• Nová verze ikonického modelu: Nový vůz OCTAVIA má emotivní vzhled a nabízí inovativní technologie

  • Premiéru slaví head-up displej, systém shift-by-wire a ergonomická sedadla šetrná k zádům

  • Nabídka motorů zahrnuje úsporné benzinové a naftové motory, dále nabízí verzi s pohonem na zemní plyn, s plug-in hybridním pohonem a mild-hybridní technologií

  • Exteriér: Zvětšené rozměry vozu a emotivní vzhled

  • Interiér: Nový koncept interiéru, přístrojová deska rozdělena do několika horizontálních úrovní

Čtvrtá generace nejprodávanějšího modelu OCTAVIA dosahuje nových dimenzí. Má emotivnější vzhled, je lepší, prostornější, bezpečnější a nabízí ještě více možností konektivity než kdy předtím. Srdce značky ŠKODA je delší a širší než vůz předchozí generace. Nabízí také ještě větší zavazadlový prostor. Díky novému designovému jazyku značky ŠKODA působí OCTAVIA ještě emotivněji. Nový koncept interiéru kombinuje skvělou funkčnost a velkorysou nabídku prostoru s kvalitními materiály a promyšlenými designovými prvky. Moderní možnosti konektivity a nové asistenční systémy zajišťují ještě větší úroveň bezpečnosti a komfortu.

Předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier říká: „OCTAVIA má pro značku ŠKODA velký význam. Proto jsme tento vůz zcela nově vyvinuli. Výsledkem je nejlepší OCTAVIA všech dob, která je prostornější, praktičtější a bezpečnější než kdy předtím. Nová generace, která přichází právě v době šedesátiletého výročí, znamená velký krok kupředu. Během uplynulých šedesáti let se OCTAVIA podílela na pozitivním vývoji společnosti ŠKODA AUTO a také značky ŠKODA. Jsem přesvědčen, že nová generace pomůže tento pozitivní vývoj nadále udržet.“

V roce 60. výročí zahájení výroby modelu OCTAVIA představuje společnost ŠKODA AUTO čtvrtou novodobou generaci. Jedná se o nejlepší vůz OCTAVIA všech dob, který dále posiluje svou pozici nejprodávanějšího modelu a srdce značky ŠKODA. Díky více než 6,5 milionům vyrobených vozů je OCTAVIA historicky nejprodávanějším modelem značky vůbec. V České republice i mnoha jiných zemích po celém světě je již řadu let zavedeným pojmem, a to díky modernímu designu, moderní technice, úspornosti, praktičnosti, vysoké kvalitě a také vynikajícímu poměru ceny a užitné hodnoty.

Větší vůz s atraktivním vzhledem

Nová OCTAVIA dále narostla a díky novému designovému jazyku a novým proporcím působí ještě emotivněji a dynamičtěji než úspěšná třetí generace. Nová OCTAVIA je s 4 689 mm o 19 mm delší než předchůdce, nová OCTAVIA COMBI je delší o 22 mm. Šířka narostla o 15 mm. Objem největšího zavazadlového prostoru ve své třídě narostl u vozu OCTAVIA COMBI o 30 l na 640 l. Zavazadlový prostor modelu OCTAVIA má 600 l, tedy o 10 l více než u předchozí generace. Zcela nově pojatá příď je tvořena novým předním nárazníkem a ostře řezanými, nižšími předními světlomety se standardně dodávanými LED potkávacími, dálkovými světly a světly pro denní svícení. LED technologii využívají i zpětná, brzdová a zadní mlhová světla. Protáhlou siluetu vozu OCTAVIA COMBI zvýrazňuje nově tvarovaný, plochý střešní nosič. Až devatenáctipalcová kola z lehké slitiny určená pro všechny varianty vozu dodávají vozu dynamický vzhled. Nově jsou nabízeny barvy karoserie černá Crystal, modrá Lava a modrá Titan. Paket Chrom je součástí výbavového stupně Style.

Nový koncept interiéru, přístrojová deska rozdělená do několika úrovní

OCTAVIA nabízí v novém interiéru ještě velkorysejší prostor a také nový dvouramenný volant, který může být na přání vyhřívaný. Multifunkční verze volantu nabízí ovládání celkem 14 různých funkcí pomocí nových tlačítek a otočných ovladačů. Nově navržená přístrojová deska s velkou, samostatně stojící centrální obrazovkou je rozdělena do několika horizontálních úrovní. Středová konzole má jednoduchý, elegantní design. Chromované prvky zdobí středovou konzoli, nové výplně dveří a madla dveří. Nové, měkčené materiály dodávají interiéru na eleganci. Novinkou je nové ambientní LED osvětlení, které jednou z deseti barev nepřímo osvětluje přední dveře a přístrojovou desku. Volit lze také předvolené světelné módy.

