Historie rychlostních rekordů skrývá mnohá překvapení. Jako například to, že první rychlostní rekordy doslova patřily elektromobilům a hranice 100 km/h padla ještě před začátkem 20 století.
Po dlouhých 23 letech se letos pravděpodobně dočkáme nového rychlostního rekordu. Vůz Bloodhound LSR již podstupuje ostré testování a tým stojící za jeho vznikem si vytyčil skutečně vysokou metu – překonat rychlost jednoho tisíce mil. Počátky rychlostních rekordů ale sahají daleko do minulosti. Ty první začaly padat již koncem 19. století a postaraly se o ně výhradně elektricky poháněné vozy.
Všechno začíná v listopadu 1898 na závodech do vrchu v Chanteloup pořádaných Francouzským Automobilovým Klubem ACF. Belgickému závodníkovi Camille Jenatzymu se podařilo porazit místního favorita, hraběte Gastona de Chasseloup-Laubat, který svou porážku nese velice těžce a jakožto jeden ze zakládajících členů ACF se neveřejně dožaduje nového závodu. A je mu vyhověno – již za pár týdnů se svému sokovi může postavit na necelé 2 km dlouhé trati v Achères v prvním oficiálním rychlostním závodu. Hrabě se svým elektrickým kočárem Jeantaud o výkonu 36 koní dosahuje 18. prosince 1898 rychlosti závratných 63,16 km/h. Jeho triumf má ale malý zádrhel – Jenatzy se závodu nemohl zúčastnit.
Další odvetný závod se uskutečnil v lednu 1899 a oba sokové se proti sobě staví hned v několika jízdách. Vlastně spolu soupeří, dokud jim stačí baterky. Jenatzy posouvá rekord na 66,66 km/h, ale Chasseloup-Laubat ho vzápětí překonává s rychlostí 70,31 km/h. Jenatzy se do Achères vrací hned deset dní poté a zajíždí rekord s rychlostí 80,36 km/h. Hrabě Chasseloup-Laubat tentokrát ale nemůže svému sokovi čelit technickým problémům a nepříznivé počasí odsouvá jeho další pokus až na začátek března, kdy úspěšně stanovuje rekord 92,78 km/h.
Dvouměsíční pauza ale umožňuje Jenatzymu započít práce na novém voze, pojmenovaném La Jamais Contente (Nikdy nespokojen). Tento vůz se dá považovat za první rychlostní speciál všech dob. Jeho jediným účelem bylo překonání rychlostního rekordu a na rozdíl od předchozích rekordních vozů vycházejících z klasické kočárové konstrukce, dostává La Jamais Contente proudnicovou karoserii, díky které velmi nápadně připomíná doutník na kolečkách. Jenatzy, přezdívaný kvůli svému rudému plnovousu a temperamentu Rudý ďábel, v tomto voze překonává 29. dubna 1899 hranici sto kilometrů v hodině a stanovuje nový rekord s rychlostí 105,88 km/h.
První hranice v historii rychlostních rekordů je pokořena a její překročení si připsal elektromobil. Je to ale poslední absolutní rychlostní rekord, který si elektromobil kdy připsal, již brzy si začnou rychlostní rekordy přisvojovat automobily se spalovacími motory a na dlouhá léta budou na poli rychlostních rekordů téměř výhradně dominovat.