> Volkswagen navzdory překážkám v zásobování rychle pokračuje v elektrifikaci své globální flotily vozidel

> Stav objednávek je i nadále vysoký: 135 000 (+65 % oproti roku 2021) objednaných vozů bude vyrobeno
s vynaložením velkého úsilí

> Urychlení plánu elektrifikace: Ukončení výroby vozů se spalovacími motory v Evropě do roku 2033. Do roku 2026 bude do prodeje uvedeno deset nových modelů s plně elektrickým pohonem.

Volkswagen postupuje při elektrifikaci své flotily vozidel podle plánu. Společnost dosáhla dalšího milníku v realizaci své strategie ACCELERATE směřující k transformaci na poskytovatele služeb pro bezemisní mobilitu založenou na softwaru, a to o rok dříve, než bylo plánováno: Od předání prvního vozu ID.31 zákazníkovi v říjnu 2020 dodal Volkswagen na celém světě 500 000 vozů rodiny ID. – navzdory pokračující napjaté situaci v oblasti zásobování.

Elektrická ofenziva je pro značku Volkswagen úspěšným příběhem

„Půl milionu dodaných vozů ID. ukazuje, že tyto modely značky Volkswagen jsou u zákazníků velmi oblíbené – a to na celém světě. S naší elektrickou ofenzivou jsme na správné cestě, a píšeme tak další úspěšnou kapitolu naší historie,“ říká Imelda Labbéová, členka představenstva značky Volkswagen odpovědná za prodej, marketing a poprodejní služby. „I nadále se zaměřujeme na to, aby byl Volkswagen nejžádanější značkou pro trvale udržitelnou mobilitu.“ Stav objednávek modelů Volkswagen zůstává vysoký: „Vynakládáme veškeré úsilí, abychom našim zákazníkům co nejrychleji dodali přibližně 135 000 objednaných vozů ID. Výrobu však musíme opakovaně přizpůsobovat napjaté situaci se zásobováním díly,“ vysvětluje Labbéová.

Od roku 2033 hodlá Volkswagen v Evropě vyrábět už jen elektromobily. Již od roku 2030 mají elektromobily tvořit minimálně 70 procent vozů Volkswagen prodaných v Evropě. V USA a Číně si pro stejné období společnost stanovila za cíl dosáhnout více než 50% podílu elektromobilů. „Norsko je v oblasti elektromobility průkopníkem. V říjnu obsadil model ID.44 v této zemi první místo ve statistice registrací. Tento příklad ukazuje, že produktové portfolio rodiny ID. splňuje požadavky našich zákazníků,“ říká Labbéová.

Volkswagen navíc uvede do roku 2026 na trh deset nových modelů s elektrickým pohonem. „Volkswagen tak bude nabízet ze všech výrobců nejširší portfolio elektromobilů. Vhodnou nabídku budeme mít v každém segmentu od vstupního elektromobilu s cílovou cenou pod hranicí 25 000 eur až po novou vlajkovou loď Aero B,“ dodává Labbéová.

Odezva zákazníků bude mít přímý vliv na nabídku nových funkcí vozidla

Rodina ID. je navíc průkopníkem v oblastech integrace softwaru a digitálních zákaznických zážitků. Volkswagen totiž průběžně poskytuje majitelům vozů ID. bezdrátové aktualizace „over the air“. Vůz tak zůstává v aktuálním stavu po celou dobu svého životního cyklu, a novými funkcemi je dokonce postupně vylepšován. „V uplynulých měsících jsme s tím udělali velmi dobré zkušenosti,“ vysvětluje Labbéová. „Výhoda totiž spočívá v tom, že na základě odezvy zákazníků můžeme během krátké doby přímo vytvořit a nabídnout nové funkce, jakými jsou například vyšší nabíjecí výkon nebo ukazatel kapacity akumulátoru na displeji řidiče.“

MEB je páteří elektrické ofenzivy

Modulární platforma pro elektromobily MEB (Modularer E-Antriebsbaukasten) má pro urychlenou realizaci globální elektrické ofenzivy v rámci strategie značky ACCELERATE zásadní význam. Automobilová platforma vyvinutá koncernem Volkswagen speciálně pro elektrický pohon nabízí dlouhé dojezdy, hodně místa v interiéru a umožňuje průběžné aktualizace softwaru technologií „Over-the-Air“. MEB je technickým základem zcela elektrických a síťově propojených automobilů rodiny ID.

MEB umožňuje díky svému důslednému zaměření na výhradně elektrický pohon a vzhledem ke své využitelnosti pro vozidla různých tříd v rámci celého koncernu Volkswagen realizovat značné úspory z rozsahu, snižovat náklady na elektromobilitu a urychlovat transformaci na mobilitu s neutrální bilancí emisí CO2. Díky konstrukci podřízené požadavkům výroby je platforma MEB navíc cíleně koncipována pro rychlou a efektivní výrobu. Volkswagen díky tomu dosahuje enormních úspor z rozsahu, díky nimž jsou elektromobily cenově výhodnější, a tím dostupné pro širokou klientelu.

1) ID.3 – spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 16,4–15,2; emise CO2 v g/km: kombinované 0.

2) ID.5 GTX – kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 19,3–16,9; kombinované emise CO2 v g/km: 0.

3) ID.6 – tento model se v Evropě neprodává. Proto pro něj nejsou k dispozici údaje o spotřebě elektrické energie a emisích podle metodiky WLTP, ani EU.

4) ID.4 Pro Performance 150 kW (204 k) – kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 16,5; kombinované emise CO2 v g/km: 0.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!