• Nové asistenční systémy

  • Inovovaná světla LED Matrix s full LED technologií a vyšší svítivostí

  • V nejvyšší výbavě Initiale Paris s masážními sedadly a digitální přístrojovou deskou

  • Diesely nově s technologií AdBlue

  • Všechny motory mají povinně filtry pevných částic

 

Na jaře příštího roku nahradí již dosluhující čtvrtou generaci Renaultu Espace, generace pátá. Nutno říci, že automobilka s diamantem ve znaku neponechá nic náhodě a oproti konkurenci nebude zaostávat takřka v ničem. Designové změny se v duchu velké revoluce neponesou, co funguje není nutné měnit. I tak má ale být jedním z hlavních taháků modelu jeho design. Přepracována je přední maska, které vévodí nový přední nárazník s nepřehlédnutelným chromovaným grilem.

 

Co nový Espace nabídne, pokud jde o výbavu? Jednou z největších novinek bude systém ADAS, který je již naprogramován tak, aby zvládal částečně autonomní řízení, a to i v zatáčkách. Systém spolupracuje s asistentem jízdy v pruzích a je schopen ovlivňovat chování vozu od 0 do 160 km/h. Samozřejmě se nejedná o plně autonomní řízení, řidič je tedy vozem po určité době vyzván, aby se začal věnovat řízení a položil obě ruce na volant. Pokud byste snad s novou vlajkovou lodí Renaultu měli vyjet z pruhu, volant začne vibrovat a rovnat vozidlo do směru, kterým má jet, aby nedošlo k nehodě.

 

Redakční test: Renault Captur TCe 150 EDC GPF (2019)

 

Jednou z hlavních novinek, kterou nový Espace nabídne jsou světla LED Matrix s Full LED technologií, která disponují zvýšenou svítivostí. V praxi to znamená, že auto jedoucí v protisměru „vidí“ až na pět set padesát metrů, to jedoucí před vámi na tři sta. Zapomenout bychom neměli také na adaptivní tlumiče nebo kožené, vyhřívané a odvětrávané sedačky s masážní funkcí. Tyto prvky výbavy ale budou ve standardu nejvyšší verze Initiale Paris, částečně pak i ve verzi Intense.

 

V neposlední řadě se sluší zmínit, že interiér vozu by měl doslova překypovat variabilitou. Což ve zkratce znamená to, že v interiéru bude spousta odkládacích prostor, držáků na nápoje, a tak dále. Dále si budete moct vybrat, zda chcete standardní pětimístnou, či praktičtější sedmimístnou verzi.

 

Říkáte, že nepadlo ani slovo o motorech? Prozatím budou tři. Základ bude tvořit benzinová osmnáctistovka o výkonu 225 k s dvouspojkovou převodovkou EDC. Vyberou si ale i ti, co si myslí, že rodinné MPV by měl pohánět diesel. Slabší pohonná jednotka bude mít 160 k a 360 Nm, tou nejsilnější vznětovou verzí alespoň prozatím bude dvoulitr s 200 k a 400 Nm. U dieselů samozřejmě nechybí systém AdBlue. Všechny motory, včetně benzinů, pak mají kvůli přísnějším emisním normám filtry pevných částic, diesely navíc i katalyzátory SCR.

 

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!