Ford dnes oznámil, že zatraktivnil svůj oblíbený multifunkční model s možností až sedmimístné konfigurace Tourneo Connect 1,2 uvedením nového vyspělého plug-in hybridního pohonu.
Tourneo Connect Plug-In Hybrid (PHEV) posune flexibilitu a všestrannost modelu Tourneo Connect na další úroveň – zákazníkům umožní jízdu na čistě elektrický pohon s nulovými lokálními emisemi na vzdálenost až 110 km. 1,2
Nový model tak pokračuje v elektrifikaci nové generace rodiny vozů Ford Tourneo pro přepravu osob v Evropě, která bude zahrnovat také kompaktní pětimístný model E-Tourneo Courier,1,3 osmimístný model E‑ Tourneo Custom 1,4 a devítimístný model Tourneo Custom Plug-In Hybrid. 1,5
„Tourneo Connect je především o schopnostech a flexibilitě a nová varianta plug-in hybrid přináší obojí. Díky velkému dojezdu na elektřinu dokáže Tourneo Connect Plug-In Hybridv elektrickém režimu obsloužit mnoho běžných cest našich zákazníků, ať už se jedná o cesty do školy, dobrodružné výpravy mimo město nebo při pracovním využití,“ >řekl Rich Hughes, manažer řady Tourneo společnosti Ford v Evropě.
Objednávky pro Tourneo Connect Plug-In Hybrid budou otevřeny v létě 2024 a první dodávky se očekávají v posledním čtvrtletí tohoto roku.
Pokročilá technologie PHEV
Inovativní hnací ústrojí v modelu Tourneo Connect Plug-In Hybrid spojuje 1,5litrový benzinový motor EcoBoost, vysokonapěťový akumulátor a elektromotor, které dodávají kombinovaný výkon 150 k a točivého momentu 350 Nm 6 prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové automatické převodovky. Akumulátor lze na dlouhých cestách rychle dobíjet stejnosměrným proudem z veřejných nabíječek výkonem až 50 kW nebo ji plně dobít doma střídavým proudem o výkonu až 11 kW. 7
Snadno pochopitelné jízdní režimy umožňují řidičům optimalizovat využití energie z akumulátoru:8
EV Nyní: jízda pouze pomocí elektromotoru
EV Auto: vyvažuje elektrický a benzinový pohon tak, aby co nejlépe vyhovoval jízdním podmínkám.
EV Později: jízda pouze s benzinovým motorem, kdy se veškerá energie uloží v akumulátoru na pozdější použití.
EV Rezerva: ukládá řidičem definovanou úroveň energie nabití akumulátoru pro pozdější použití.
Zákazníci si mohou vybrat mezi pětimístným modelem Tourneo Connect Plug-In Hybrid nebo delším sedmimístným Grand Tourneo Connect Plug-In Hybrid se standardní třetí řadou sedadel. Prostorná a všestranná kabina zůstává pro novou verzi Plug-In Hybrid nedotčena; po vyjmutí zadních řad sedadel mohou zákazníci využívat zavazadlový prostor o objemu až 3,1 m3 u modelu Grand Tourneo Connect Plug-In Hybrid a až 2,6 m3 u modelu Tourneo Connect Plug-In Hybrid. 9
Chytré technologie vozu Tourneo Connect Plug-In Hybrid přesahují rámec jeho nové pohonné jednotky. Prostorná kabina je vybavena „digitálním kokpitem“ se dvěma 10palcovými displeji a konektivitou prostřednictvím informačního a zábavního systému SYNC, 10kompatibilního s bezdrátovými systémy Android Auto a Apple Carplay. 11Nový elektrifikovaný model je rovněž vybaven stejnými vyspělými asistenčními systémy pro řidiče 8 jako modely Tourneo Connect s benzinovým a naftovým motorem, které již získaly maximální pětihvězdičkové hodnocenínezávislého bezpečnostního úřadu Euro NCAP. Soubor technologií zahrnuje asistent pro couvání s přívěsem Pro Trailer Backup Assist, inteligentní adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, asistent pro jízdu v pruzích 12 , 13a varování při otevřenídveří.
Ford nabízí model Tourneo Connect Plug-In Hybrid ve své známé výbavové řadě:
Trend: vysoká standardní výbava zahrnuje digitální kokpit a 16palcová kola z lehkých slitin
Titanium: přidává chromované prvky, střešní ližiny, tónovaná okna a více asistenčních prvků pro řidiče.
