Prodejem 537 095 vozů v r. 2021, dosáhla DACIA zvýšení o 3 % na trhu postiženém pandemickou krizí a krizí v dodávkách elektronických komponentů.
Dacia zvýšila tempo a na evropském trhu osobních vozů prodaných fyzickým osobám dosáhla rekordního podílu 6,2 %, což značce umožnilo vystoupit poprvé na evropské stupně vítězů v prodeji soukromým zákazníkům.
V Evropě je od r. 2017 Sandero každoročně nejprodávanějším modelem soukromým z kazníkům a Duster je nejprodávanějším SUV fyzickým osobám v Evropě od r. 2018.
Model DACIA Spring, jehož prodej začal na jaře (27 876 vozů), již hraje jednu z vedoucích úloh na trhu čistých elektromobilů. Objednávky po 9 měsících od uvedení do prodeje čítají více než 50 000 vozů.
SPRING byl nedávno oceněn porotou AUTOBEST titulem „Best Buy Car of Europe 2022“.
V České republice se od r. 2004 prodalo více než 129 000 kusů vozů Dacia.
Na českém trhu bylo v r. 2021 prodáno celkem 7 492 vozů, z toho 6 821 kusů osobních, plus 681 lehkých užitkových vozů Dacia, z nichž Sandero (2 162 ks) se stalo Top2 v segmentu (9,2 %) a č. 2 na trhu prodeje soukromým z kazníkům, Duster (3 630 ks) je nejprodávanějším SUV vyrobeným mimo Českou republiku.
ROSTOUCÍ OBJEMY A PODÍLY NA EVROPSKÉM TRHU
Objemy prodejů značky DACIA dosáhly v r. 2021 na trhu, silně postiženém pandemickou krizí a krizí v dodávkách elektronických komponentů, počtu 536 095 vozů, což představuje zvýšení o 3,1 % oproti předchozímu roku. DACIA tak zvýšila svůj podíl na trhu o 0,1 bodu na 3,5 %. Nárůst prodeje automobilů značky DACIA je přímým odrazem spěchu její nové modelové řady v prodeji fyzickým osobám. DACIA v r. 2021 v Evropě dosáhla rekordního podílu 6,2 % na trhu osobních vozů pro soukromou klientelu a stala se tak poprvé třetí nejprodávanější značkou v Evropě v oblasti prodeje soukromým zákazníkům.
DACIA je na prvním místě mezi značkami osobních vozů v prodeji fyzickým osobám ve Francii a v Rumunsku a mezi prvními pěti na 10 dalších evropských trzích (Itálie, Španělsko, Portugalsko, Belgie, Rakousko, Polsko, Česká republika, Slovensko, Maďarsko a Chorvatsko). V Německu se značka zařadila mezi prvních deset, a drží si vedoucí postavení také v Maroku.
Model DACIA Sandero dosáhl za r. 2021 prodej 226 825 vozů, přičemž více než 90 % tohoto objemu už tvoří její třetí generace. V r. 2021 byl model DACIA Sandero pátý rok za sebou nejprodávanějším modelem fyzickým osobám v Evropě. Za zmínku stojí, že Sandero je v některých zemích dokonce nejprodávanějším vozem mezi všemi typy celkově, což mu umožnilo dosáhnout 2. místa mezi nejprodávanějí mi vozy v Evropě.
DACIA Duster sleduje tentýž směr a od r. 2018 je nejprodávanějím SUV fyzickým osobám v Evropě. S 186 001 prodanými vozy za rok 2021 ve všech zemích dohromady přesáhl Duster již počet dvou milionů automobilů uvedených do provozu od začátku výroby v r. 2010.
Model DACIA Spring, uvedený na trh loni na jaře, vstoupil spěšně na trh elektromobilů s 27 876 prodanými vozy a ke konci r. 2021 bylo již registrováno více než 50 000 objednávek. Spring byl vyvinut s cílem zpřístupnit elektromobilitu pro každodenní použití a stát se referenčním vozem pro městský provoz na nejrůznějších trzích, přičemž 80 % těch, kteří si Spring koupili, předtím klienty značky Dacia nebyli.
ÚSPĚCH ZNAČKY DACIA U ČESKÝCH ZÁKAZNÍKŮ V ROCE 2021
V České republice se od r. 2004 prodalo více než 129 000 kusů vozů Dacia.
V roce 2021 se na českém trhu prodalo celkem 7 492 kusů, z nichž 6 821 osobních vozů Dacia a 681 lehkých užitkových vozů Dacia.
Dacia se s podílem 8,7 % zařadila za loňský rok do skupiny TOP3 značek v prodeji fyzickým osobám.
Úspěchy jednotlivých modelů výrobní řady za rok 2021:
– Sandero (2 162ks) Top2 v segmentu (9,2 %) a č.2 na trhu prodeje soukromým zákazníkům,
– Duster (3 630ks) je nejprodávanějším SUV vyrobeným mimo Českou republiku,
– více jak 30 % prodejů činí modely s pohonem LPG.
ČESKÝ TRH V LEDNU 2022 – DACIA OPĚT V TOP 5
Díky prodeji 762 osobních vozů za leden letošního roku se značka Dacia umístila mezi TOP 5 nejprodávanějšími na českém trhu osobních automobilů.
Znamená to návrat na dříve již dosahovaná umístění, když ji v loňském relativně slabším roce pronásledovaly problémy, spojené s coronavirovou pandemií a nedostatkem některých dílů. Proto Dacia nemohla v loňském roce dodávat zákazníkům tolik automobilů, kolik by jich odebrali. Letošní leden ale naznačil jasný obrat k lepšímu.
V současné době je v České republice evidováno více než sto tisíc osobních vozů značky Dacia, které díky svému „průměrnému mládí“ jsou opravdu intenzivně provozované, a proto také tak často vidět na českých silnicích.
Automobily Dacia tak patří mezi nejoblíbenější mezi soukromými zákazníky. Loňský podíl dosáhl 64,04 % a letos se za leden tento trend jen mírně změnil na 72,44 %.
POZITIVNÍ VÝHLED NA ROK 2022
V r. 2022 se k úspěšným modelům výrobní řady DACIA jistě přidá model Jogger. Sedmimístný, nově pojatý rodinný vůz, který hodlá vyhovět potřebám klientely vyžadující pohodlí, prostorný interiér a modularitu.
V České republice bude tento model uveden na trh na jaře letošního roku.
„Letošní rok by měl značce Dacia přinést další růst prodejů. Určitě k tomu přispěje rozšíření nabídky o atraktivní rodinný model Jogger, na který mají naši prodejci již nyní přes 700 objednávek. Při velkém zájmu o dosavadní modely očekáváme i při současné složité situaci, že letošek by pro nás mohl být dalším rokem Dacie“, řekl k lednovým výsledkům ředitel importu Zdeněk Grunt.
V r. 2022 se bude dále rozvíjet strategický plán, a to cestou rozvoje nové identity značky, jak v prodejní síti (počínaje prvním pololetím), tak v oblasti nových produktů (koncem roku).