• Dynamika
  • Neutrální chování
  • Moderní technologie
  • Vnitřní prostor

  • Vyšší posez za volantem
  • Vzhled, možná ne pro každého

Zkusím nechat být zcela stranou jakýkoli historický kontext a odpustím si své osobní vzpomínky na auta laděná v divizi M, která ve mne zanechala zásadní dojmy. Ať už to bylo BMW Z4 M Coupé s brilantním atmosférickým šestiválcem z Mtrojky, ovšem v dvousedadlovém autě na krátkém rozvoru s neurotickými vlastnostmi, nebo třeba osmiválcová M3, se kterou jsem jako s prvním autem v životě vyrazil na Severní smyčku. Uf, to byly tehdy hodiny hned u boxů… Dnešek se ale ponese v jiném duchu.

Jakkoli má auto, o kterém bude řeč, v označení také legendární písmeno M, je to ostré BMW nové doby a myslím, že konfrontaci s vozy, které jako nové už odsloužily, si nezaslouží.

BMW 2 M235i xDrive Gran Coupé je nejostřejší specifikací třídy se splývavou karoserií a dvěma páry dveří. Vpředu pod kapotou pracuje dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 306 koní a točivým momentem 450 Nm. Hnací síla jde přes automatickou převodovku na přední kola, ta zadní se připojují do akce v případě potřeby.

Toto BMW není zadokolka, ani čtyřkolka v původním smyslu slova, ale základem je pohonný agregát, který známe třeba z Mini. Mezi předními koly pracuje samosvorný diferenciál Torsen, díky kterému jsou výjezdy ze zatáček snadné, hladké, precizní, rychlé.

Jako celek funguje M235i xDrive Gran Coupé vyváženě, kultivované, rychle. Na stovku z nuly zrychlí za 4,8 sekundy, maximálkou je 250 km/h, což jsou parametry, po kterých touží leckterý ostrý hatchback současnosti. A právě proti těm, si myslím, BMW cílí.

Tohle ení Mko, které by mělo navazovat na historickou linii starších vyladěných Bavoráků, tohle auto otevírá automobilce cestu na novu část trhu a umím si představit, že může sebrat prodeje značkám, které doteď tomuto segmentu kralovaly. Tak tedy, máme tady auto, které je příslušné k prémiové německé značce, má čtyři sedadla, která díky dané platformě a koncepci nabízejí slušnou porci pohodlí a prostoru. Auto, které je co do jízdních schopností drtivě rychlé, a to jak z nulové pozice, tak při pružném zrychlení.

Auto, které má obstojný zavazadlový prostor. Auto, které nabízí řadu moderních funkcí, například ovládání gesty nebo krátkými slovními výrazy (to jsem nezkoušel, přiznávám, ale ovládání gesty ano, a to mne hodně baví). Auto, které nevyžaduje extra řidičské umění a nutnost hodin a hodin prožitých na závodní dráze v pachu spáleného benzínu a drolící se pryže.

Auto, které podle mého názoru přesně vystihuje potřeby mladých řidičů lačnících po rychlém autě. Tohle se podle mne automobilce BMW povedlo.

Je M235i xDrive Gran Coupé zábavné? Určitě ano, ale opět, v novém slova smyslu. Přihnat se do zatáčky, odlevit na plynu, u apexu zašlápnout plynové pedál do podlahy a se zadkem sklouznutým lehce do bohu odjet ze zatáčky, to u M235i xDrive Gran Coupé nečekejte. Jízdní styl je jiný, stejně jako styl zábavy.

PZ20
Na limitu je vůz nedotáčivý, jak lze v rámci koncepce očekávat.

Doménou vozu je neutrální chování, se kterým deklasuje konkurenci a ukusuje neuvěřitelně rychle z asfaltu. Ideálně pokud je to asfalt rovný a hladký, velké gumy s nízkým profilem plní svou sportovní funkci, ale jako řidič, který si rád užije i pohodlí, bych uvítal měkčí spojení s podložím, zejména na nerovnostech.

Jestli se mi BMW M235i xDrive Gran Coupé líbí? Vlastně docela ano… A toto konstatování je zcela opačné od pocitu, který jsem měl po prvních kilometrech od chvíle, co jsem sedl premiérově za volant. Našel jsem si k němu cestu, líbí se mi jako auto, které přináší nový styl do nabídky automobilky, zcela jiný charakter než zbytek provenience. Jestli bych si ho koupil? Ehm, ne, šálek mé kávy to není, já od vozu preferuji jiné vlastnosti, ale M235i xDrive Gran Coupé se mi líbí jako představitel nové krve, nového dechu.

Závěrem k tomu, kolik BMW M235i xDrive Gran Coupé stojí. Dvojkové čtyřdvéřové kupátko lze koupit s párem tříválců a dvěma čtyřválci, jak s dieselovým apetitem, tak benzínovým. S naftou v nádrži jsem za volantem 220d vyrazil do Krkonoš, a musím říct, že tahle specifikace se mi líbila o trochu více. Bez sportovních ambicí, zato s minimální spotřebou a parádní dynamikou.

Zpátky ale k cenám, ty startují na 689.000 Kč, my se ale pohybujeme na opačné straně spektra, BMW M235i xDrive Gran Coupé je podle ceníku za 1.241.500 Kč, s příplatky za několik paketů, které mělo „naše“ auto se pak cena posunula na 1.488.998 Kč.

  • Pohon: pohon všech kol, automatická převodovka
  • Výkon: 225 kW / 306 koní
  • Zavazadelník: 430 l
  • Spotřeba: 8.6-8.5 / 6.3-5.6 / 7.1-6.7
  • Cena: od 1.241.500 Kč
Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!