Active: s robustním designem ve stylu SUV, panoramatickou střechou a 17palcovými koly z lehké slitiny.
# # #
1 Deklarované spotřeby paliva/energie WLTP, emise CO2 a dojezd na elektřinu jsou stanoveny podle technických požadavků a specifikací evropských nařízení (ES) 715/2007 a (EU) 2017/1151 v posledním znění. Použité standardní zkušební postupy umožňují srovnání různých typů vozidel a různých výrobců.
2 Oficiálně homologovaný dojezd, spotřeba paliva a emise CO2 budou zveřejněny blíže k datu zahájení prodeje. V souladu s celosvětově harmonizovaným zkušebním postupem pro lehká vozidla (WLTP). S plně nabitou akumulátorem lze dosáhnout cílového dojezdu 110 km – v závislosti na stávající sérii a konfiguraci akumulátoru. Skutečný dojezd se může lišit v důsledku různých faktorů (např. povětrnostní podmínky, styl jízdy, profil trasy, stav vozidla, stáří a stav lithium-iontového akumulátoru).
3 Oficiálně homologované hodnoty dojezdu a spotřeby energie budou zveřejněny blíže k datu zahájení prodeje. V souladu s celosvětově harmonizovaným zkušebním postupem pro lehká vozidla (WLTP). Zveřejněného dojezdu (zamýšlené cílové hodnoty podle WLTP) lze dosáhnout s plně nabitým akumulátorem – v závislosti na stávajícím provedení a konfiguraci akumulátoru. Skutečný dojezd se může lišit v důsledku různých faktorů (např. povětrnostní podmínky, styl jízdy, profil trasy, stav vozidla, stáří a stav lithium-iontového akumulátoru).
4 V souladu s celosvětově harmonizovaným zkušebním postupem pro lehká vozidla (WLTP). S plně nabitým akumulátorem lze dosáhnout dojezdu až 325 km – v závislosti na stávající sérii a konfiguraci akumulátoru. Skutečný dojezd se může lišit v důsledku různých faktorů (např. povětrnostní podmínky, styl jízdy, profil trasy, stav vozidla, stáří a stav lithium-iontového akumulátoru).
5 Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid homologované emise CO2 33-65 g/km WLTP, homologovaná spotřeba paliva 1,4-2,9 l/100 km WLTP a dojezd čistě na elektřinu 39-56 km WLTP.
6 Výkon a točivý moment jsou nezávislé vlastnosti a nemusí jich být dosaženo současně.
7 Uvedené údaje vycházejí z modelu Ford Tourneo Connect Plug-In Hybrid. Skutečná doba nabíjení a rychlost nabíjení se liší podle typu použité domácí nebo veřejné nabíjecí stanice a dalších faktorů (včetně počasí, okolní teploty, způsobu jízdy, jízdního profilu, stavu vozidla, stáří lithium-iontového akumulátoru, jejího stavu a teploty).
8 Nenechte se při řízení rozptylovat. Je-li to možné, využívejte ovládání hlasem. Nedržte telefon za jízdy. Některé funkce nemusí být dostupné, je-li zařazen rychlostní stupeň. Ne všechny funkce jsou kompatibilní se všemi telefony.
9 Kapacita nákladového prostoru a nákladu je omezena hmotností a rozložením nákladu.
10 Asistenční systémy jsou podpůrné. Nenahrazují úsudek a pozornost řidiče a nezbavují ho povinnosti ovládat vůz. Podrobnosti jsou uvedeny v návodu k obsluze.
11 Vyžaduje telefon s aktivní datovou službou a kompatibilní software. Systém SYNC 4 během používání neovládá produkty třetích stran. Za funkčnost produktů třetích stran odpovídají výhradně tyto strany.
12 Pokud je zastavení delší než tři sekundy, musí řidič zasáhnout a stisknout tlačítko „RES“ nebo plynový pedál, aby se činnost systému obnovila.
13 Asistent jízdy v pruzích neovládá řízení. Asistenční systémy jsou podpůrné. Nenahrazují úsudek a pozornost řidiče a nezbavují ho povinnosti ovládat vůz. Podrobnosti jsou uvedeny v návodu k obsluze.