Poslední upoutávka před digitální světovou premiérou 8. března. Po odhalední maskované siluety a propracovaného interiéru dokončuje Nový Renault Austral svou upoutávku a odhaluje se prostřednictvím designového renderu.
Nový Renault Austral má atletický, smyslný a technologický design exteriéru, který přebírá všechny znaky SUV. Designéři mu chtěli vtisknout silnou osobnost, elegantní i svalnatou, schopnou stát se součástí obnovy moderní značky, která prožívá svou renesanci.

Všechny charakteristiky SUV
Nový Austral má velmi moderní vzhled. Jeho velká kola potvrzují svalnatou siluetu s linií kapoty blízko podběhů kol. Úspěch, který dodává vozidlu sílu a charakter. Nový Austral má také všechny tradiční prvky SUV: přední a zadní ližiny, kontrastní boční panely, vysokou světlou výšku a vysoký pás chránící cestující.

Výrazná přední cást a světelný podpis
Přední část zcela nového vozu Austral v sobě spojuje dynamiku a sofistikovanost. Široká károvaná mřížka chladiče je nahoře přetnuta vodorovnou chromovanou linkou, která přechází do světlometů. Tento designový prvek opticky zvětšuje přední část vozidla a zároveň mu dodává eleganci a kultivovanost. Uprostřed je nové logo Renault „Nouvel’R“, které zdůrazňuje moderní charakter vozu. 100% LED osvětlení nového modelu Austral je jemně vybroušené a vyniká svou moderností. V přední části vozu Austral se objevuje světelný podpis ve tvaru písmene C, který je charakteristický pro modely Renault. Tento aktualizovaný podpis dodává vozidlu technický vzhled, dodává mu charakter a posiluje jeho sportovní design.

Neobvyklé proporce a aerodynamika
Proporce vozu Austral navozují pocit prostornosti, síly a sportovního charakteru, který umocňuje svažující se zadní okno. Vystupující linie v horní části podběhů kol dodávají vozidlu strukturu. Ve spodní části se podél boku vozu táhne ostrý záhyb, který se pak zanořuje do podběhu kol a dodává siluetě vozu strukturu a dynamiku. V horní části bočních oken zpevňuje leštěná nerezová lišta klesající linii střechy a skleněné plochy, která vytváří dynamickou, štíhlou křivku zadních dveří. Centrální a boční vstupy vzduchu v předním nárazníku, linie střechy a charakterové linie integrované do tvarovaných boků přispívají k aerodynamick činnosti vozu.

Nový Renault Austral bude mít digitální světovou premiéru v úterý 8. března 2022 od 9:30.

Po siluetě vám zcela nový Renault Austral přináší skicu interiéru
Tým Renault Design nevynechal jediný detail v prostoru pro cestující nového Renaultu Austral – včetně jeho energického vzhledu, pocitu pohody uvnitř a nekompromisní kvality všude kolem. A to takovým způsobem, který maximálně využívá technologie OpenR.

Prostorná a modulární kabina
Interiér zcela nového modelu Austral má všechny tradiční znaky vozů SUV. Zároveň však poznáte, že je to třída sama pro sebe, jakmile se podíváte na vysokou a širokou centrální konzolu Grand Confort. Architektura přístrojové desky jí dodává štíhlý a široký vzhled a ve spojení s výplněmi dveří dává cestujícím na předních sedadlech výrazný pocit jako z kokpitu letadla. Pocit bezpečí navozuje i skutečnost, že výplně dveří jsou vysoko. Celkový design vychází ze šikmých linií, které vozu dodávají dynamický nádech. Prostor pro cestující je modulární. Má několik odkládacích ploch, počínaje širokou posuvnou loketní opěrkou, která může poskytnout další úložný prostor a usnadnit používání multimediálního systému OpenR Link. Konzola má dvě velké odkládací plochy a přihrádku, do které můžete uložit svůj chytrý telefon – a v případě potřeby jej zároveň indukčně nabíjet.

Zvláštní pozornost byla věnována také pohodlí sedadel. Vpředu má každá osoba k dispozici dostatečně ergonomickou a pohodlnou plochu. Také vzadu je více místa, protože zmizel převodový tunel. Všestranný a víceúčelový zcela nový Renault Austral má posuvnou a sklopnou zadní lavici, která se ovládá tlačítkem v zavazadlovém prostoru. Sedadla jsou navržena pro povídání: protože se ta přední v horní části zužují, je pro cestující vpředu i vzadu snazší komunikovat.

Pohodlí a technologie přizpůsobené uživateli
V pohodlném a příjemném kokpitu si cestující mohou odpočinout a vychutnat si úžasný zážitek, který jim poskytuje velká obrazovka OpenR. Tato střední obrazovka v prostoru pro cestující je jednou z největších obrazovek na trhu, jednou z nejoriginálnějších a bezpochyby uživatelsky nejpřívětivějších. Její uspořádání ve tvaru písmene L se táhne přes středovou palubní desku a celková plocha displeje se rozprostírá na 24,3 palcích (774 cm2). Je přehledný, snadno dosažitelný, intuitivní a propojený a má ovládací prvky prakticky pro všechny funkce vozu.