Novinkou je head-up displej a ergonomická sedadla, šetrná k zádům

Poprvé jsou ve voze značky ŠKODA na přání nabízena ergonomická sedadla, která jsou velmi šetrná k zádům a která nabízí také elektricky ovládanou masážní funkci. Vrcholná verze ergonomických sedadel, která se může pochlubit pečetí kvality AGR (Iniciativa pro zdravá záda), nabízí také funkci ventilace. Absolutní novinkou ve vozech ŠKODA je na přání dodávaný head-up displej, který promítá důležité informace, jako například aktuální rychlost jízdy, navigační instrukce, rozpoznané dopravní značky nebo aktivované asistenční systémy přímo na čelní sklo. Součástí standardní výbavy je Virtuální Kokpit s displejem o velikosti 10,25″ a také dvouzónová klimatizace Climatronic. Poprvé nabízí vůz OCTAVIA na přání třízónovou klimatizaci Climatronic. Čelní sklo může být na přání vyhřívané. KESSY – bezklíčový systém otvírání a startování, který je nabízen na přání, lze nyní použít pro všechny čtyři dveře. Elektrické ovládání všech oken a elektromechanická parkovací brzda jsou součástí standardní výbavy.

Automatická převodovka DSG se systémem shift-by-wire, na přání full LED Matrix světlomety

Nová OCTAVIA je vůbec první model značky ŠKODA, který nabízí ovládání automatické převodovky DSG systémem shift-by-wire, volba jízdního režimu tedy probíhá elektronicky. Místo známé volicí páky automatické převodovky DSG se ve středové konzoli nachází nový ovládací modul s malým přepínačem, kterým řidič volí jízdní režimy, a dále tlačítko parkovacího módu. Na přání jsou nabízeny inovativní full LED Matrix světlomety, které umožňují mít neustále rozsvícena dálková světla, aniž by byli oslněni ostatní řidiči. V nabídce jsou také full LED zadní světla s osvětlenými krystalickými prvky a dynamickými směrovými světly. Poprvé je ve voze ŠKODA k dispozici Asistent vyhýbání, Asistent pro odbočování, Varování při vystupování z vozu nebo Varování před lokálním dopravním omezením. Nová OCTAVIA bude na přání dodávána se systémy Area View, Asistentem změny jízdního pruhu (Side Assist) a prediktivním adaptivním tempomatem, který spolu s vylepšenou verzí Rozpoznávání dopravních značek, vylepšeným Asistentem hlídání jízdního pruhu (Lane Assist), systémy Traffic Jam Assist a Emergency Assist tvoří komplexní systém Travel Assist. Pomocí funkce Detekce rukou sleduje vozidlo, zda má řidič ruce na volantu. V případě nehody chrání cestující až devět airbagů, včetně kolenního airbagu řidiče, který je součástí standardní výbavy, nebo zadních bočních airbagů, které jsou nabízeny na přání.

Nové alternativní pohony a úsporné motory

Čtvrtá generace vozu OCTAVIA bude k dispozici se širokou škálou úsporných a k životnímu prostředí šetrných hnacích ústrojí. Poprvé je nabízen plug-in hybridní model OCTAVIA iV, kombinující benzinový motor, elektromotor a převodovku DSG. Vylepšené benzinové motory jsou zčásti vybaveny moderní mild-hybridní technologií. Naftové motory nové generace Evo vypouští až o 80 % méně oxidů dusíku. Výkonové spektrum široké nabídky motorů sahá od 81 kW (110 k) až po 150 kW (204 k).

