Myslím, že to je bratru osm let, co Peugeot představil tehdy novou generaci 308 a je to jen pár dnů, co se na světlo dostala brusu nová generace. Musím ale říct, že i téměř dekáda na trhu neubírá nic z končící řady 308 na atraktivitě. Vlastně jsem byl šťastný, opravdu šťastný, že konečně po dlouhé době zase sedím v autě, ze kterého mám pocit, jako z auta, a ne jen z ukázky toho, jak se dá na čtyřech kolech spojit iPhone s rádiem.
Už před lety, kdy jsem 308 SW, měl půjčený ještě ve svém někdejším angažmá na dlouhodobý test, jsem právě tohle auto měl opravdu rád. Vzpomínám si na jedinou věc, a ta mi vlastně nesedí i dneska, a to byl vzhled středové konzole, ten předěl mez displejem a prostorem pod ním, taková zvláštní štěrbina. Ehm, a to je vše. I dnes jsem testoval kombi, tedy variantu SW, na rozdíl od mého tehdejšího společníka na čtyřech kolech tohle auto má pod kapotou naftovou patnáctistovku s výkonem 130 koní a točivým momentem 300 Nm.
Tohle auto není na svou třídu pomalé, stovku zvládne pod deset sekund a maximálka je lehce nad dvoustovkou, jede příjemně, příjemně se řadí s manuální šestistupňovou převodovkou. Jsou tady možnosti nastavení jízdního režimu, ale čert to vem, já jsem rád, že mohu nastartovat, zařadit pravou rukou jedničku a jet. Se spotřebou kolem pěti litrů. A s kufrem, do kterého naložím 610 litrů nákladu.
Mohl bych se tady stále dokola a dokola rozplývat nad tím, jaká 308 SWčko je, zmiňovat viditelný věk na vzhledu, ale to bych asi jen cíleně hledat, o čem psát – právě vzhled, minimálně z venku, mi přijde až nadčasový, a zastaralý snad pouze v porovnání s autem, které právě dorazilo na trh. Za mne je Peugeot 308 SW ideální rodinné auto s atraktivním vzhledem, dostačujících motorem a slušnou spotřebou. Cenou, která startuje v akci na 393.000 Kč v základní výbavě a motorizaci, a 554.000 Kč za plnou polní s naftovou patnáctistovkou a manuální převodovkou.