Myslíte, že Citigo za 650 tisíc najde kupce? Výbava možná některé zájemce přesvědčí. Laurin & Klement nabídne to nejlepší, co má Mladá Boleslav k dispozici!

Dlouho se mluvilo o tom, že by Volkswagen chtěl ze Škodovy udělat svou lacinou značku namířenou vůči Dacii, to se ale samozřejmě automobilce příliš nelíbí. Přání Volkswagenu se nakonec bude muset podrobit. Jedno privilegium si ale v Mladé Boleslavi dokázali získat.

Laurin & Klement ožívá

Škodovka sice přejde do nižšího cenového segmentu, zato ale přijde oživení historické značky Laurin & Klement, pod kterou bude automobilka produkovat kvalitnější vozy – podobně jako se tomu stalo u Seatu po založení Luxusní odnože Cupra. Co si pod tím představit? Zatímco Škodovka bude nabízet spíše základní modely s horšími materiály a motory, Laurin & Klement na stejný základ našroubuje to nejlepší, co bude po ruce.

A když myslíme to nejlepší, tak tím skutečně myslíme to nejlepší. Většina modelů tak vedle klasického látkového interiéru nenabídne obyčejnou kůži, ale nejjemnější kůži Nappa. A co se týče toho látkového interiéru, i ten bude oproti Škodovce na trochu jiné úrovni. A nesmíme také zapomenout na obložení z Teakového dřeva, v případě modelů nižší třídy pak z trendy bambusu.

Jen ty nejlepší motory a převodovky CVT

Pod kapotou se nebude troškařit. Litrový turbobenzín v téměř dvoutunovém SUV? Zapomeňte! Nabídku budou tvořit převážně dvoulitrové motory v kombinaci s hybridním elektrickým ústrojím. Zároveň se Volkswagen uvolil, aby si Laurin & Klement vypůjčil převodovky Multitronic od Audi. Vozy tak nabídnout to nejhladší možné svezení.

Pohodlí je pro automobilku tím hlavním. Vozy sice budou mít nejvýkonnější motory v nabídce, ale rozhodně nepůjde o sportovní náčiní. Tak například vrcholná Laurin & Klement Octavia bude sdílet techniku se Škodou Octavia RS iV, avšak se zásadnějším twistem – pod kapotou nebude benzínová 1.4 TSI, ale rovnou 2.0 TSI.

Spolu s elektromotorem by mělo hybridní ústrojí generovat kolem 280 koní, vůz však bude na podstatně měkčím podvozku a bude postrádat přední samosvorný diferenciál. Rovněž bude vůz kvůli výbavě o něco těžší a převodovka Multitronic bude nabádat spíše ke klidnější jízdě.

Špičková výbava a exklusivní barvy

Výbava vozů bude napříč modelovou nabídkou naprosto exklusivní. Všechny vozy dostanou v základu 10“ centrální obrazovku s podporou Android Auto a Apple Car Play, digitální přístrojový štít a všechny současné bezpečnostní systémy.

Vůz bude v základu vybaven kvalitním ozvučením, ale opravdové audiofily určitě potěší příplatkové ozvučení proslulé firmy Swans. K lepšímu hudebnímu prožitku by mělo přispět i kompletně předělané odhlučnění vozů.

Exklusivní bude také pro Laurin & Klement nabídka barev. Typickou bude pro automobilku speciální hluboká modrá metalíza Midnight Blue v kombinaci se zlacenými prvky namísto dřívějších chromovaných dílů. Dále bude v nabídce barev temná fialová Deep Purple, zelená Emerald Green, hnědá Chocolate Brown a bílá Santino White.

Citigo za 650 tisíc v základu?

Že to Laurin & Klement myslí s příslušností do prémiového segmentu vážně svědčí i na první pohled nehorázné cenovky. Tak třeba Laurin & Klement Citigo bude začínat na 650 tisících korun. Ano, to je opravdu šílená částka, na druhou stranu má své opodstatnění.

Laurin & Klement Citigo totiž bude vycházet z elektrické varianty Škoda Citigo-e iV, která je sama o sobě již dost drahá. Oproti ní ale dostanete v základu zmíněný 10“ displej a všechny moderní bezpečnostní prvky. Navíc je zde spousta vychytávek, jako je třeba autonomní parkování.

Samozřejmě si budete moct připlatit i za další exklusivní výbavu. Špičkové audio Swans Vás vyjde na 50 tisíc, kůže Nappa na 30 tisíc a za 80 tisíc navíc je možné nechat vybavit vůz spalovacím motorem nabíjejícím baterii vozu – tedy obdobu Range Extenderu, kterým je vybaveno např. BMW i3 RX.

Pravá prémiovka

Laurin & Klement se chce postavit těm nejtvrdším konkurentům, jakými je např. Audi, BMW, Mercedes či třeba Jaguar. „Ve Škodě jsme již dlouho cítili, že naše vozy mají na víc a mohou se rovnat s prémiovými vozy konkurence. Škoda ale bohužel nikdy neměla punc exkluzivity – to proto, že jsme byli vždy nuceni přijít s nízkou cenou od.“ dodává k tématu tisková mluvčí Škoda Auto April Fürstová.

„Rozptyl naší základní ceny a plně vybaveného vozu byl až trojnásobný, to nově nebude existovat. Pod značkou Škoda se do budoucna budou prodávat základní verze, vrcholné verze kompletně převezme značka Laurin & Klement. Středně vybavené vozy z nabídky kompletně zmizí – nikdo je totiž nekupuje.“ Pokračuje Fürstová.

„Ze startu značky Laurin & Klement jsme nadšení. Konečně si bude moct naše skvělé vozy pořídit i movitější klientela obvykle se zaměřující na prémiová auta velké německé trojky, která by se jinak musela potýkat se stigmatem pořízení levného vozu.“ dodává k založení značky Michael Sibaschtoun, nový ředitel Laurin & Klement.

Nový vůz na obzoru

Pro mnohé fanoušky vozů z Mladé Boleslavi bude určitě potěšující, že se Laurin & Klement dočká úplně nového modelu. Zatímco španělská Cupra vsadila na SUV Formentor, exklusivní model Laurin &Klement se bude držet trochu více při zemi. Doslova – novým modelem má totiž být čtyřdvéřové kupé se splývavou zádí využívající část techniky z Volkswagenu Arteon.

Vypadá to, že se českým vozům blýská na lepší časy, co říkáte? Odradí Vás vyšší cena, nebo rádi sáhnete po pořádně vybaveném voze lokální značky?

DALŠÍ APRÍLOVÉ ČLÁNKY

Změny v zákoně s platností 1. dubna: Rouška v povinné výbavě vozidla a nová pravidla pro parkování

Změny v zákoně 361/2000 Sb. a v povinné výbavě mají zabránit šížení koronaviru. Platí od 1. dubna

Auta se dočkají varování podobně jako krabičky cigaret!

Besip spolu s Ministerstvem dopravy prosadili obrázky nehod v českých autech odrazující řidiče od rychlé jízdy a jiných nešvarů.

Škoda skutečně pojmenovala Enyaq po slavné zpěvačce

Možná jste si říkali, že Enyaq se až moc podobá jméně irské new age zpěvačky Enyi. Automobilka nyní kápla božskou. Zpěvačka při vývoji spolupracuje!

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!