ŠKODA OCTAVIA G-TEC nabízí díky zásobníkům s kapacitou 17,7 kg zemního plynu dojezd až 523 km při provozu na zemní plyn. Kombinace benzinového motoru 1,4 TSI a elektromotoru ve voze OCTAVIA iV nabízí celkový systémový výkon 150 kW (204 k). Vysokonapěťová lithium-iontová baterie má kapacitu 37 Ah, respektive 13 kWh a umožňuje dojezd v čistě elektrickém módu v režimu WLTP až 55 km. Benzinové motory 1,0 TSI a 1,5 TSI nové generace Evo jsou v kombinaci s automatickou převodovkou DSG jako verze eTEC vybaveny mild-hybridní technologií. Nový 48V řemenový startér-generátor v kombinaci se 48V lithium-iontovým akumulátorem umožňují rekuperaci brzdné energie, zlepšení dynamiky hnacího ústrojí prostřednictvím elektromotoru tzv. boostem nebo také tzv. plachtění, čili jízdu zcela vypnutým spalovacím motorem. U naftových motorů generace Evo je při úpravě výfukových plynů využíván nový proces Twin Dosing, při kterém dochází k vstřikování AdBlue® před dva katalyzátory, které jsou řazené za sebou. Adaptivní podvozek DCC s volbou jízdního režimu Driving Mode Select, který je k dispozici na přání, nabízí poprvé také v rámci jednotlivých jízdních režimů možnost navolit si pomocí posuvné lišty dle vlastních preferencí jednotlivá nastavení, například tlumicí charakteristiky, charakteristiky řízení nebo řazení automatické převodovky DSG.

Nejnovější generace infotainment systémů a vylepšený Virtuální Kokpit

ŠKODA OCTAVIA nabízí čtyři infotainment systémy nejnovější generace modulární stavebnice infotainmentu s displeji od 8,25″ do 10″. Infotainment systémy lze částečně ovládat gesty, nebo pomocí ŠKODA digitální asistentky Laura. Vrcholný infotainment systém Columbus umožňuje také poprvé zobrazení mapy navigace v jiném přiblížení než vylepšený, uživatelsky přívětivější Virtuální Kokpit s displejem o velikosti 10,25″. Tuto novou funkci lze ovládat pomocí inovativní dotykové lišty pod displejem infotainment systému, kterou lze také ovládat hlasitost. Díky zabudované kartě eSIM bude OCTAVIA vždy online. Řidič tak má přístup k nejnovějším mobilním online službám ŠKODA Connect, mezi které patří například v Evropské unii povinný systém eCall, rozsáhlé Služby vzdáleného přístupu k vozu a aplikace infotainmentu s online podporou. Elektronická mobilní zařízení resp. USB paměťové disky lze dobíjet resp. propojit pomocí některého z pěti USB-C konektorů. Jeden z nich, který je nabízen na přání, je umístěn na stropní konzoli nad vnějším zpětným zrcátkem. Chytré telefony lze také bezdrátově nabíjet pomocí Phone Boxu, který je nabízen na přání. Skvělý zvuk zajišťuje akusticky vyladěný interiér a nový Sound System Canton, který je nabízen na přání.

Inovativní prvky Simply Clever

Zcela novým prvkem Simply Clever prvkem je komfortní plnicí hrdlo, které u vozů vybavených naftovým motorem umožňuje tankování kapaliny AdBlue® také pistolí určenou pro nákladní automobily. Na zadní straně opěradel předních sedadel mají cestující vzadu poprvé ve voze ŠKODA k dispozici dvě odkládací kapsy pro mobilní telefony. ŠKODA OCTAVIA COMBI poprvé nabízí na přání paket pro spaní pro zadní sedadla. Nové stínicí rolety pro zadní boční skla poskytují lepší ochranu před sluncem. ŠKODA OCTAVIA COMBI dostane automatické odjištění roletového krytu. ŠKODA OCTAVIA nabízí multifunkční kapsu pod krytem zavazadlového prostoru. Novinkou je odkládací schránka v předních dveřích s deštníkem nebo smetáčkem na sníh. Rovněž poprvé je ve voze OCTAVIA k dispozici integrovaný trychtýř v uzávěru nádržky ostřikovačů čelního skla.

Exteriér: Vyvážené proporce a ještě více místa

  • Čtvrtá generace vozu OCTAVIA: Větší a mimořádně prostorná

  • Čisté plochy, skulpturální prvky a výborné aerodynamické vlastnosti

  • LED přední a zadní světla, až devatenáctipalcová kola z lehké slitiny

Čtvrtá generace vozu OCTAVIA je větší a díky novému designovému jazyku značky ŠKODA a novým proporcím působí emotivněji a dynamičtěji než úspěšná třetí generace. Nový přední nárazník, nižší přední světlomety a nově tvarovaný, plochý střešní nosič zvýrazňují protáhlou siluetu vozu OCTAVIA COMBI. Splývavá elegantní silueta modelu ŠKODA OCTAVIA se blíží tvarům kupé. Celkově působí nový vůz ušlechtilým a sebevědomým dojmem.

