-
I základní motorizace pojede přes 200 km/h
-
Diesel má tabulkovou spotřebu 4 l/100 km
-
Nejsilnější diesel zvládne 236 km/h a na 100 km/h zrychlí za 7,1 s
-
Nejlépe akceleruje verze 2.0 TSI, na 100 km/h zrychlí za 6,9 s
Jaké motory nová Škoda Octavia čtvrté generace dostane, to už víme. Ale stále se čekalo na podrobnější technické informace. Ty vám teď konečně můžeme přinést. Asi začneme tím nejdůležitějším a to je, že už můžeme zapomenout na pětistupňové převodovky. I základní benzín a diesel mají vždy šestistupňový manuál. Díky velmi dobré aerodynamice nové Octavie pak pojedou i základní motory přes 200 km/h. Jednotka 1.0 TSI zvládne 207 km/h, diesel 2.0 TDI umí až 211 km/h.
Škoda Octavia IV je tady! Má silnější a větší motory, lepší světla a může být i jako hybrid
Tříválcový zážehový motor 1.0 TSI má základní parametry 81 kW (110 k) a 200 Nm. S manuální převodovkou jede 207 km/h (203 km/h ve verzi Combi) a na 100 km/h zrychlí za 10,6 s. Provedení se samočinným řazením se sedmistupňovou převodovkou DSG má mild-hybridní asistenci, ale základní parametry jsou stejné. Mild-hybrid s automatem pojede 206 km/h, kombík 201 km/h. Spotřebu a emise zatím automobilka neuvádí.
Další benzinovou možností je čtyřválec 1.5 TSI Evo, který má základní parametry 110 kW (150 k) a 250 Nm. U verze s manuálem zvládne 230 km/h, kombi pojede 225 km/h. Na 100 km/h zrychlí už za 8,2 s, kombík za 8,3 s. Tabulková spotřeba dle normy WLTP je 5,2 až 6,1 litru na 100 km, tabulkové emise dle normy NEDC jsou 112 až 115 g/km CO2. Jen pro zajímavost je tady vidět, jak se nové měření spotřeby dle realističtější normy projevilo. Dle staré normy je spotřeba 4,9 litru na 100 km, nová norma udává spotřebu o 1,3 litru vyšší. Také motor 1.5 TSI Evo může být v mild-hybridním provedení, pokud si objednáte automat 7DSG. Výkon ani točivý moment se nemění, dynamické parametry jsou 228 km/h (kombi 225 km/h) a 8,4 s. Na údaje o spotřebě hybridu se zatím čeká.
Vrcholný benzín je čtyřválec 2.0 TSI, který se dodává výhradně s pohonem všech kol a automatickou převodovkou 7DSG nové konstrukce, nabízí 140 kW (190 k) a 320 Nm. Pojede 232 km/h, Combi dokonce 234 km/h, a na 100 km/h zrychlí za 6,9 s. Než přijde Octavia RS, bude tohle zřejmě nejdynamičtější verze nové Octavie. Nejsilnější diesel je ale hodně blízko. Ani u tohoto motoru zatím Škoda spotřebu neuvádí. Vozy jsou stále v procesu normovaného měření a údaje se dozvíme později.
U nafty je těch možností opravdu hodně, i když základem je stejný motor 2.0 TDI Evo laděný ve třech verzích. Ta základní má 85 kW (116 k) a 300 Nm u verze s manuálem, ovšem jen 250 Nm u provedení s automatem 7DSG. Manuál pojede 211 km/h (kombi 205 km/h) a na 100 km/h zrychlí za 10,3 s, respektive 10,4 s u kombíku. Automat je trochu pomalejší, zvládne 209 km/h, kombi stejných 205 km/h. Zrychlení na 100 km/h mu ale trvá 10,8 s, tedy pomaleji než u tříválce 1.0 TSI. Důležitý je ale údaj o spotřebě. Dle normy WLTP má základní diesel spotřebu 4,0 až 4,7 litru na 100, tabulkové emise dle NEDC jsou jen 96 až 98 g/km CO2. To bude důležité hlavně v zemích, kde se podle emisí platí dodatečné daně z provozu vozidla.
