Značka Hyundai na českém trhu v roce 2024 registrovala 20 309 osobních vozů
S tržním podílem 8,77 % zůstává Hyundai silnou dvojkou českého trhu
Model i30 si stabilně udržuje první pozici v privátním segmentu

Značka Hyundai zakončila rok 2024 s celkovým počtem 20 309 registrovaných osobních vozů a oproti roku 2023 zaznamenala nárůst o 1,2 %. S tržním podílem 8,77 % potvrdila svou stabilní pozici dvojky na českém trhu. Vyplývá to z dat zveřejněných Svazem dovozců automobilů (SDA).

Nejprodávanějším modelem značky je dlouhodobý bestseller, model i30 z výrobního závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích, který zaznamenal 8 744 registrací a je sedmým nejprodávanějším modelem na českém trhu vůbec. Druhý nejprodávanější model značky, SUV Hyundai Tucson, je s 5 762 registrovanými kusy devátý.

V prodejích jihokorejské značky následují modely i20 (1 741 registrací), Bayon (1 589) a Kona (1 102). Bateriové elektromobily v roce 2024 tvořily 2,4 % z celkového objemu registrací značky Hyundai na českém trhu.

„Data uplynulého roku znovu prokazují, jak důležitá je pro nás produkce z nošovického závodu. Modely i30 a Tucson prošly modernizací a pro Tucson jsme navíc uvedli limitovanou výroční edici 20 Years. Jsme velmi rádi, že tyto modely nadále zůstávají pro českého zákazníka atraktivní volbou.“
Martin Saitz Generální ředitel Hyundai Motor Czech

Tradičně silná je pozice Hyundai v privátním segmentu, kde jihokorejská značka s tržním podílem 12,7 % a 7 363 registrovanými osobními vozy obhájila druhou příčku. Stejně jako v roce 2023 byla i v roce uplynulém nejpopulárnějším modelem soukromých zákazníků nošovická i30, která zaznamenala 2 752 registrací, čtvrtý Tucson v privátním segmentu zaznamenal 2 292 registrací.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!