Od sériové výroby až na závodní okruh – a zpět: BMW M GmbH ve svém novém videu umožňuje nahlédnout do vývoje nového závodního vozu BMW M4 GT3 a ukazuje některé fascinující podobnosti mezi novým vrcholným modelem v nabídce BMW M Motorsport a sériovým BMW M4 Competition*. Designéři a inženýři pracující na vývoji sériových automobilů BMW a vozidel BMW M Motorsport představují zajímavé detaily těchto dvou vozů, přičemž hlavními protagonisty BMW M Design Talk jsou Anne Forschnerová, designérka exteriéru BMW M4 Competition, a Michael Scully, ředitel BMW Group Designworks Global Automotive.
Video začíná tím, že Forschnerová a Scully hovoří o nejvýraznějším designovém prvku obou vozů: BMW masce chladiče ve tvaru ledvinek. „Všechny vozy BMW M mají polarizační účinek, což znamená, že automaticky neoslovují všechny. Jejich dopad na lidi je fyzický i emocionální,“ říká Forschnerová. „Maska chladiče ve tvaru ledvinek si zachovává obvodovou geometrii sériového vozu, zatímco jejich vnitřní plochy jsou otevřenější a dávají najevo větší nároky na chlazení závodního motoru M4 GT3,“ vysvětluje Scully. BMW M4 GT3, které je aktuálně v posledním roce vývoje, bylo navrženo tak, aby týmům BMW M Motorsport pomohlo bojovat o vítězství a tituly v závodech po celém světě. Scully pokračuje: „Přední doplňková světla M4 GT3 odkazují na vzduchové clony sériového vozu a dodávají mu v jeho aerodynamicky zásadním místě identitu a vizuální strukturu. Jejich bumerangový tvar napodobuje přirozené lomení ploch předního nárazníku sériového vozu a doplňuje osvětlení automobilu používané ve vytrvalostních závodech.“
Při pohledu z boku je zřejmé, že závodní vůz přejal stejnou konstelaci designových prvků jako sériový automobil. Jde zejména o jednolitý oblouk střechy tvořený A sloupkem opticky navazujícím na detail v předním blatníku a směrem vzhůru stoupající linie ve spodní části boků.
Střecha se dvěma ploutvičkami a výrazně zkosené zadní okno mají v případě modelů BMW M4 Competition a BMW M4 GT3 také stejný tvar. Tyto prvky ideálním způsobem usměrňují proudění vzduchu směrem k zadnímu spoileru závodního vozu.
Největší rozdíly mezi těmito dvěma vozy jsou pravděpodobně v zadní části. „Záď BMW M4 GT3 je v mnoha částech dobře známá, ale v těch ostatních je zcela odlišná,“ říká Anne Forschnerová. „Závodní automobil je na každé straně o 75 milimetrů širší, ale zadní světla jsme použili ze sériového vozu a tvar víka zavazadlového prostoru je také totožný,“ dodává Michael Scully.
Forschnerová poukazuje na to, jak množství podobností mezi těmito dvěma automobily, které již sériovému modelu propůjčují velmi sportovní vzhled a nabízejí vynikající základ pro závodní variantu, v sobě zcela jasně odráží vývoj těchto dvou automobilů: „Ze silnice na závodní okruh a ze závodní dráhy zpět na silnici.“ Scully současně nepřestává chválit kolegy z vývoje sériového automobilu: „Sériový model BMW M4 Competition je úžasným základem pro vývoj závodního automobilu. Má ikonické prvky a tvary zaměřené na vysoký výkon a efektivitu.“
Druhé video, které bude zveřejněno za několik týdnů, se zaměří na společné srdce obou automobilů. V něm budou Marcus Engelke, vedoucí vývoje pohonu BMW M4, a Ulrich Schulz, vedoucí pohonů u BMW M Motorsport, hovořit o řadovém šestiválci s technologií M TwinPower Turbo, který byl od počátku koncipován jak pro silniční automobily, tak závodní stroje.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]