Oliver Stefani, šéfdesignér společnosti ŠKODA AUTO, říká: „U nového vozu OCTAVIA jsme se vedle emotivních a skulpturálních prvků aktuálního designového jazyka značky ŠKODA zaměřili zejména na elegantní a dynamické proporce. Také jsme vylepšili nabídku prostoru. Protáhlá silueta a velká, až 19palcová kola dodávají vozu OCTAVIA působivý vzhled.“

Nová ŠKODA OCTAVIA COMBI je délkou 4 689 mm o 22 mm delší než vůz předchozí generace. Délka verze liftback narostla o 19 mm na 4 689 mm. Šířka obou karosářských verzí narostla o 15 mm na 1 829 mm. Rozvor činí 2 686 mm. Nárůst délky a šířky zvýrazňuje sebevědomý vzhled. Nová OCTAVIA nabízí ještě velkorysejší vnitřní prostor, než na který jsou zákazníci zvyklí. Velkorysý prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech vzrostl o dalších 5 mm na 78 mm. Objem největšího zavazadlového prostoru ve své třídě narostl u modelu OCTAVIA COMBI o 30 l na 640 l, v případě modelu OCTAVIA pak o 10 l na 600 l.

Nový designový jazyk značky ŠKODA se skulpturálními prvky a čistými plochami

Zcela nově pojatá příď je tvořena novým předním nárazníkem a ostře řezanými, nižšími předními světlomety se standardně dodávanými LED potkávacími, dálkovými světly a světly pro denní svícení. LED technologii využívají i zpětná, brzdová a zadní mlhová světla. Protáhlou siluetu vozu OCTAVIA COMBI zvýrazňuje nově tvarovaný, plochý střešní nosič. Splývavá elegantní silueta modelu ŠKODA OCTAVIA se blíží tvarům kupé. Nově vyvinutý designový jazyk značky ŠKODA vytváří skulpturální prvky, precizní linie a moderní, čisté plochy, a zároveň propůjčuje vozu autentický, dynamický vzhled a zanechává dojem vysoké kvality.

Výborné aerodynamické vlastnosti snižují emise CO2 a spotřebu paliva

Nový designový jazyk je základem atraktivního vzhledu vozu ŠKODA OCTAVIA, ale tvarové řešení současně přispívá k výborné aerodynamice. Verze liftback vykazuje součinitel odporu vzduchu cx od 0,24, karoserie modelu OCTAVIA COMBI dosahuje součinitele odporu vzduchu cx od 0,26. Nová OCTAVIA tak patří ve své třídě k vozům s nejlepší aerodynamikou na světě. Aerodynamické vlastnosti také přispívají k nižším hodnotám emisí CO2 a spotřeby paliva. Až devatenáctipalcová kola z lehké slitiny určená pro všechny varianty vozu dodávají vozu dynamický vzhled. Celé kolo má nově průměr 665 mm. Nově jsou nabízeny barvy karoserie černá Crystal, modrá Lava a modrá Titan. Paket Chrom je součástí výbavového stupně Style.

Interiér: Nový koncept interiéru s vylepšeným vzhledem a ergonomickými prvky

  • Přístrojová deska rozdělená do několika horizontálních úrovní s tlačítky přímé volby pro důležité funkce vozu

  • Nový, dvouramenný volant se lépe ovládá díky otočným ovladačům

  • Nový design výplně dveří, ambientní LED osvětlení nabízí více možností

ŠKODA AUTO vytvořila u svého ikonického modelu nový koncept interiéru. OCTAVIA je první sériový vůz značky ŠKODA, který vedle samostatně stojící, centrální obrazovky a nových, ještě kvalitnějších materiálů, nabízí také novou přístrojovou desku rozdělenou do několika horizontálních úrovní. OCTAVIA dostala nový dvouramenný volant. Nová dotyková lišta pod 10″ displejem infotainment systému, vybraná tlačítka přímé volby pro důležité funkce vozu a tlačítka a otočné ovladače na multifunkčním volantu zlepšují ergonomii a usnadňují ovládání.

Interiér čtvrté generace modelu OCTAVIA má zcela nový design. Nový, dvouramenný volant, který má ozdobnou lištou v chromovaném provedení, může být na přání vyhřívaný. Multifunkční verze volantu má nově uspořádaná tlačítka a společně s novými otočnými ovladači v chromovaném provedení umožňuje lepší a snadnější ovládání. Celkem lze ovládat až 14 různých funkcí, včetně na přání dostupného vyhřívání volantu nebo systému Travel Assist. Tříramenný sportovní multifunkční volant je nabízen na přání.

