Pokud mne nějaké auto provází skutečně většinu mého motoristického života, je to Subaru Impreza. Vlastnil jsem jich několik, od klasicky v sedanu první generace s dvoulitrovým atmosférickým benzíňákem a manuální převodovkou, až k několika STIčkům. Když nad tím tak přemýšlím, tak jsem s Imprezou prožil vlastně celý její životní cyklus, až do současnosti. Která je, jak to jen říct, poplatná době.

Redukci, manuál, výbavu zahrnující jen klimatizaci, to už u Subaru Impreza dnes nelze čekat, máme tady auto, které je plné technologií, pro moderní Subaru typicky těch bezpečnostních – budu se zase opakovat s tím, že EyeSight je pro mne aktuálně asi tím nejlépe pracujícím asistentem na trhu. A také s technologií hybridní, kromě spalovacího motoru tady máme také elektrickou výpomoc, po Foresteru a XV u Subaru třetí v řadě.

Se dvěma uvedenými modely sdílí Imrpeza systém pohonu, zážehový čtyřválec 2,0 litru o výkonu 150 k, který je zkombinován s elektromotorem o výkonu 12,3 kW. Elektromotor pod napětím 118,4 V nabízí točivý moment 66 Nm, což je super výpomoc pro 194 Nm benzinového agregátu.

Kapalinou chlazený plochý zážehový čtyřválec je uložený vpředu podélně, má proměnné časování a elektronické přímé vstřikování paliva. Atmosférické plnění je jasné, EU dikce dala vale přeplňování, výkon 150 k je dostupný ve 5600 – 6000 otáčkách a točivý moment 194 Nm vrcholí ve 4000 za minutu.

Mluvme dál o technických detailech a dynamice, nová Impreza e-Boxer zrychluje z nuly na stovku za 10 sekund, maximální rychlost je 197 km/h. Podle tabulek, pokud vyrazíte třeba k německým sousedům, na dvoustovku auto rozjedete… Ale vysoké tempo Impreze nesvědčí, jde proti logice věci, spotřeba u patnácti litrů je zbytečná. V městském a příměstském provozu se dá jezdit za 7 až 7,5 l/100 km, a právě zde nachází Impreza s hybridním pohonem své opodstatnění.

Výkon jde od motoru na všechna čtyři kola přes automatickou bezstupňovou převodovku CVT, Lieartronic zaručuje maximální plynulost a komfort. Je zde možnost volit mezi inteligentním a sportovním nastavením, pokud chcete, s pohonem všech kol zvládnete i výlet mimo asfalt do i poměrně složitého terénu. To vše je pro Subaru Impreza typické, a to vše najdete i u nové Imprezy e-Boxer.

Podvozek je příjemný, pohodlný, řekl bych až všeho schopný, v každém okamžiku řidič ví, co se s autem děje. Impreza by snesla mnohem vyšší výkon pod kapotou, je radost vnímat, jak auto s řidičem komunikuje, vše začíná už tím, že pneumatiky začnou pískáním dávat najevo, co se děje. Panečku, Subaru stále, bez ohledu na to, jaký má typ pohonu, umí postavit skvělé auto s výtečným podvozkem.

Zmiňoval jsem EyeSight jako záruku bezpečného cestování, jeho kamery bdí nad řidičem, a je toho mnohem víc, co Impreza nabízí. Mne chybělo asi jenom vyhřívání volantu, ale to mi chybí i v mém STI a zvykl jsem si na to… Impreza nikdy nevyhrával souboje o největší kufr, ale objem zavazadlového prostoru 340 litrů (a 1193 litrů se sklopenými sedačkami) mi přijde fajn. Když už skloňujeme ty objemy, tak objem palivové nádrže je 48 litrů.

Subaru Impreza nevyhrávalo nikdy ani pomyslné konkurenční boje na poli ceny, nikdy se nenacházelo na žebříčku těch nejlevnějších aut a není tomu ani dnes. Má svou cenu, kterou si ale umí plně obhájit. V nejvyšší výbavě stojí 900.000 Kč a za tuto částku dostanete vše, navíc lze přikoupit pouze barvu karoserie s tím, že atraktivní červená je v ceně jako základ. V Subaru Impreza e-Boxer dostává zákazník komplexní a promyšlené auto se širokou výbavou, automatickou převodovkou, příznivou spotřebou a skvělým pohonem všech kol. V nepřehlédnutelném designu a s charismatem, které umí Subaru nabídnout.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!