Silnější provedení dvoulitrového dieselu nabízí 110 kW (150 k) a 340 Nm a to pro verzi s manuálem i s novým automatem 7DSG. Manuál zvládne až 228 km/h (kombi 224 km/h) a na 100 km/h akceleruje za 8,9 s. Automat 7DSG zrychluje už za 8,7 s (kombi 8,8 s), nejvyšší rychlost je 227 km/h (222 km/h pro kombi). Tabulková spotřeba automatu je 4,7 až 5,3 l/100 km, emise dle NEDC pak 97 až 98 g/km CO2. Prostřední verzi dieselu 2.0 TDI můžete mít i se čtyřkolkou, která má standardně také automat. Výkon zůstává, točivý moment je zvýšený na 360 Nm. Dosáhne na 217 km/h (216 km/h v kombi) a na 100 km/h zrychluje za 8,8 s.
Nejvýkonnější verze dieselu 2.0 TDI má zatím 147 kW (200 k) a 400 Nm. Standardně má automat 7DSG a pohon všech kol. Umí 235 km/h, Combi dokonce 236 km/h. Na 100 km/h zrychlí už za 7,1 s. Ve verzi RS bychom se měli dočkat ještě silnější verze turbodieselu, pravděpodobně s výkonem až 240 koní.
Alternativou k dieselům pak může být verze na CNG. Ta používá motor 1.5 TSI s parametry 96 kW (130 k) a 200 Nm. Manuál umí 216 km/h (213 km/h v Combi) a na stovku zrychlí za rovných deset sekund. Automat jede 215 km/h (212 km/h v Combi), ale zrychluje za 9,9 s.
Poslední možností je plug-in hybrid, který kombinuje motor 1.4 TSI s elektromotorem. Celkový výkon hybridní soustavy je 150 kW (204 k), točivý moment až 350 Nm. Plug-in hybrid, který má standardně automat DSG, upaluje až 220 km/h a na 100 km/h zrychlí za 7,9 sekundy. Na plné nabití akumulátoru o kapacitě 13 kWh ujede 55 km jen na elektřinu. Později přijde výkonnější plug-in hybrid s výkonem až 245 koní.
Podrobnosti o motorech také přikládáme v tabulce:
Motor | Převodovka | Max. výkon | Max. točivý moment [Nm] |
Max. rychlost [km/h] | Zrychlení
0-100 km/h [s] |
Kombinovaná spotřeba
[l/100 km] |
Emise CO2
[g CO2/km] |
|||
[kW] | [k] | |||||||||
Benzinový | ||||||||||
1,0 TSI EVO | 6 M | 81 | 110 | 200 | 207 (203) | 10,6 | ◻ | ◻ | ||
1,5 TSI EVO | 6 M | 110 | 150 | 250 | 230 (224) | 8,2 (8,3) | (4,9-5,0) NEDC
(5,2-6,1) WLTP |
(112-115) NEDC
(119-137) WLTP |
||
2,0 TSI | 7 DSG 4×4 | 140 | 190 | 320 | 232 (234) | 6,9 | ◻ | ◻ | ||
Naftový | ||||||||||
2,0 TDI | 6 M | 85 | 116 | 300 | 211 (205) | 10,3 (10,4) | (3,6-3,7) NEDC
(4,0-4,7) WLTP |
(96-98) NEDC
(106-123) WLTP |
||
7 DSG | 250 | 209 (205) | 10,8 | ◻ | ◻ | |||||
6 M | 110 | 150 | 340 | 228 (224) | 8,9 | ◻ | ◻ | |||
7 DSG | 340 | 227 (222) | 8,7 (8,8) | (3,7) NEDC
(4,3-5,4) WLTP |
(97-98) NEDC
(112-141) WLTP |
|||||
7 DSG 4×4 | 360 | 217 (216) | 8,8 | ◻ | ◻ | |||||
7 DSG 4×4 | 147 | 200 | 400 | 235 (236) | 7,1 | ◻ | ◻ | |||
CNG | ||||||||||
1,5 TSI
G-TEC |
6 M | 96 | 130 | 200 | 216 (213) | 10,0 | ◻ | ◻ | ||
7 DSG | 215 (212) | 9,9 | ◻ | ◻ | ||||||
Mild-hybrid | ||||||||||
1,0 TSI EVO
e-TEC |
7 DSG | 81 | 110 | 200 | 206 (201) | 10,6 | ◻ |
◻ |
||
1,5 TSI EVO
e-TEC |
7 DSG | 110 | 150 | 250 | 228 (225) | 8,4 | ◻ |
◻ |
||
Plug-in hybrid | ||||||||||
1,4 TSI iV | 6 DSG | 150* | 204 | 350 | 220 (220)** | 7,9 | ◻ | ◻ |