Už více než 1000 zaměstnanců v Debrecínu
Obklopený všemi výrobními technologiemi: Komunikační centrum jako centrální uzel
Ředitel továrny v Debrecínu Hans-Peter Kemser: „Další milník na cestě k NEUE KLASSE“

Zaměstnanci budoucí továrny v maďarském Debrecínu se přestěhovali do centrálního Komunikačního centra, kde spojují své síly při posledním úseku výstavby před oficiálním spuštěním sériové výroby vozů z nové rodiny NEUE KLASSE. Ředitel továrny v Debrecínu Hans-Peter Kemser je spokojený s pokrokem výstavby: „Už za několik měsíců se v Debrecínu rozběhne předsériová výroba, která nastaví nové standardy – nejen pro samotná vozidla, ale i pro procesy v továrně. Komunikační centrum nás podpoří vytvořením krátkých komunikačních linek a umožní efektivní výměnu informací mezi všemi technologiemi.“ Architektura budovy podporuje i koncept BMW iFACTORY, který najde v Debrecínu své plné uplatnění.

Zatímco nevýrobní zaměstnanci se už usazují na svých pracovištích, výrobní personál se připravuje na své budoucí úlohy v továrně v Debrecínu ve výrobních závodech BMW Group po celém světě. Díky tomu bude v roce 2024 zahájen hladký start předsériové výroby a úspěšné sériové uvedení prvního modelu NEUE KLASSE v roce 2025.

Optimalizace koncepce centrální budovy z Lipska.
Komunikační centrum v Debrecínu, inspirované centrální budovou v továrně BMW Group Lipsko, propojí technologie karosárny, lakovny i montáže. V Debrecínu se tento základní princip dále rozvíjel vytvořením centrální budovy, která se řídí myšlenkou vytvoření komunikační sítě. Otevřená architektura poskytuje prostory pro setkávání i oddělená pracoviště. Dvojpodlažní Komunikační centrum má rozlohu přibližně 19 000 metrů čtverečních, z nichž přibližně polovinu zabírají kancelářské prostory.

Okolo administrativní oblasti se nacházejí tři hlavní výrobní oblasti. Komunikační centrum je nejen místem, kde se potkávají kolegové, ale i lidé z oddělení produktu. Z karosárny, která sousedí s administrativní budovou vpravo, se budou přes Komunikační centrum do lakovny na dopravníkovém pásu, viditelném nad hlavami lidí, dopravovat nenalakované karosérie. Odtud se nalakované převezou zpět přes administrativní budovu ve výšce více než 12 metrů na finální montáž, která se nachází vlevo. To znamená, že i každý, kdo nepracuje přímo ve výrobě, může produkt stále vidět.

Multifunkční restauraci lze využít i na setkávání mimo čas určený k jídlu. Nachází se v přízemí spolu s centrálním obchodem a zdravotním střediskem. Na horním poschodí jsou umístěné kanceláře.

Architektonický koncept založený na principech BMW iFACTORY.

Velkou roli při výstavbě továrny hraje digitalizace – virtuální start výroby digitálního dvojčete továrny Debrecín se odehrál již v březnu 2023. Význam digitalizace odráží i vybavení Komunikačního centra. Zasedací místnosti dostaly moderní digitální prvky, které umožňují virtuální spolupráci v rámci závodu, mimo něj.

Princip BMW iFACTORY se dostal už do fáze plánování. 5G technologie se používá v celém areálu a papír se v továrně v Debrecínu vyskytuje jen zřídka – továrna ho prakticky nebude používat.

K ostatním zdrojům budou zaměstnanci i vlastní továrna také přistupovat velmi šetrně. Při výběru nábytku dostaly přednost snadno recyklovatelné materiály s rozsáhlým použitím dřeva. Továrna v Debrecínu bude fungovat plně bez fosilních paliv.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!