• Subaru Forester přichází v páté generaci na český trh

  • Poprvé má hybridní pohon

  • Základ stojí 900 tisíc, ale je velmi dobře vybavený

  • Forester je aktuálně nejbezpečnější auto ve své třídě

 

Subaru Forester je v automobilovém světě legenda. Nyní značka přichází na český trh se zásadně modernizovanou pátou generací tohoto oblíbeného schopného SUV. Ono se na první pohled může zdát, že Forester prošel jen faceliftem, ale je to úplně nové auto. Pozorné oko si všimne drobných designových odlišností, ale Subaru samo říká, že Forester má osobitý designový jazyk a že u něj chtělo zůstat. Novinka je o trochu větší, ale především bude mít velkorysejší vnitřní prostor a praktičtější kufr. Například šířka kufru 1300 mm je v této třídě snad rekordní. Větší jsou i nájezdové úhly, takže i nový Forester zvládne náročnější terén. Dokonce s jízdou v terénu má pomáhat speciální režim nového hybridního pohonu, jak ukazuje přiložené video:

 

 

Jednou z hlavních novinek je pak právě příchod kompaktního hybridního systému. Subaru si ale zachovalo klasickou koncepci, takže tu je stále plochý motor boxer, v tomto případě dvoulitrový čtyřválec s přímým vstřikováním. K němu je připojená modifikovaná převodovka Lineartronic s plynule měnitelným převodem, do které je integrován pomocný elektromotor. Samozřejmostí je pak přenos síly na všechna čtyři kola.

 

Hlavním přínosem hybridního systému má být, vedle o 11 % nižší spotřeby paliva v provozu, především lepší dynamika. Zlepšilo se pružné zrychlení a rozjezd z místa. Zajímavé také je, že na rozdíl od jiných podobně řešených hybridů zvládne Forester jezdit v rychlostech do 40 km/h čistě na elektřinu. Záložní li-ion akumulátor vystačí na asi 1,6 km dojezdu, ale při nízkém zatížení urazí klidně i víc. Pokud nechá řidič řízení pohonu na automatice, elektronika vždy vybírá optimální rozložení práce spalovacího motoru a elektromotoru. Popis a funkci hybridního e-Boxeru si můžete prohlédnout na videu:

 

 

Základní parametry činí stále stejných 150 koní nejvyššího výkonu, hybrid tu slouží právě pro asistenci motoru v nižších otáčkách a zatížení. Na 100 km/h akceleruje Forester za 11,8 s a rozjede se na 188 km/h. Udávaná spotřeba je 7,4 l ve městě, 6,4 l mimo město a 6,7 l/100 km v kombinovaném režimu. Zajímavé je, že hybridní Forester stále může tahat až 1870 kg těžký vlek a nijak nepřišel o svou praktičnost. Kufr hybridu nemá omezenou velikost.

 

Hodně se toho událo i v interiéru, především pokud jde o bezpečnostní a asistenční výbavu. Potěší třeba výrazně zrychlené elektrické otevírání a zavírání pátých dveří. Systém EyeSight je v základu a Forester umí třeba také monitorovat řidiče, jestli sleduje vozovku či jestli neusnul. Nechybí asistent pro jízdu v pruzích a třeba také samočinné zabrzdění, pokud couváte a máte za autem překážku. Spolu s výrazně pevnější karoserií a celkově bytelnější konstrukcí si dělá Subaru ambice stát se vůbec nejbezpečnějším autem ve své třídě. A prozatímní výsledky z testů Euro NCAP či japonských JNCAP to potvrzují.

 

Nový Forester začíná na ceně 900 000 Kč za výbavu Active, ale tá má vlastně všechno, co můžete potřebovat. Liší se snad jen tím, že má mechanicky nastavitelné sedadlo a klasický klíček a je prosta výše uvedených vychytávek jako to samočinné brzdění při couvání.  V základu máte i multimediální systém s možností propojení mobilu přes Android Auto nebo Apple CarPlay. Vyšší výbava Comfort přijde na 1 010 000 Kč, Comfort s navigací je o 20 tisíc dražší. Plně vybavená verze Executive s koženými sedačkami přijde na 1 130 000 Kč. Nového Forestera už plánujeme na test, takže vám brzy dáme vědět, jak hybrid funguje v reálném provozu.

 

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!