Modelová řada oblíbeného crossoveru Lexus RX se rozroste o dlouho očekávanou novinku. Po měsících spekulací a proseb ze strany prodejců Lexus oznámil svůj záměr vyrábět tento model v sedmimístné verzi. Jeff Bracken, generální manažer divize Lexus, na autosalonu v New Yorku potvrdil redaktorům magazínu Automotive News, že zmiňovaný vůz se začne prodávat koncem roku 2017 nebo počátkem roku 2018.

Potvrdil také, že prodejci Lexus již sedmimístnou verzi již očekávají. Zaplní totiž prázdné místo v modelové řadě crossoverů této značky. „Už včera bylo pozdě,“ uvedl Bracken. „Prodejci by byli nejradši, kdyby už měli naši očekávanou novinku na skladě. Ale myslím, že jsme jim teď udělali velkou radost. Už brzy se dočkají.“

Konkurentů není mnoho…? Sedmimístný crossover je úctyhodnou zbraní v segmentu luxusních crossoverů, kde si RX již vydobylo klíčové postavení. Americké prodeje tohoto modelu v posledních třech letech vždy překročily hranici 100 tisíc kusů. Díky nízkým cenám paliva zákazníci totiž ochotně vyměňují své sedany za crossovery všeho druhu.

Středně velké crossovery se třemi řadami sedadel nevídáme u prémiových značek často – výjimkou je třeba Acura MDX, Infiniti QX60 nebo Volvo XC90. Například automobilky BMW, Mercedes a Audi v této kategorii nenabízejí nic. I sedmimístné modely Lexus GX a LX jsou klasická SUV odvozená od pick-upu, nikoliv luxusní crossovery.

Nový sedmimístný crossover i nadále ponese označení RX, třebaže se v minulosti objevily zvěsti o změně označení na TX. Model RX už si získal skvělou pověst a je tradičním bestsellerem značky, Lexus proto chtěl využít výhod všeobecně známého názvu, uvedl Bracken. „Použijeme označení RX,“ řekl Bracken. „A nečekejte krabici na kolech. Vůz se bude velmi podobat stávajícímu modelu, pouze s drobnou obměnou.“ Sedmimístné RX se bude nabízet s pohonem V6 i v hybridním provedení, podobně jako dnes prodávaná pětimístná varianta.

Designové ztvárnění bude prakticky totožné se současným modelem. „Do designu jsme vložili již tolik energie, že jsme se nechtěli uchylovat k žádným kompromisům ani po zástavbě třetí řady sedadel,“ komentoval Bracken. Tato úprava ovšem znamenala pro konstruktéry velkou výzvu.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!