• Model v nižších motorizacích jako předokolka
  • Paleta motorizací zahrnuje tří a čtyřválce
  • Facelift přinesl decentní změny
  • V nabídce řady také plug-in hybrid

  • Dynamika a potenciál motoru
  • Atraktivní vzhled
  • Spotřeba
  • Nádherný lak karoserie

  • Pevněji naladěný podvozek
  • Cena s přípatky

Hledat na BMW X1 změny, které by ho po faceliftu odlišily od předchůdce, vyžaduje určitou dávku trpělivosti, nejde o zásadní rozdíly, které by byly patrné na první pohled. Markantnější maska chladiče, výraznější a větší diody, design nárazníku. Nejste-li specialista na BMW, patrně si toho ani nevšimnete.

Výrazné odlišnosti nenajdete ani v kabině, zřejmě zaregistrujete multimediální rozhraní s větším displejem, snad nějaké další detaily. Zpátky z kabiny ještě na pár okamžiků ven, vzadu je tuším modernizovaná grafika zadních lamp, ale ruku do ohně bych za to nedal.

 

A teď pod kapotu, kde je ukrytý motor s označením 25d, přeplňovaný čtyřválec s objemem dva litry, výkonem 231 koní a točivým momentem 450 Nm. Slušná porce výkonu, tohle SUV určitě nebude pomalé. A není, na stovku dojede za 6,6 sekundy od zahájení sprintu a maximálním tempem vozu je 235 km/h.

Hnací síla jde na všechna čtyři kola pohonu xDrive přes automatickou osmistupňovou převodovku, spojení potentního motoru a automatického osmikvaltu zaručuje dostatečnou pružnost k dynamické jízdě v jakýkoli okamžik. Chcete předjet pomalejší auto? Stačí jen šlápnout na plyn a jedete. Je zde manuální režim, jen drknete do voliče jízdních režimů, jsou tady pádla pod volantem, ale důvod, proč řadič ručně, mě během testu nenapadl a nepřišel jsem na něj doteď.

Sedadla jsou skvělá, pohodlná a pevná zároveň, dobře vedou a drží – aby ne, když jde o sesle z příplatkového paketu M Sport, což mimochodem také zahrnuje (komplet za bratru 130 tis Kč) kola v unikátním designu nižší podvozek, sportovní řízení, plus další věci, které dělají auto zajímavější. Proč ne, já bych se bez nich asi obešel, každopádně neobešel bych se bez parádní modré barvy.

V nabídce motorizaci jsou i slabší pohonné jednotky, díky agregátu překypujícím výkonem se dá jezdit velmi rychle. Na kvalitním a rovném asfaltu až nemístně dynamicky, tužší podvozek drží auto s odhodláním loveckého psa větřícího stopu. Na nerovném povrchu bych uvítal podvozek s měkčím nastavením. K autu ale ta tuhost vcelku pasuje, auto není nestabilní, jen nerovnosti cítíte intenzivněji. Vůz neodskakuje, ale o hrbolech dává vědět.

X1 1
Možná i méně, ale mým tradičním stylem se pod sedm nedostanu. Ale šlo by to, když jsem půjčil auto na testování v rámci redakce kolegyni, její dámský styl ihned spotřebu začal tlačit dolů.

Kufr, zadní sedadla, výbava – najdete vše takové, jaké očekáváte, pokud chcete ryzejší auto, kupte si trojku, chcete-li větší přepravník, je tady kombi. Tenhle kříženec celkem trefně reaguje na potřeby doby a jen těžko mu lze vyčítat obojakost a snahu uspokojit mnoho celkem nesourodých potřeb.

Kolik BMW X1 stojí? Ceny začínají lehce nad osmi sty tisíc za základní verze s malým motorem, 25d xDrive je nákladnější, i když si odpustíte příplatky, které mohou posunout cenu jako v případě našeho vozu, na jeden a půl milionu, musíte počítat se startovní pozicí na úrovni 1134900 Kč.

 

  • Pohon: automatická převodovka, pohon všech kol
  • Výkon: 170 kW/ 231 k
  • Zavazadelník: 505 / 1550 l
  • Spotřeba: 5,2 – 4,9 l / 100 km
  • Cena: od 1.134.900 Kč
Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!