- Nejsilnější turbodiesel v nabídce má dost síly
- Lze vybírat mezi benzínovým, naftovým a el. pohonem
- Jízdní vlastnosti překonávají potřeby kategorie
- Vzhled posunuje vůz mezi nejatraktivnější ve třídě
- Vzhled a styl
- Dynamika
- Spotřeba
- Jízdní vlasnosti
- Pozice za volantem pro nekonfekční postavy
- Výhled na přístrojovou desku
- Relativně malá palivová nádrž
- Pro někoho až možná až příliš extrovertní design
První generace Peugeotu 2008 myslím překonala očekávání, to, jak se tento kompaktní crossover prodával, muselo automobilku více než uspokojit, když se v rámci prodejních čísel posunul model 2008 na českém trhu v loňském roce před oblíbený malý hatchback 208. Mimochodem právě 208 následovala 2008ka co do načasování uvedení na náš trh v rámci minulého roku, a příbuznost mezi oběma modelovými řadami je více než patrná. Do karet 2008 v konfrontaci s menším sourozencem hraje vyšší architektura, oblíbený vyšší posez za volantem s lepším výhledem a navození vyššího pocitu bezpečnosti. Crossovery zkrátka dnes lidé chtějí a Peugeot má prostřednictvím modelu 2008 co nabídnout.
Už jsem to myslím hlásil v testu Peugeotu 508, že se mi tento rukopis líbí, ale že svislé lampy bych klidně vymanil za „neaktivní“, myšleno nesvítící prvek. Nicméně to je detail. Auto prostě vypadá dobře. Jestli bude design nadčasový ukáže až čas, nicméně v rámci aktuální nabídky považuji Peugeot za značku, která dělá opravdu pěkná auta.
Na líbivý vzhled auta automobil nejezdí a vizáž může být někdy druhořadá, pokud překonává techniku. To není ale případ nového Peugeotu 2008. V současné nabídce pohonných jednotek je několik zážehových a pár vznětových agregátů, vím i o elektrické variantě, auto, které nám dělá teď a tady společnost, má pod kapotou nejsilnější turbodiesel 1.5 BlueHDi s výkonem 130 koní v 3750 otáčkách a točivým momentem 300 Nm v 1740 otáčkách za minutu.
Hnací síla jde na přední kola přes automatickou převodovku s osmi stupni. Dynamika auta je slušná, motor táhne příjemně odspodu, převodovka řadí plynule, pružné zrychlení je fajn. Více než fajn je spotřeba při kultivované jízdě lze počítat s apetitem kolem 5 litrů na 100 km, takže i když máte nádrž s kapacitou jednačtyřiceti litů ujedete na jedno natankování, co já vím, z Prahy třeba do Curychu.
Cesta to bude příjemná, sedačky dobře vedou, jsou pohodlné. Před sebou má řidič volat se zploštělým věncem, který může navozovat sportovní pocit. Vím, že občas padají kritiky na Peugeot pro jeho pozici za volantem, pro to, že není přes volant vidět na přístrojovou desku a že je třeba mít volant hodně nízko – mne najít pozici za volantem v Peugeotu 2008 nečilo problémy. Sedělo se mi dobře, viděl jsem, kam jsem potřeboval. Ale chápu, že člověk s jinak vysokou postavou se může cítit méně komfortně.
Co nemusím, a také to už víte, čtete-li moje články, je ovládaní funkcí přes dotykovou obrazovkou a tlačítka ve stylu klaviatury. Stále dokola opakuji, že nejlepší ovládání klimatizace je pomocí třech tradičních koleček a je-li zde nutné jít do menu přes dotykový displej, pak je to způsob, který nepovažuji za šťastný.
V kombinaci se zátahem motoru mne bavilo jezdit s Peugeotem 2008 v zatáčkách. Až mne překvapilo, že se za volantem auta, které opravu není určené pro nějakou řidičskou kratochvíli, docela slušně bavím. Bavilo mne zatáčet, vnímat, jak při rostoucím tempu tuhne a zpřesňuje se řízení, jek přední kola ukusují z asfaltu. Ehm, dobře… tohle od rodinného crossoveru asi nečekáte, nepotřebujete, mne se to ale líbilo. Pokud naopak řešíte kufr, spotřebu, komfort, pak vše je v pořádku.
Lze prohlásit, že nový Peugeot 2008 navazuje na svého předchůdce. Má-li ambice stát se opět šlágrem na trhu, za mne – dokáže je naplnit. Příznivce německé školy asi neosloví, ne svým extrovertním vzhledem, ne vždy praktickou ergonomií v kabině, pod vousy nepůjde asi ani příznivcům funkční asijské produkce. Nutno říct, že tak vizuálně atraktivních aut, s příjemnými jízdními vlastnostmi, není nikdy dost a že Peugeot 2008, s nejsilnějším naftovým motorem současné nabídky, bije hřebíček přesně na hlavičku.
- Pohon: automatická převodovka, pohon předních kol
- Výkon: 96 kW / 130 k
- Zavazadelník: 343 / 1467 l
- Spotřeba: 4,8 l/100 km
- Cena: od 565 000 Kč