Myslíte, že Citigo za 650 tisíc najde kupce? Výbava možná některé zájemce přesvědčí. Laurin & Klement nabídne to nejlepší, co má Mladá Boleslav k dispozici!
Dlouho se mluvilo o tom, že by Volkswagen chtěl ze Škodovy udělat svou lacinou značku namířenou vůči Dacii, to se ale samozřejmě automobilce příliš nelíbí. Přání Volkswagenu se nakonec bude muset podrobit. Jedno privilegium si ale v Mladé Boleslavi dokázali získat.
Laurin & Klement ožívá
Škodovka sice přejde do nižšího cenového segmentu, zato ale přijde oživení historické značky Laurin & Klement, pod kterou bude automobilka produkovat kvalitnější vozy – podobně jako se tomu stalo u Seatu po založení Luxusní odnože Cupra. Co si pod tím představit? Zatímco Škodovka bude nabízet spíše základní modely s horšími materiály a motory, Laurin & Klement na stejný základ našroubuje to nejlepší, co bude po ruce.
A když myslíme to nejlepší, tak tím skutečně myslíme to nejlepší. Většina modelů tak vedle klasického látkového interiéru nenabídne obyčejnou kůži, ale nejjemnější kůži Nappa. A co se týče toho látkového interiéru, i ten bude oproti Škodovce na trochu jiné úrovni. A nesmíme také zapomenout na obložení z Teakového dřeva, v případě modelů nižší třídy pak z trendy bambusu.
Jen ty nejlepší motory a převodovky CVT
Pod kapotou se nebude troškařit. Litrový turbobenzín v téměř dvoutunovém SUV? Zapomeňte! Nabídku budou tvořit převážně dvoulitrové motory v kombinaci s hybridním elektrickým ústrojím. Zároveň se Volkswagen uvolil, aby si Laurin & Klement vypůjčil převodovky Multitronic od Audi. Vozy tak nabídnout to nejhladší možné svezení.
Pohodlí je pro automobilku tím hlavním. Vozy sice budou mít nejvýkonnější motory v nabídce, ale rozhodně nepůjde o sportovní náčiní. Tak například vrcholná Laurin & Klement Octavia bude sdílet techniku se Škodou Octavia RS iV, avšak se zásadnějším twistem – pod kapotou nebude benzínová 1.4 TSI, ale rovnou 2.0 TSI.
Spolu s elektromotorem by mělo hybridní ústrojí generovat kolem 280 koní, vůz však bude na podstatně měkčím podvozku a bude postrádat přední samosvorný diferenciál. Rovněž bude vůz kvůli výbavě o něco těžší a převodovka Multitronic bude nabádat spíše ke klidnější jízdě.
Špičková výbava a exklusivní barvy
Výbava vozů bude napříč modelovou nabídkou naprosto exklusivní. Všechny vozy dostanou v základu 10“ centrální obrazovku s podporou Android Auto a Apple Car Play, digitální přístrojový štít a všechny současné bezpečnostní systémy.
Vůz bude v základu vybaven kvalitním ozvučením, ale opravdové audiofily určitě potěší příplatkové ozvučení proslulé firmy Swans. K lepšímu hudebnímu prožitku by mělo přispět i kompletně předělané odhlučnění vozů.
Exklusivní bude také pro Laurin & Klement nabídka barev. Typickou bude pro automobilku speciální hluboká modrá metalíza Midnight Blue v kombinaci se zlacenými prvky namísto dřívějších chromovaných dílů. Dále bude v nabídce barev temná fialová Deep Purple, zelená Emerald Green, hnědá Chocolate Brown a bílá Santino White.
Citigo za 650 tisíc v základu?
Že to Laurin & Klement myslí s příslušností do prémiového segmentu vážně svědčí i na první pohled nehorázné cenovky. Tak třeba Laurin & Klement Citigo bude začínat na 650 tisících korun. Ano, to je opravdu šílená částka, na druhou stranu má své opodstatnění.
Laurin & Klement Citigo totiž bude vycházet z elektrické varianty Škoda Citigo-e iV, která je sama o sobě již dost drahá. Oproti ní ale dostanete v základu zmíněný 10“ displej a všechny moderní bezpečnostní prvky. Navíc je zde spousta vychytávek, jako je třeba autonomní parkování.
Samozřejmě si budete moct připlatit i za další exklusivní výbavu. Špičkové audio Swans Vás vyjde na 50 tisíc, kůže Nappa na 30 tisíc a za 80 tisíc navíc je možné nechat vybavit vůz spalovacím motorem nabíjejícím baterii vozu – tedy obdobu Range Extenderu, kterým je vybaveno např. BMW i3 RX.
Pravá prémiovka
Laurin & Klement se chce postavit těm nejtvrdším konkurentům, jakými je např. Audi, BMW, Mercedes či třeba Jaguar. „Ve Škodě jsme již dlouho cítili, že naše vozy mají na víc a mohou se rovnat s prémiovými vozy konkurence. Škoda ale bohužel nikdy neměla punc exkluzivity – to proto, že jsme byli vždy nuceni přijít s nízkou cenou od.“ dodává k tématu tisková mluvčí Škoda Auto April Fürstová.
„Rozptyl naší základní ceny a plně vybaveného vozu byl až trojnásobný, to nově nebude existovat. Pod značkou Škoda se do budoucna budou prodávat základní verze, vrcholné verze kompletně převezme značka Laurin & Klement. Středně vybavené vozy z nabídky kompletně zmizí – nikdo je totiž nekupuje.“ Pokračuje Fürstová.
„Ze startu značky Laurin & Klement jsme nadšení. Konečně si bude moct naše skvělé vozy pořídit i movitější klientela obvykle se zaměřující na prémiová auta velké německé trojky, která by se jinak musela potýkat se stigmatem pořízení levného vozu.“ dodává k založení značky Michael Sibaschtoun, nový ředitel Laurin & Klement.
Nový vůz na obzoru
Pro mnohé fanoušky vozů z Mladé Boleslavi bude určitě potěšující, že se Laurin & Klement dočká úplně nového modelu. Zatímco španělská Cupra vsadila na SUV Formentor, exklusivní model Laurin &Klement se bude držet trochu více při zemi. Doslova – novým modelem má totiž být čtyřdvéřové kupé se splývavou zádí využívající část techniky z Volkswagenu Arteon.
Vypadá to, že se českým vozům blýská na lepší časy, co říkáte? Odradí Vás vyšší cena, nebo rádi sáhnete po pořádně vybaveném voze lokální značky?