Tato nejmodernější technologie fungující na systému Google Automotive Services je dostatečně kontrastní a antireflexní, takže clona nad přístrojovou deskou není nutná. Kromě vizuálního zefektivnění a velmi moderního vzhledu má panel nenápadně zabudované vertikální větrací otvory a velmi jemné obrysy kolem obrazovky, jsou dokonalé, v jedné rovině. Volant je hranatější a uprostřed mírně zploštělý, což zvyšuje potěšení z jízdy a zároveň poskytuje řidiči nerušený výhled na obrazovku přístrojov desky.

Rozhran OpenR Link je plné nejnovějších integrovaných a chytrých řešení, zahrnuje Android Auto a Apple CarPlay a také funkci vyhledávání Google a Google Maps. Plných 90 % funkcí, které denně potřebujete, je vzdáleno jen jedno nebo dvě kliknutí. Obrazovka OpenR se ovládá stejně hladce a jednoduše jako chytrý telefon. Zároveň je jedním z největších průlomů v oblasti palubních technologií společnosti Renault za posledních několik let.

Kvalita, která je příjemná na pohled
Zcela Nový Renault Austral odhaluje další prvky své výbavy a nyní Vás zve k objevení péče, který byla věnována tvorbě jeho interiéru. Od designu přes výběr materiálů až po dokonalé řemeslné zpracování…

Týmy konstruktérů a inženýrů společnosti Renault se postaraly o to, aby byla úroveň kvality na první pohled patrná. Vše, čeho se cestující pravděpodobně dotkne, bylo vyrobeno tak, aby působilo měkčeji a příjemněji. Velká pozornost byla věnována výběru materiálů pro stylové čalounění s viditelně high-endovým feelingem.

Elegantní stupńovitá přístrojová deska
V horní části je přístrojová deska kombinací matného povrchu a polstrovaného potahu, který je velmi měkký na dotek. Světelná lišta zasahuje až do výplní dveří, čímž zvyšuje celkový vizuální dojem. Kvalitní materiály, jako je pravé dřevo opracované podle japonské techniky maki-e, povyšují design interiéru. Tato truhlářská technika zvýrazňuje přirozenou kresbu dřeva tím, že se na něj pomoc látky nanese několik vrstev kovových pigmentů. Tato technika pomáhá zachovat dojem kresby a struktury dřeva. A nakonec elegantní saténově chromovaná lišta jemně obepíná horizontální mřížku větracího otvoru.

Pěnové výplně dveří a pečlivě zpracovaná sedadla
Výplně předních a zadních dveří, které jsou prodloužením palubní desky, jsou v horní části vypěněné. Pro ještě větší propracovanost jsou opatřeny stejnými dekory a povrchovými úpravami, a to bez ohledu na to, na kterém místě cestující sedí. Potahy sedadel se u verze Techno jemně zesvětlují z černé na světle šedou a v kombinaci s jemně zrnitým syntetickým potahem přinášejí nepopiratelný nádech elegance.

CHytrá opěrka ruky
Středová konzole grand confort obsahuje opěrku rukou se saténově chromovaným lemem na jemně zrnitém potahu, který je příjemný na dotek. Design inspirovaný světem letadel a jemného hodinářství evokuje precizní řemeslné zpracování. Při posouvání dozadu nebo dopředu vydává mechanický zvuk podobný cvakání ciferí ku na trezoru – další příklad pozornosti věnované každému detailu.

Zcela nový Renault Austral skrývá styl stylem
Před oficiálním představením absolvuje nový model první testy na otevřených silnicích v kamufláži, která má skrýt jeho linie a designová tajemství. Proč neproměnit maskování prototypů ve skutečný umělecký výtvor? Tuto výzvu přijal François, designér z oddělení designu skupiny Renault. Vysvětluje, jak vytvořil specifickou nálepku, která zakrývá linie zcela nového vozu Renault Austral.

Nový Renault Austral zahalený do jedinečné grafické kamufláže, kdy na sociálních sítích, na internetu nebo ve specializovaných časopisech je po celý rok v plném proudu hon na „spyshoty“ nových modelů. Záběrů je mnoho, ale jen zřídkakdy jsou „nahé“. Prototypy zvěčněné při testovacích jízdách flagrante delicto na otevřených silnicích jsou většinou pečlivě polepeny více či méně psychedelickými černobílými nálepkami. Cíl je jednoduchý: chránit budoucí modely před zvědavci, aby jejich oficiální odhalení zůstalo velkým překvapením. Tyto kamufláže zakrývají nebo zkreslují výrazné linie a charakteristické designové prvky nového modelu. Často se jedná o přední mřížku, okraje blatníků, kapotu, světlomety a dokonce i logo značky. Oddělení designu společnosti Renault, které je na své výtvory hrdé, je nicméně povinno je „zošklivit“, aby zachovalo důvěrnost své práce.

