Posadit se do kokpitu závodního auta je jistě sen mnohého benzínového nadšence, ne každému se tento sen splní, nicméně určitou formu ochutnávky světa závodních speciálů lze zažít i prostředcnictvím simulátoru. Jeden takový je provozován pod značkou MyRace na pražském Újezdě a vyzkoušet si tam lze formule, rally i supersporty, mělo by jít o jeden z nejpropracovanějších závodních simulátorů na světě.

 

Sedí se v karbonové sedačce v kokpitu s úhlem zobrazení 180°, kolem dokola máte v zorném poli tři velké monitory, na kterých vidíte jak vnější okolí na závodní dráze, tak také interiér auta. V našem případě šlo o Porsche Cayman GT4 Clubsport, a jezdili jsme na závodním okruhu v Mostě. Není nic lepšího, neý konfrontovat simulátor s Porsche, jejíž DNA máme tak nějak zarytou pod kůží, na závodmním okruhu, který známe doslova jako své boty.

 

 

Zpět ale k simulátoru, do sedačky, která je příjemně anatomická, posazená oproti nastavitelným pedálům s velmi tvrdým chodem – kdo nezná odpor brzdy v závodním speciálu, zde bude překvapen značnou rezistencí. Tělo jezce obepíná závodní pětibodový pás, v popředí čeká závodní volant s řazením pádly – klasika, vpravo řadíte nahoru a vlevo dolů. V závislosti na zvolené konfiguaci pak je možné řadit sekvencí pákou po pravé straně.

 

 

Dokonale reálný pocit má navozovat pohyblivý kokpit simulující přetížení, smyky a nerovnosti, interaktivní volant s řazením a reálným feedbackem, závodní pedály i burácivý řev motorů ze subwooferu. Ano, když se rozjedete a začnete ukrajovat ze závodní dráhy, simulátor s vámi pohybuje, pocit z toho je velmi reálný, působivý, přesto se nelze ubránit pocitu, že takto je „auto“ více nervózní než by bylo ve skutečnosti na závodním okruhu. Simulátor nabízí ukázku ideální stopy a naznačuje optimální brzdné body – proč ne, jet se podle toho dá, obtížnější než držet se ideální linie je spíše dávkovat brzdy, prootže bez skutečného vjemu z práce s hmotností auta na brzdách mluvíme stále jen o odhadování než o skutečné reakci na dění na dráze. Ale jasné, jako simulátor, v pořádku.

 

 

Vůně spáleného benzínu a pneumatik chybí, díky bohu zde není nějaká trapná náhražka jako v kině, nechybí naopak možné napojení simulátoru na telemetrii s možností vyhodnocení dat. Vybírat lze z desítek závodních aut od nejmodernějších supersportů Ferrari, Lamborghini, Porsche nebo McLaren, přes legendární rally stroje Lancia Delta, Subaru Impreza nebo Mitsubishi Lancer.

 

Porovnat lze rozdíly mezi vozy Formule 1 z 80. let a ze současnosti, my jsme tedy jezdili Caymanem a ano, simulaci můžeme označit jako za velmi zdařilou. Mostecký okruh až na několik „tématických“ detailů ve stylů zaparkovaných aut kolem a závodních stanů v zásadě odpovídal realitě, za to klobouk dolů, pokud znáte Most, neztratíte se. Naopak.

 

Jezdit je možné nicméně i mimo tuzemské dráhy, kromě Mostu a Brna můžete zkusit tradiční Monako nebo rychlou Monzu, závitat do belgických lesů ve Spa Francorchamps, proletět Nurburgring, dráhu v  Suzuce nebo naopak okusit nedaleký Hungaroring.

 

info a detaily:  MyRace.cz

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!