Ohledně bezpečnosti elektromobilů v běžném provozu koluje stále mnoho nezodpovězených otázek. Jednou oblastí je aktivní bezpečnost, tedy schopnost vozu předcházet nehodám (tady se sleduje, jak fungují moderní bezpečnostními asistenty), druhou pak samotná pasivní ochrana cestujících při nárazu. Velké elektrické SUV Mercedes-Benz EQC prošlo nedávno normovanými nárazovými testy organizace Euro NCAP a výsledky byly více než uspokojivé.

 

Asi nejdůležitějším poznatkem je, že při nárazech nedošlo ke vznícení nebo jinému vážnému problému s trakčními akumulátory. Právě hořlavost akumulátorů a následné velmi obtížné zvládání takové požáru je největším rizikem moderních elektrických aut. Merceses si ale z nárazových testů odnesl plné pětihvězdičkové hodnocení s 96% ochranou dospělých cestujících a 90% ochranou dětských pasažérů. Za ochranu chodců a cyklistů dostal Mercedes 75 % bodů a za funkci bezpečnostních asistentů také 75 % bodů.

 

Přiložené video ukazuje, jak nárazové testy elektrického Mercedesu EQC probíhaly a také, jak Euro NCAP provádí testování bezpečnostních asistentů:

 

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!