• Rozměry a transportní schopnost
  • Spotřeba
  • Pohodlní za volantem
  • Výhled dopředu

  • Nemá rádio
  • Ruční brzda jde hodně k zemi
  • Aretace zadních dveří
  • Výhled dozadu

Narážka na zaměstnance pošty je nasnadě, stačí se podívat na barvu karoserie a je zřejmé, že chybí už jen logo s poštovní trubkou a „služebák“ rozvážející balíky je tady. Popravdě když jsem potkával poštovní doručovatele, otáčeli se za mnou Tedy za autem, ve kterém jsem jel. Peugeot Boxer je nepřehlédnutelný, a to nejenom pro svou barvu v mém případě, ale i rozměry.

Řešíme-li obvykle u aut zavazadlový prostor, tak tady čítá neuvěřitelných 13000 litrů. Tady skutečně převezete všechno, na co si vzpomenete. Auto je opravdu velké, na což přijdete zejména při jízdě ve městě. Jen si pak řeknete, že možná proto nechodí balíky do ruky opravdu do ruky.

Aby s nimi nemuseli jezdit velkými auty a řešit parkování. Anebo jen manévrování, to bylo poměrně obtížné, i pro absenci zpětného zrcátka. To ne že by v autě nebylo, ale kolega novinář přede mnou ho utrhl, a i když jsem měl v přepážce za zády okénko, dozadu jsem se zrcátkem dívat nemohl. Ale otočit hlavu šlo, tak alespoň něco, nemám za sebe rád dodávky, které nemají výhled dozadu, nejsem žádný profík, který ohne takto velké auto pozadu do oblouku a na milimetr přesně zaparkuje před jiným vozem. Bez kamery jsem ztracený.

Tak tedy dodávka, s tím souvisí i tvar auta, je to velká krabice. I když s designovými prvky moderních Peugeotů, teď mluvím hlavně o světlech.

To, že sedíte v dodávce poznáte i po nastoupení do kabiny, ta je poměrně strohá a ryze účelná. Krátká řadící páka, ruční brzdy po levé straně, pár přihrádek a nic víc.

Sedačka je pro tři lidi, reálně uveze tak dva vzrostlé chlapy, ideálně pro řidiče a závozníka. Okna jsou v elektrice, zrcátka si musíte sklopit ručně, manuální je i klimatizace.

Důležitým prostorem není ale kabina řidiče, nýbrž místo pro přepravu nákladu. Jak už jsem zmínil, to je obrovské. Kódové označení L3H2 znamená, že se jedná délku auta druhou největší, a výška je střední. Ve skutečnosti je to velká skříň a jezdit s větší, to už je fakt pro profesionálního řidiče.

Nákladový prostor měří do délky 3705 mm. Je tady slušná porce kotvících mechanismů a oček, pro kurtování a upevnění nákladu. A také posuvné boční dveře, aby se nemuselo řešit nakládání a vykládání pouze zadními dvoukřídlími dveřmi.

Co je pod kapotou? Tam pracuje turbodiesel s objemem 2.2 litru o výkonu 140 koní a točivém momentu 340 Nm. Pro auto stačí, určitě v mém formátu, kdy jsem doplna nakládal řekněme věci běžné potřeby a neládoval jsem dozadu kamenné náhrobky, železné ingoty a jiné vyloženě těžké nesmysly. Síla motoru jde na přední kol přes šestistupňový manuál, která pracuje tak, jak v dodávce čekáte. Slušně, robustně.

DF940751-448B-4650-A453-1AD0104FFA78
Auto jede také jako dodávka, je třeba najíždět si do zatáček, řešit poloměr otáčení, přesah od zadních kol k nakládací hraně.

Do zatáček se auto vrhá s vervou, jistěže ne s agilitou Peugeotu 308 GTi, ale jede slušně a na své rozměr je i poměrně obratné. Rádio tady nenajdete o zvukovou kulisu setak stará jen dieselový klapot. A „dieselová“ je i spotřeba, s autem se dá jezdit za sedm, osm litrů. Obrovská nádrž v kombinaci s úsporným apetitem vlastně zaručuje dlouhé cesty s minimem tankování, za mne paráda. Lze jezdit i s menší spotřebou, s klidnou nohou na plynu, prázdnou skříní, s nákladem se pak spotřeba logicky zvýší.

Z auta je famózní výhled, tady by mohli řidiči SUVček závidět, rozhled dopředu i do stran je ničím nerušený, zkazit ho může snad jen vedle jedoucí autobus. K tomu bych asi přirovnal styl jízdy, nutnost najíždět si do křižovatek a kruhových objezdů. Nutná daň za rozměry, nic co by se nedalo čekat, v pořádku.

V pořádku je i cena. Za specifikaci Furgon s celkovou hmotností 3000 kg a motorem o výkonu 120 koní si Peugeot účtuje 626.900 Kč, značně vybavený kus z druhého konce spektra může stát hodně k milionu.

Naše testované auto bylo oceněno částkou 769.000 Kč. Za tu dostanete auto, které odveze asi veškerý náklad komkoli a se slušnou spotřebu. S tím, že díky výrazně zvolené barvě včetně zájmu kolem jedoucích a stojících lidí. A tenhle Peugeot si určitě pozornost zaslouží.

  • Pohon: manuální převodovka, pohon předních kol
  • Výkon: 103 kW / 140 koní
  • Zavazadelník: 13.000 l
  • Spotřeba: 7,7 l /100 km
  • Cena: od 626.900 Kč
Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!