Prvních pár sekund po usednutí za volant nové Škody Octavia a měl jsem pocit, že sedím v autě pokud ne o celou třídu prémiovějším, tak rozhodně v luxusnějším, než na co jsem byl o Octavie zvyklý. Jistě, nedávno jsem testoval „ereso“ a tam se tak nějak určitá opulentnost očekává, ale v tradičním dvoulitrovém TDIčku jsem čekal větší strohost. Což není výtka, proč by měla být, jen by mi asi v Octavii stačilo méně, ehm, méně všeho. Snad kromě výkonu, ten mi posléze přišel dostačující, i když po první akceleraci jsme se cítil rozpačitě z očekávání větší dynamiky. Ale ano, následně jsem s autem jezdil svižně a na nedostatek síly jsem nemyslel. Ale méně výbavy, méně designu, méně asistentů.

Výbavu lze samozřejmě volit, a za mne, oželel bych řadu věcí, ale opět to není výtka, spíše skromnost, nebo předpoklad toho, že Octavia bude vzdálenější Superbu. Méně designu? Zase, auto vypadá velmi dobře. Až moc dobře. Tady udělala Škoda dlouhý kus dopředu, mně se Octavia líbí. Ale vzhledem jako by slibovala něco, co pak nemůže splnit. A vlastně ani nemá splnit. Zvenku štíhlá a sošná silueta, řekl bych až sportovní. Uvnitř některé pro mne zbytečné kudrlinky, ale pěkný volant, dobré sedačky. Nechci napsat až moc dobré. Zase asi jen vnímám ten obrovský posun od předchozí generace.

 

V kabině je na první pohled vše nové, interiéru dominuje centrální displej. Já jsem chvíli tápal s ovládáním, par okamžiků mi trvalo, než jsem si osahal všechny ovladače a nalezl všechny funkce, dlouho mi trvalo, a bez pomoci bych to nezjistil, než jsem se naučil používat stříbrná tlačítka na volantu. Bez rady bych asi doteď nevěděl, jak si na přístrojové desce zobrazím hodnotu dojezdu.

Pod kapotou Octavie pracuje dvoulitrový čtyřválec TDI s výkonem 150 koní a točivým momentem 360 Nm a jak jsem už zmínil, síly má nakonec dost. Zaváhání jsem pocítil jednou při kickdownu do kopce, ale to bych spíše připisoval komunikaci mezi řídicí jednotkou, motorem a sedmistupňovou automatickou převodovkou, nějaký čas zabralo, než tam padl odpovídající kvalt a auto vyrazilo. Na dálnici v pořádku, dalo se jezdit příjemně svižně. A úsporně, mít lehčí nohu, asi bych se dostal na o dva litry nižší průměr, teď bych řekl, že jsem jezdil tak za šest litrů nafty na sto.

Bojoval jsem celou dobu s asistenty, „emergency pomocník“ a ještě jeden anděl strážný nefungovaly. Systém mi to dával najevo prostřednictvím hlášek a pípání. Jednou jsem to přijal, podruhé také, potřetí, počtvrté, po osmadvacáté už jsem měl sto chutí auto odstavit a jít raději pěšky. Nepomohlo ani, když jsem systémy vypnul, přesto mi centrální mozek auta stále ztrpčoval cestu nestálým opakováním hlášky, že je systém nedostupný. Nevím, jestli šlo o chybu, poškození, nebo proč se toto dělo, ale já se nedokázal otravného pípání zbavit. Bylo snazší zbavit se Octavie a vyměnit ji za auto jiné značky, toho času také v redakční garáži.

Líbilo se mi, jak rychle se propojil telefon s autem, synchronizace proběhla rychle a bez potíží. I když se mi pak stalo, že se spojení přerušilo a musel jsem znovu proces opakovat. V autě najdete řadu chytrých řešení, jak je u Škodovky zvykem, a velký kufr, který i v liftbacku poslouží řekl bych nadmíru, pokud vyloženě nepotřebujete kombi, tak i v této karosářské variantě lze Octavii s 600 litr zavazadelníku označit za velmi praktickou.

Jízdně bych okomentoval Octavii jako neutrální. Nečekal jsem žádné emoce z jízdy a také jsem žádné nezaregistroval, prostě jsem sedl do auta, zvolil D na voliči jízdních režimů a jel. Abych popsal nějaké finesy a detailně rozebral chování auta v zatáčkách, to nemohu, jel jsem tak pomalu, že jsem se ani nepřiblížil k hraně a popravdě jsem neměl důvod jet jinak, ostřeji. Abych přepínal mezi jízdními režimy mne nenapadlo, tedy jednou jsem tam dal Sport, aby se neřeklo, a z Octavie se nestal dle očekávání supersport. Jen jsem jezdil z místa A do místa B, a C a D a… to je přesně to, o od Octavie očekávám a o Octavia bez chybičky umí.

Automobilka si za Octavii říká o 681 900 Kč v první cenové nabídce s manuálem, samozřejmě lze doplnit auto o další prvky, povýšit na další výbavy, s DSG přijde auto na 731 900 Kč, pak můžete chtít třeba čtyřkolku. Za mne je nová Škoda Octavia 2.0 TDI auto, které vypadá skvěle jak zvenku, tak uvnitř. Nabízí širokou paletu výbavy (prosím podívejte se raději na web škodovky, než aby tady já vypisoval dlouhé seznamy a jednotlivé položky). Pod kapotou pracuje motor s dostatečným výkonem i schopností jezdit sporně. Pokud jste naladěni na mladoboleslavskou vlnu, pak vás toto auto plně uspokojí.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!