Přístrojová deska rozdělená do několika horizontálních úrovní

Nový design má přístrojová deska, která je rozdělena do několika horizontálních úrovní a spolu s kontrastní, barevnou plochou pod velkou, samostatně stojící centrální multifunkční obrazovkou kopíruje tvar masky chladiče. Ve spodní části navazuje nová středová konzole, která se vyznačuje elegantním a velmi čistým designem. Tlačítka přímé volby pro důležité funkce vozu, jako je volba jízdního režimu Driving Mode Select, nebo parkovací asistent, byla přesunuta nahoru pod centrální multifunkční obrazovku. Pochromované detaily zdobí středovou konzoli a výplně dveří s madly dveří, která mají nový design. Výplně předních dveří jsou částečně tvořeny perforovaným materiálem. Ovládací tlačítko elektricky nastavitelných zpětných zrcátek je přemístěno na loketní opěrku přímo vedle tlačítek pro elektrické ovládání oken. Nové, měkčené materiály na dveřích a přístrojové desce dodávají interiéru elegantní a mimořádně hodnotný vzhled.

Nové možnosti nastavení ambientního LED osvětlení

Nové ambientní LED osvětlení v předních dveřích a přístrojové desce vytváří příjemnou atmosféru v interiéru. Řidič může vybírat z celkem deseti barev. Také je možné individuálně nastavit barvu osvětlení pro prostor palubní desky a pro prostor pro nohy. Různé barvy jsou také vyjádřeny symboly, kterými lze zvolit předvolené varianty osvětlení, například svítání, slunce nebo mraky. Součástí ambientního osvětlení je také projekce nápisu ŠKODA na zem v nástupním prostoru po otevření předních dveří.

Komfort a bezpečnost: Premiéra pro head-up displej a ergonomická sedadla

  • Head-up displej promítá důležité informace na čelní sklo

  • Poprvé jsou v nabídce ergonomická sedadla, která ve vrcholné verzi nabízí funkci ventilace a jsou opatřena pečetí kvality AGR

  • Elektromechanická parkovací brzda a elektrické ovládání oken jsou součástí standardní výbavy, poprvé je na přání nabízena třízónová klimatizace Climatronic

Nová ŠKODA OCTAVIA nabízí mnoho bezpečnostních a komfortních prvků známých z vozů vyšších tříd. OCTAVIA je první model značky ŠKODA, který nabízí head-up displej zobrazující důležité informace přímo na čelním skle v zorném poli řidiče. Nová jsou také na přání nabízená ergonomická sedadla v několika verzích. Vrcholná verze ergonomických sedadel, která se může pochlubit pečetí kvality AGR (Iniciativa pro zdravá záda), nabízí také funkci ventilace.

Premiéru ve voze značky ŠKODA má nový head-up displej modelu OCTAVIA, který je nabízen na přání od výbavového stupně Style. Inovativní head-up displej zvyšuje bezpečnost a komfort řidiče. Součástí head-up displeje je promítací jednotka, která vytváří obraz na základě informací o rychlosti, údajů z navigace, rozpoznaných dopravních značek nebo aktivovaných asistenčních systémů. Tento obraz je následně přenášen pomocí optického modulu na čelní sklo do zorného pole řidiče. Řidič tak může číst tyto informace, aniž by musel odvracet pozornost od dění před vozem. Součástí standardní výbavy je Virtuální Kokpit s displejem o velikosti 10,25″.

Sedadla velmi šetrná k zádům

Vůbec poprvé nabízí OCTAVIA na přání sedadla, která jsou mimořádně šetrná k zádům cestujících. Sedadla jsou dostupná od výbavového stupně Ambition. Již v základní verzi nabízí sedadla manuální podélné a výškové nastavení, možnost nastavení délky sedáku a také na přání vyhřívání a elektricky nastavitelnou bederní opěru s masážní funkcí. Ergonomická sedadla budou později nabízena v provedení s materiálem Alcantara® u sportovní varianty RS a také materiálem Alcantara® a kůží u vozu OCTAVIA SCOUT. Také nabídnou elektrické nastavení sedadel s pamětí. Vrcholná verze ergonomických sedadel nese pečeť kvality Akce zdravá záda (AGR), je standardně vyhřívaná a také nabízí funkci ventilace a potah perforovanou kůží.

