Elektromobilita má v podání BMW dvě tváře, tou první je nádherné, barokně sošné BMW i8 a tou druhou méně skvostné, o to více praktické, BMW i3. To nám dělá aktuálně poslečnost na týden, jde nejde o hybridní verzi využívající splaovací motor pro dobíjení, ale o čistě elektrický automobil. Tradiční milovníci značky s vrtulí ve znaku mohou obracet oči v sloup, kritici elektřiny jako východiska ekologické a ropné krize snad právem mohou oponovat výrobě aut jako takových. Nicméně v situaci, kdy jsou tato auta na prodej, je testujeme, a popravdě říkáme, že se na test těšíme.
Proč? Kdyby kvůli jedné věci, tak pro schopnost elektromobilů akcelerovat. Šlápnete na plynový pedál (pokud ho tedy v autě na elektřinu můžeme takto nazývat, vždyť „spínač“ nebo „potenciometr“ by byl možná přesnější…) a auto vystřelí dopředu jako splašené. To sice není asi jeho pirmárním úkolem, tyto kickdowny se ne právě příznivě podepisují na dojezdu, ovčem zábavné to je. A kdyby nic jiného, dokládá to skutečnost, že elektrická auta nemusejí být pomalá, tedy nebezpečná.
Nás ale bude zajímat naco jiného, a to je dojezd na plně nabité akumulátory, to jak se projeví kapacita s ohledem na to, že jezdíme v zimě. Jak složité bude či nebude auto nabíjet. A zaměříme se na další detaily a drobnosti spojené s praktickým používáním elektromobilu pro běžné, každodenní ježdění. Cestu z Prahy do Ostravy a zpět od nás nečekejte, ani v rámci pokusu či hecu, je to nesmysl, takhle elektromobil fungovat nemá. Ale jako alternativa k autu se spalovacím motorem, jako možnost jezdit po městě, ano.