Kombinézy jezdců Alfy Romeo nesou jména vozidel, u Kimi Räikkönena je to GTA a u Antonia Giovinazziho GTAm. Tím vzdávají hold nejvýkonnějšímu silničnímu vozu, jaký kdy tato italská značka vyrobila.

GTA – historická zkratka ztělesňující výkon Alfy Romeo – je projektem, který těží z technického partnerství se společností Sauber Engineering

Alfa Romeo má sportovnost a závodního ducha ve své DNA: Biscione – jak je značka v Itálii přezdívaná – vyhrála v roce 1950 historicky první Grand Prix formule 1. Tohoto triumfu tehdy dosáhl Nino Farina za volantem vozu Alfa Romeo Gran Premio Tipo 158 „Alfetta“.

Mistrovství světa formule 1 sezony 2021 začalo už tuto neděli 28. března na okruhu v Bahrajnu. Za volanty monopostů C41, které byly představené v únoru ve Varšavě se objevila osvědčená italsko-finská dvojice Antonio Giovinazzi a Kimi Räikkönen, s kombinézami se zkratkami GTA a GTAm, čímž vzdá hold projektu, který byl inspirován vozem Giulia Gran Turismo Alleggerita z roku 1965. Tento vůz zaznamenal nepřeberné množství úspěchů po okruzích celého světa.

Projekt Giulia GTA výrazně těžil z partnerství se švýcarským týmem a využil know-how společnosti Sauber Engineering při vývoji prototypových komponent z uhlíkového kompozitu a ladění celkové aerodynamiky. Jedná se především o nový přední nárazník, boční prahové nástavce, difuzor, spoiler modelu GTA a křídlo verze GTAm.

Na vývoji projektu se významně podíleli i oba jezdci, kteří absolvovali řadu testů na zkušebním polygonu v Baloccu. Kimi a Antonio se zaměřili na konkrétní řešení aerodynamiky a ovladatelnost, důkladně analyzovali všechny změny na vozidle a technickému týmu poskytli zpětnou vazbu z jízdy na okruhu. To vedlo ke společnému doladění dynamiky vozidla.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!