Třízónová klimatizace Climatronic, KESSY otevírá všechny dveře

Nová OCTAVIA je vybavena dvouzónovou klimatizací Climatronic. Nově je na přání nabízena také klimatizace Climatronic se třemi nezávisle nastavitelnými zónami. V případě vyhřívaného čelního skla, které je nabízeno na přání, je použita tenká, elektricky vodivá vrstva stříbra. O vyšší míru komfortu se postará také na přání dostupný bezklíčový systém otvírání KESSY, který nyní ve voze OCTAVIA otevírá všechny čtyři dveře. Všechny verze nového modelu OCTAVIA nabízí ve standardní výbavě pohodlné bezklíčové startování motoru pomocí startovacího tlačítka, elektrické ovládání všech oken a elektromechanickou parkovací brzdu, která je v nabídce poprvé.

Nové technologie: Systém shift-by-wire, full LED Matrix světlomety a mnoho nových bezpečnostních asistentů

  • Poprvé nabízí vůz značky ŠKODA ovládání automatické převodovky DSG systémem shift-by-wire

  • Full LED Matrix světlomety a full LED zadní světla s dynamickými směrovými světly jsou nabízeny na přání

  • Poprvé jsou v nabídce asistenční systémy, například Asistent vyhýbání, Asistent pro odbočování nebo Varování při vystupování z vozu

Čtvrtá generace vozu OCTAVIA nabízí mnoho nových technologií a inovativních asistenčních systémů, které se objevují v sériově vyráběném voze značky ŠKODA vůbec poprvé. Jde o ovládání automatické převodovky DSG systémem shift-by-wire a nové asistenční systémy, které dále zvyšují bezpečnost – Asistent vyhýbání, Asistent pro odbočování nebo Varování při vystupování z vozu. Poprvé nabízí OCTAVIA full LED Matrix světlomety, Asistenta změny jízdního pruhu (Side Assist), Emergency Assist, prediktivní adaptivní tempomat a systém Area View.

Nová OCTAVIA je první model značky ŠKODA, který nabízí ovládání automatické převodovky DSG systémem shift-by-wire. Volba jízdního režimu tak neprobíhá mechanicky, ale elektronicky. Tento systém šetří místo a také má nový vzhled. Místo známé volicí páky automatické převodovky DSG se tak ve středové konzoli nachází nový ovládací modul s malým přepínačem, kterým řidič volí režimy R (zpětný chod), N (neutrál) a D/S (standardní režim Drive/sportovní režim), a také tlačítko parkovacího módu P.

Full LED Matrix světlomety

Nová generace nejprodávanějšího modelu nabízí na přání inovativní full LED Matrix světlomety s jedním LED modulem pro potkávací světla a jedním modulem pro dálková světla. 22 nezávisle ovládaných LED diod v každém modulu vytváří světelný kužel, který se skládá z několika segmentů. To umožňuje mít neustále rozsvícená dálková světla, aniž by byli oslněni ostatní řidiči. Kamera v čelním skle rozpozná vozidla, ale i osoby a objekty s reflexními prvky a automaticky zajistí, aby nebyly oslněny. Světlomety nabízí také různé světelné módy pro různé jízdní situace a povětrnostní podmínky, například pro jízdu ve městě, po dálnici nebo za deště. Nabízí také animovanou funkci Coming/Leaving Home, která při nástupu a výstupu z vozu postupně automaticky zapíná a vypíná části předních a na přání dostupných full LED zadních světel. Full LED zadní světla také obsahují osvětlené krystalické prvky a dynamická směrová světla.

Inovativní asistenční systémy

Čtvrtá generace vozu OCTAVIA nabízí mnoho nových asistenčních systémů. Některé z nich jsou ve voze značky ŠKODA použity vůbec poprvé. Nový Asistent vyhýbání pomáhá řidiči mírným zásahem do řízení v případě hrozící srážky s chodcem, cyklistou nebo jiným vozidlem a kontrolovaným vybočením vozidla tak pomáhá předcházet nehodám. Při odbočování vlevo na křižovatce dokáže Asistent pro odbočování rozpoznat protijedoucí vozidla, upozornit na to řidiče a také automaticky zastavit vozidlo. Funkce Varování při vystupování z vozu zobrazuje řidiči před otevřením dveří, když se zezadu blíží jiné vozidlo nebo cyklista. Novinkou je také Varování před lokálním dopravním omezením, které automaticky upozorňuje řidiče na komplikace v dopravě v bezprostřední blízkosti vozu, například na dopravní zácpu.

