Subaru představilo novou generaci modelu Forester a s novou generací se v Evropě poprvé představil také elektrifikovaný pohon e-Boxer, který spojuje výhody plochého motoru Boxer, pohonu všech kol Symmetrical AWD a elektrického pohonu. Stejně jako modely XV a Impreza, také pátá generace Foresteru je již postavena na nové globální platformě SGP. Ta díky extra tuhé konstrukci zajišťuje novou úroveň bezpečnosti, ovladatelnosti a komfortu. Co bychom o autě měli vědět?

  • Dvoulitrový motor Boxer (z 80 % postaven z nových komponent) a elektromotor umístěný v přepracované převodovce Lineartronic.
  • Jízda čistě na elektřinu při rozjezdu nebo v nízkých rychlostech (až do rychlosti 40 km/h)
  • Lineární akcelerace, rychlá reakce na plynový pedál, citlivé dávkování točivého momentu a vyšší výkon. Nižší spotřeba paliva – oproti předchozí generaci Foresteru až o 11 %. Extrémně tuhý základ platformy SGP a zesílený rám baterie chrání vysokonapěťové komponenty. Snížení těžiště a lepší rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou. Výrazné zvýšení tuhosti karoserie a podvozku (boční pevnost přídě + 90 %, tuhost v kroucení + 70 %, tuhost předního zavěšení + 70 %, tuhost zadní nápravnice + 100 %). Vůz je o 20 mm širší a rozvor vzrostl o 30 mm (na 2670 mm). Výsledkem je více prostoru ve všech směrech a o 33 mm větší vzdálenost mezi předními a zadními sedadel. Nový podvozek a zavěšení kol pro přesnější reakce a eliminaci vibrací. Zvětšení podílu vysokopevnostních ocelí (vůz absorbuje o 40 % více nárazové energie). Hladká jízda, přirozený pocit z brzd (u hybridů nebývá vždy zvykem), schopnost táhnout až 1870 kg.
  • Nově navržená sedadla poskytují více komfortu na dlouhých cestách. Rozšířený otvor pro přístup do zavazadlového prostoru (na 1300 mm), zvětšený úhel otevírání druhého páru dveří. Rychlejší elektrický pohon víka zavazadlového prostoru, jedním tlačítkem lze současně zavřít víko a zamknout vůz. Standardem je sedm airbagů včetně kolenního airbagu řidiče. Zdokonalený režim X-Mode s dvojicí režimů pro jízdu v náročných podmínkách. Unikátní funkce rozpoznání obličeje řidiče – vůz automaticky nastaví sedadlo, zrcátka či klimatizaci. Automatické brzdění před překážkou při couvání a boční kamera Side View Monitor. Vysoce kvalitní interiér s nově navrženým panelem klimatizace, nejnovějším infotainmentem a vylepšenou konektivitou. Couvací kamera s ostřikovačem.

zdroj a foto: SUBARU CZ

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!