• Zkušenosti značky Renault získané u Formule 1 posloužily inženýrům při pracích na hybridních pohonech
  • Inovativní technologie hybridních a Plug-in hybridních modelů Renault E-TECH, na kterou se vztahuje 150 patentů Renaultu, představuje unikátní řešení, které umožňuje maximální využití elektrického pohonu
  • Renault plánuje postupné zavedení řady osmi elektrifikovaných modelů na jednotlivé evropské trhy. Mezi novinky patří inovativní hybridní pohony a hybridy Plug-in.

Renault F1 tým a konstruktéři koncernu si od roku 2013 vzájemně vyměňuji znalosti a zkušenosti z oblasti energetického managementu. V rámci příprav na zavedení hybridních motorů do Formulí 1 pracovali inženýři a specialisté na hybridní jednotky, kteří jsou zodpovědní za nové hybridní pohony Renault, společně na hybridním motoru Formule 1 v závodě Renault Sport ve městě Viry-Châtillon. Právě při tom získali zkušenosti se strategií energetického managementu, která je v současné době využívána při projektování hybridních jednotek Renault.

S ohledem na optimální spotřebu energie
E-TECH je moderní technologie, která využívá tři motory: hlavní elektromotor, pomocný elektromotor a benzínový motor. Tyto tři motory mohou pracovat společně, aby poskytovaly vyšší výkon a dynamičtější zrychlení.

Nová, automatická a inteligentní převodovka typu Multi-Mode
Architektura pohonné jednotky Renault E-TECH je založena na stejných principech jako řešení využívané v jednomístných bolidech Renault F1 týmu. Součástí systému je spalovací motor, dva elektrické motory a centrálně umístěná baterie. Systém spolupracuje s vícestupňovou převodovkou bez synchronizace řazení převodových stupňů.

Technologie E-TECH
Technologie E-TECH Plug-in byla vyvinuta konstruktéry Renault a bylo na ni registrováno více než 150 patentů. Využívá komponenty vyvinuté společností Alians, ke kterým patří například čtyřválcový benzínový motor nové generace s objemem 1,6 l, a také dva elektromotory a inovativní vícestupňová převodovka bez synchronizace řazení. Použití zubové spojky místo klasické zajišťuje perfektní účinnost a téměř nepostřehnutelnou změnu převodových stupňů.

Připravovaná hybridní řada Renault
Hybridní řadu Renault, která se zanedlouho objeví na trhu, budou tvořit: Clio E-TECH 140 k a nový Captur E-TECH Plug-in 160 k [1], a dále nový Megane E-TECH Plug-in 160 k, zpočátku ve verzi Grandtour. Tento model bude stejně jako nový Captur využívat originální technologii rekuperace energie, bezprostředně inspirovanou zkušenostmi, které značka Renault získala ve Formuli 1.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!