních továren na výrobu komponentů. Schröder to označuje jako „přístup výroby pod jednou střechou“. Například podvozek BMW M5, speciálně upravený pro tento model, pochází z dingolfingské továrny na výrobu komponentů 02.10, zatímco vysokonapěťová baterie se montuje v sousedním závodě 02.20, v kompetenčním centru pro výrobu komponentů elektrického pohonu. Střechu z uhlíkových kompozitů dodává 30 kilometrů vzdálená továrna v Landshutu.
Jedinečným aspektem výroby nového BMW M5 jsou úpravy prováděné již v karosárně. BMW M5 vychází ze standardní sériové karoserie BMW řady 5, má však dodatečné prvky pro zvýšení tuhosti celé struktury a speciálně rozšířenou karoserii s vytaženými blatníky umožňujícími integraci specifické M zadní nápravy. V lakovně si zákazníci mohou pro své nové BMW M5 vybrat z deseti standardních a 150 speciálních laků.
Nové BMW M5 se stejně jako jeho předchůdce montuje spolu s ostatními modely BMW řady 5, BMW řady 4 a BMW M4 na stejné výrobní lince, kde je doplněno specifickými prvky výbavy, jako je zadní spoiler z CFRP, M volant či M multifunkční sedadla.
V následujících týdnech se výroba v továrně postupně zvýší na několik desítek BMW M5 denně. Uvedení nového modelu na evropský trh je naplánováno na 2. listopadu 2024. V té době již bude v továrně Dingolfing slavit premiéru další nový model: nové BMW M5 Touring, které rozšíří nabídku BMW M GmbH a doplní novou řadu BMW řady 5.
CO2 EMISSIONS & CONSUMPTION.
BMW M5: spotřeba, vážená, kombinovaná: 1,7–1,6 /100 km a 25,5–25,0 kWh/100 km podle WLTP; emise CO2, vážené, kombinované: 39–37 g/km podle WLTP; spotřeba paliva s vybitou baterií: 10,3–10,2 l/100 km, podle WLTP; energetické třídy CO2: vážená, kombinovaná B, s vybitou baterií G