„Při práci na této kamufláži jsme chtěli, aby se závěrečné testovací fáze zcela nového Renaultu Austral staly novým vrcholem oficiálního odhalení a zároveň nesly novou vizuální identitu značky.“ François, vedoucí designér v oddělení designu skupiny Renault.

Při svém „předběžném odhalení“ byl zcela nový Renault Austral polepen jedinečnou samolepkou, kterou vymyslel a navrhl François. Skutečně inspirativní polep, vzhled vozu spíše zvýrazňuje, než aby mu ubíral. Přestože je plný výrazných grafických linií, plní svou hlavní funkci: maskování. Ale dělá to stylově!

Existuj dva hlavní způsoby, jak výrobci automobilů rádi drží věci pod pokličkou:
– falešné polstrováín nebo protetické nástavce, které pomáhají zakrýt skutečný tvar vozu.
– polepy, které působí jako druhá kůže na karoserii vozu.

Při navrhování polepu pro zcela nový Renault Austral se François neustále vracel ke dvěma základním otázkám: „Proč musíš něco krásného skrývat pod ošklivou fasádou?“ a „Proč nemůžeš umění skrýt uměním?“. Za první světové války používaly anglosaské válečné lodě kamufláž zvanou „dazzle“ nebo „razzle dazzle“. Lodě byly celé pokryté grafickými tvary, pouze v černé a bílé barvě. Tento silný kontrast měl rozbít perspektivu, odrazy a světlo.

V této fázi vývoje zcela nového modelu Renault Austral bylo nezbytné co nejvíce „uvěznit“ jeho hlavní linie. Za témto účelem se Françoisova práce inspirovala základními principy „dazzle“ malby: silným kontrastem černé a bílé, vektorem optických vibrací.

Od počátku projektu chtěl pracovat s novou identitou značky, zejména s emblémem. Ikonický kosočtverec je svou historií a grafickými motivy vepsanými do jeho genů a zároveň příznivý pro hru linií. François jej použil jako základ inspirace. Hrou s variacemi měřítka vytvořil působivý motiv se silnou identitou. Originalita, estetičnost a modernost nové vizuální identity značky Renault tak byla využita k rozostření charakteristických tvarů zcela nového modelu Renault Austral.

Přivést na světlo?
Při maskování nového Renaultu Austral vsadil François na výrazný kontrast černé a bílé, různá měřítka a také na aspekty, které kontrast zdůrazňují. Fluorescenční barva zvyšuje celkový dojem na silnici. Potah zcela nového Renault Austral není zdaleka jen jedním zaběhnutým polepem, ale je tvořen jednotlivými částmi, z nichž každá je vyrobena na míru tak, aby dokonale zapadla do příslušných segmentů karoserie, a poté je poskládána dohromady jako obří puzzle. Pro dokonalé sladění tvaru a reliéfu částí karosérie, jako je kapota nebo zadní blatníky, byl použit 3D model vozu zcela nového Renault Austral.

Vzory jsou vpředu menší a vzadu se zvětšují, aby co nejvíce zdůraznily narušení linií. François si pohrál s kosočtvercem vytvořením zlomů a přesahů na zadní straně, kde je designový výraz vozu velmi silný. Mřížka chladiče a světelné znaky, zejména ten vzadu, byly rozmazány. Navrstvení lesklých prvků na zprvu matně působící rám vnáší do celku sofistikovanost. Koláž, která vznikala kousek po kousku jako puzzle, vyžadovala maximální pozornost věnovanou detailům, aby nedošlo k poškození karoserie, a to jak při řezání, tak při aplikaci samolepky. Vše muselo být dokonalé, aby umělecký design mohl náležitě prezentovat zcela nový Renault Austral a aby vůz povýšil na umění. François navrhl tento polep s cílem vytvořit zvýraznění vozu Renault Austral, aby se zároveň mluvilo o produktu, ale i o značce. Vytváření kamufláže určené k tomu, aby byla vidět; jak vzrušující paradox!

Oslnivé maskování má budoucnost
François již vytvořil maskování pro Nový Megane E-TECH 100% elektrický, který byl odhalen na veletrhu Renault eWays. Potřeba zakrýt linie vozu nebyla tak silná jako u zcela nového modelu Austral. Grafický motiv neměl stejný rozsah a hrál spíše na gradient od černé k bílé směrem k zádi vozu. Přesto jsou linie, grafické a hranaté vzory velmi módní. Pro Françoise je tato kamufláž jako stvořená pro všechny připravované vozy a prototypy. Renault Design dokonce obdržel od zákazníků žádosti o zcela nový Megane E-TECH 100% elektrický s oslnivou kamufláží. Důkaz, že jeden úspěšný umělecký výtvor může „skrýt“ jiný.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!