- Zkušenosti značky Renault získané u Formule 1 posloužily inženýrům při pracích na hybridních pohonech
- Inovativní technologie hybridních a Plug-in hybridních modelů Renault E-TECH, na kterou se vztahuje 150 patentů Renaultu, představuje unikátní řešení, které umožňuje maximální využití elektrického pohonu
- Renault plánuje postupné zavedení řady osmi elektrifikovaných modelů na jednotlivé evropské trhy. Mezi novinky patří inovativní hybridní pohony a hybridy Plug-in.
Renault F1 tým a konstruktéři koncernu si od roku 2013 vzájemně vyměňuji znalosti a zkušenosti z oblasti energetického managementu. V rámci příprav na zavedení hybridních motorů do Formulí 1 pracovali inženýři a specialisté na hybridní jednotky, kteří jsou zodpovědní za nové hybridní pohony Renault, společně na hybridním motoru Formule 1 v závodě Renault Sport ve městě Viry-Châtillon. Právě při tom získali zkušenosti se strategií energetického managementu, která je v současné době využívána při projektování hybridních jednotek Renault.
S ohledem na optimální spotřebu energie
E-TECH je moderní technologie, která využívá tři motory: hlavní elektromotor, pomocný elektromotor a benzínový motor. Tyto tři motory mohou pracovat společně, aby poskytovaly vyšší výkon a dynamičtější zrychlení.
Nová, automatická a inteligentní převodovka typu Multi-Mode
Architektura pohonné jednotky Renault E-TECH je založena na stejných principech jako řešení využívané v jednomístných bolidech Renault F1 týmu. Součástí systému je spalovací motor, dva elektrické motory a centrálně umístěná baterie. Systém spolupracuje s vícestupňovou převodovkou bez synchronizace řazení převodových stupňů.
Technologie E-TECH
Technologie E-TECH Plug-in byla vyvinuta konstruktéry Renault a bylo na ni registrováno více než 150 patentů. Využívá komponenty vyvinuté společností Alians, ke kterým patří například čtyřválcový benzínový motor nové generace s objemem 1,6 l, a také dva elektromotory a inovativní vícestupňová převodovka bez synchronizace řazení. Použití zubové spojky místo klasické zajišťuje perfektní účinnost a téměř nepostřehnutelnou změnu převodových stupňů.
Připravovaná hybridní řada Renault
Hybridní řadu Renault, která se zanedlouho objeví na trhu, budou tvořit: Clio E-TECH 140 k a nový Captur E-TECH Plug-in 160 k [1], a dále nový Megane E-TECH Plug-in 160 k, zpočátku ve verzi Grandtour. Tento model bude stejně jako nový Captur využívat originální technologii rekuperace energie, bezprostředně inspirovanou zkušenostmi, které značka Renault získala ve Formuli 1.