Vylepšené asistenční systémy vozu OCTAVIA

Mnoho dalších asistenčních systémů se ve voze OCTAVIA objevuje ve vylepšené verzi. Při parkování nebo manévrování zobrazuje systém Area View okolí vozu. Asistent změny jízdního pruhu (Side Assist) je aktivní až do vzdálenosti 70 m a zobrazuje řidiči, pokud se blíží jiná vozidla nebo se již nacházejí v mrtvém úhlu. Pomáhá tak předcházet nehodám také na dálnicích a rychlostních silnicích. Front Assist s prediktivní ochranou chodců a cyklistů upozorní v první fázi na možnou srážku opticky i akusticky, posléze krátkým přibrzděním. Pokud řidič nereaguje, vůz dokáže zcela zastavit. Prediktivní adaptivní tempomat dále rozšiřuje funkce adaptivního tempomatu. Adaptivní tempomat je aktivní do rychlosti 210 km/h a automaticky upravuje rychlost jízdy podle vozidla jedoucího vpředu, a pokud je OCTAVIA vybavena automatickou převodovkou DSG, tak vůz dokonce samočinně zastaví. Jestliže stání nepřekročí dobu tří sekund, zajistí systém také opětovný automatický rozjezd vozidla. Nový prediktivní adaptivní tempomat zpracovává kromě údajů kamery v čelním skle i data z navigačního systému a automaticky upravuje rychlost např. před zatáčkami nebo dle rychlostních limitů.

Prediktivní adaptivní tempomat, rozšířené verze Rozpoznávání dopravních značek a Asistenta hlídání jízdního pruhu (Lane Assist), který nově rozpozná i práce na silnici, Traffic Jam Assist a Emergency Assist jsou součástí komplexního systému Travel Assist. Pomocí funkce Detekce rukou kontroluje vozidlo, zda má řidič permanentně – alespoň každých 15 s – ruce na volantu, nebo umí zjistit v případě zdravotní indispozice, že řidič již vozidlo neovládá. V případě nouzové situace umí Emergency Assist vůz ve stejném jízdním pruhu zastavit. Pokud by se pomocí asistenčních systémů nepodařilo zabránit nehodě, připraví proaktivní ochrana cestujících Crew Protect Assist vozidlo a cestující na náraz zepředu či zezadu nebo převrácení vozu tím, že například automaticky přivře okna a panoramatickou střechu a předepne bezpečnostní pásy. V případě nehody chrání cestující až devět airbagů, včetně kolenního airbagu řidiče, který je součástí standardní výbavy, nebo zadních bočních airbagů, které jsou nabízeny na přání. Multikolizní brzda zabrání nekontrolovanému pohybu vozidla po srážce jeho zabrzděním.

Motory: Široká nabídka alternativních pohonů

  • ŠKODA OCTAVIA nabízí poprvé verzi s plug-in hybridním pohonem a mild-hybridní technologií

  • Naftové motory nové generace Evo vypouští až o 80 % méně oxidů dusíku

  • ŠKODA OCTAVIA nabízí pohon všech kol, více možností nastavení podvozku a adaptivní podvozek DCC s volbou jízdního režimu Driving Mode Select

Čtvrtá generace vozu ŠKODA OCTAVIA je úspornější a ekologičtější než kdy předtím. K dispozici budou verze s alternativními pohony a poprvé také OCTAVIA iV s plug-in hybridním pohonem. Některé z optimalizovaných benzinových motorů jsou vybaveny mild-hybridní technologií. Naftové motory nové generace Evo vypouští až o 80 % méně oxidů dusíku. V nabídce bude varianta OCTAVIA G-TEC s pohonem na zemní plyn. Na výběr jsou také čtyři verze podvozku a provedení s pohonem všech kol.

