• Mégane dostal v rámci faceliftu poprvé plug-in hybridní pohon

  • Na elektřinu ujede až 65 km

  • Vylepšený byl také interiér a výbava

 

Renault Mégane prodělal velmi decentní facelift, který se dotkl spíše výbavy a techniky. Novinkou jsou třeba LED světla, která jsou dostupná již od nejnižší výbavy. Nový je digitální přístrojový štít a modernizován byl také palubní infotainment s centrálním dotykovým displejem. Mégane dostal také nový volant s ovládáním většiny funkcí (nebude potřeba pátrat v dotykovém displeji) a novinkou jsou moderní jízdní a bezpečnostní asistenty. Renault Mégane teď třeba zvládne částečně samočinně jezdit v koloně. K prodejcům se modernizovaný vůz dostane v létě letošního roku.

 

Redakční test: Renault Captur TCe 150 EDC GPF (2019)

 

Pokud jde o techniku, tak největší novinkou je plug-in hybridní pohon E-Tech Plug-in, který se v modelu Mégane objevuje vůbec poprvé. Kombinuje zážehový motor 1,6 l o výkonu 160 koní s dvojicí elektromotorů a hybridní převodovkou. Kompaktní akumulátor o kapacitě 9,8 kWh umožňuje jízdu čistě na elektřinu a to až na vzdálenost 50 km rychlostí do 135 km/h. V městském režimu díky časté rekuperaci může být elektrický dojezd až 65 km. Kombinované emise 40 g/km CO2 by měly dostat Mégane do nejnižších daňových tabulek, případně bude v některých zemích od daně zcela osvobozen. Plug-in hybrid se nejprve začne prodávat u kombi, ale později dorazí i v hatchbacku.

 

Zůstávají ale i tradiční motorizace. Čtyřválcová jednotka 1.3 TCE bude nabízena ve verzích o výkonu 100, 115, 140 nebo 160 koní a dle typu může mít manuální převodovku nebo dvouspojkový automat. Tento čtyřválec doplní také litrový tříválec 1.0 TCE o výkonu 120 koní. prodávat se bude rovněž i diesel. Jednotka 1.5 dCi nabídne 95 nebo 115 koní. Samozřejmě se bude dál prodávat ostrý Mégane R.S. s motorem 1,8 l s přeplňováním a výkonem 300 koní, pokračuje i odlehčená a ještě ostřejší verze Trophy. V nabídce se nově objevuje verze R.S. Line, což je vlastně samostatná výbavová řada připomínající právě sportovní provedení.

 

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!