K malému hatchbacku se obvykle hodí malý benzínový motor, pokud nemluvíme třeba o legendárním Cliu RS s atmosférickým dvoulitrem. Tohle je sice Renault Clio, ale namísto sportovního emblému na sobě nese ekologické signatury, je to hybrid. Co je pod kapotou?

Benzínový čtyřválec s objemem 1,6 litru a atmosférickým plněním, o výkonu, který sám o sobě není předurčen k trhání asfaltu, jde o 91 koní a točivý moment 144 Nm. Není ovšem sám, krom spalovacího motoru je tady pár elektrických agregátů, jeden elektromotor s 36 kW a 205 Nm a druhý s 15 kW a 50 Nm ve formě startér-generátoru. Podtrženo a sečteno (ne doslova samozřejmě, takto to u hybridu nefunguje) je celkový výkon pohonné soustavy 140 koní. Ehm, v návaznosti na RS je tohle nejpotentnější Clio současnosti, to jen tak na okraj.

O přenos hnací síly na přední kola se stará nová automatická převodovka, se dvěma kvalty pro elektriku a čtyřmi pro benzínový motor. Je tady škála různých programů a možností, jak mohou motory s převodovkou pracovat, není asi zapotřebí je jmenovat, důležité je, že hybrid funguje vcelku obstojně.

K převodovce, respektive k voliči jízdních režimů, mám jednu výhradu. K tradičnímu rozložení P – R – N – D je tady navíc B v řadě za D, pro režim se zvýšenou rekuperací pro dobíjení baterie. Mně tohle nevyhovovalo, podobně jako u starých Jaguarů, jsem se ztrácel v tom, jaký mód mám aktuálně pod pravou rukou. Když jsem totiž zatáhl páku zcela k sobě (chtěl jsem zařadit D), tak jsem zařadil v reálu B. Když jsem tedy následně chtěl třeba při manévrování na parkovišti zařadit R, ve skutečnosti jsme tam drcnul neutrál. Za mne rada – když rekuperace, tak bud vylomením voliče do strany, namísto sportovního režimu, nebo třeba samostatným tlačítkem.

Hybrid za mne funguje docela obstojně s ohledem na jízdu, spotřebu a tak, ale za mne bych chtěl, aby byl plynulejší. A aby na brzdách nebyla rekuperace tak znát. A dynamika z nuly na stovku, nebo spíše tak jako tak, by mohla být oslnivější. A nepřišel jsem na to, zda a jak spustit čistě elektrický režim.

Cena hybridu, pokud chcete Clio s alternativním pohonem, stojí 494.000 Kč. Za to dostanete kompaktní hatchback, který startuje na elektřinu, je-li akumulátor dostatečně nabitý, za jízdy se chová Clio předvídatelně a kultivovaně, s nízkou spotřebou, kterou od hybridu očekáváte Jsteli příznivcem malých Renaultů a nafta s benzínem už vám nevoní, mohlo by vám Clio E-TECH dávat smysl.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!