- Model v nižších motorizacích jako předokolka
- Paleta motorizací zahrnuje tří a čtyřválce
- Facelift přinesl decentní změny
- V nabídce řady také plug-in hybrid
- Dynamika a potenciál motoru
- Atraktivní vzhled
- Spotřeba
- Nádherný lak karoserie
- Pevněji naladěný podvozek
- Cena s přípatky
Hledat na BMW X1 změny, které by ho po faceliftu odlišily od předchůdce, vyžaduje určitou dávku trpělivosti, nejde o zásadní rozdíly, které by byly patrné na první pohled. Markantnější maska chladiče, výraznější a větší diody, design nárazníku. Nejste-li specialista na BMW, patrně si toho ani nevšimnete.
Výrazné odlišnosti nenajdete ani v kabině, zřejmě zaregistrujete multimediální rozhraní s větším displejem, snad nějaké další detaily. Zpátky z kabiny ještě na pár okamžiků ven, vzadu je tuším modernizovaná grafika zadních lamp, ale ruku do ohně bych za to nedal.
Hnací síla jde na všechna čtyři kola pohonu xDrive přes automatickou osmistupňovou převodovku, spojení potentního motoru a automatického osmikvaltu zaručuje dostatečnou pružnost k dynamické jízdě v jakýkoli okamžik. Chcete předjet pomalejší auto? Stačí jen šlápnout na plyn a jedete. Je zde manuální režim, jen drknete do voliče jízdních režimů, jsou tady pádla pod volantem, ale důvod, proč řadič ručně, mě během testu nenapadl a nepřišel jsem na něj doteď.
Sedadla jsou skvělá, pohodlná a pevná zároveň, dobře vedou a drží – aby ne, když jde o sesle z příplatkového paketu M Sport, což mimochodem také zahrnuje (komplet za bratru 130 tis Kč) kola v unikátním designu nižší podvozek, sportovní řízení, plus další věci, které dělají auto zajímavější. Proč ne, já bych se bez nich asi obešel, každopádně neobešel bych se bez parádní modré barvy.
V nabídce motorizaci jsou i slabší pohonné jednotky, díky agregátu překypujícím výkonem se dá jezdit velmi rychle. Na kvalitním a rovném asfaltu až nemístně dynamicky, tužší podvozek drží auto s odhodláním loveckého psa větřícího stopu. Na nerovném povrchu bych uvítal podvozek s měkčím nastavením. K autu ale ta tuhost vcelku pasuje, auto není nestabilní, jen nerovnosti cítíte intenzivněji. Vůz neodskakuje, ale o hrbolech dává vědět.
Kufr, zadní sedadla, výbava – najdete vše takové, jaké očekáváte, pokud chcete ryzejší auto, kupte si trojku, chcete-li větší přepravník, je tady kombi. Tenhle kříženec celkem trefně reaguje na potřeby doby a jen těžko mu lze vyčítat obojakost a snahu uspokojit mnoho celkem nesourodých potřeb.
Kolik BMW X1 stojí? Ceny začínají lehce nad osmi sty tisíc za základní verze s malým motorem, 25d xDrive je nákladnější, i když si odpustíte příplatky, které mohou posunout cenu jako v případě našeho vozu, na jeden a půl milionu, musíte počítat se startovní pozicí na úrovni 1134900 Kč.
- Pohon: automatická převodovka, pohon všech kol
- Výkon: 170 kW/ 231 k
- Zavazadelník: 505 / 1550 l
- Spotřeba: 5,2 – 4,9 l / 100 km
- Cena: od 1.134.900 Kč