Christian Strube, člen představenstva za oblast Technického vývoje společnosti ŠKODA AUTO, říká: „Při vývoji nového vozu OCTAVIA byla pro nás prioritou nízká spotřeba a nízké hodnoty emisí CO2 a NOx. Společně s variantou OCTAVIA G-TEC s pohonem na zemní plyn nabízíme poprvé vůz OCTAVIA iV s plug-in hybridním pohonem. Ve voze OCTAVIA eTEC se objevuje nová mild-hybridní technologie, která pomáhá snížit spotřebu paliva. Proces Twin Dosing, který se objevuje u naftových motorů nové generace Evo, snižuje během úpravy výfukových plynů emise oxidů dusíku o přibližně 80 %.“

Vylepšené, moderní motory TDI a TSI nového vozu OCTAVIA, společně s vylepšenými aerodynamickými vlastnosti, snižují emise a spotřebu paliva. Díky nové řadě úpravy výfukových plynů SCR se dvěma katalyzátory vypouští motory nové generace Evo až o 80 % méně oxidů dusíku (NOx). Během takzvaného procesu Twin Dosing dochází k vstřikování AdBlue® před dva SCR katalyzátory, které jsou řazené za sebou. Motory Evo tak mají technické předpoklady k tomu, aby splňovaly budoucí emisní normu Euro 6d.

Novinkou ve voze značky ŠKODA jsou také dva benzinové motory TSI nové generace Evo s mild-hybridní technologií. OCTAVIA je poprvé nabízena ve verzi s plug-in hybridním pohonem, tradiční součastí nabídky je OCTAVIA G-TEC s provozem na zemní plyn (CNG). Výkonové spektrum široké nabídky motorů sahá od 81 kW (110 k) až po 150 kW (204 k).

Jak je pro značku ŠKODA typické, nabízí i čtvrtá generace vozu OCTAVIA v závislosti na dané motorizaci manuální převodovku nebo automatickou převodovku DSG. Na přání je také dostupná verze s pohonem všech kol, a také se čtyřmi různými provedeními podvozku, včetně adaptivního podvozku DCC s volbou jízdního režimu Driving Mode Select.

Motor Převodovka Max. výkon Max. točivý moment
[Nm]
Max. rychlost [km/h] Zrychlení

0-100 km/h

[s]

Kombinovaná spotřeba

[l/100 km]

Emise CO2

[g CO2/km]

[kW] [k]
Benzinový
1,0 TSI EVO 6 M 81 110 200 207 (203) 10,6
1,5 TSI EVO 6 M 110 150 250 230 (224) 8,2 (8,3) (4,9-5,0) NEDC

(5,2-6,1) WLTP

(112-115) NEDC

(119-137) WLTP

2,0 TSI 7 DSG 4×4 140 190 320 232 (234) 6,9
Naftový
2,0 TDI 6 M 85 116 300 211 (205) 10,3 (10,4) (3,6-3,7) NEDC

(4,0-4,7) WLTP

(96-98) NEDC

(106-123) WLTP

7 DSG 250 209 (205) 10,8
6 M 110 150 340 228 (224) 8,9
7 DSG 340 227 (222) 8,7 (8,8) (3,7) NEDC

(4,3-5,4) WLTP

(97-98) NEDC

(112-141) WLTP

7 DSG 4×4 360 217 (216) 8,8
7 DSG 4×4 147 200 400 235 (236) 7,1
CNG
1,5 TSI

G-TEC

6 M 96 130 200 216 (213) 10,0
7 DSG 215 (212) 9,9
Mild-hybrid
1,0 TSI EVO

e-TEC

7 DSG 81 110 200 206 (201) 10,6

1,5 TSI EVO

e-TEC

7 DSG 110 150 250 228 (225) 8,4

Plug-in hybrid
1,4 TSI iV 6 DSG 150* 204 350 220 (220)** 7,9

() Hodnoty platné pro verzi kombi

Údaje nejsou k dispozici

* Maximální systémový výkon (kombinace spalovacího motoru a elektromotoru)

** Maximální rychlost v kombinaci se spalovacím motorem

Plug-in hybridní pohon s celkovým systémovým výkonem 204 k poprvé ve voze OCTAVIA

Po modelu ŠKODA SUPERB iV nabízí ŠKODA také vůz OCTAVIA s plug-in hybridním pohonem v kombinaci s benzinovým motorem 1,4 TSI o výkonu 115 kW (156 k) a elektromotorem o výkonu 75 kW pod názvem OCTAVIA iV. Celkový systémový výkon činí 150 kW (204 k), maximální točivý moment 350 Nm. Plug-in hybridní verze je vybavena šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. OCTAVIA iV bude dostupná ve všech výbavových stupních a verzích kromě výbavového stupně Active a modelu SCOUT. Objem zavazadlového prostoru verze liftback činí 450 l, objem zavazadlového prostoru verze kombi činí 490 l. Vysokonapěťová lithium-iontová baterie má kapacitu 37 Ah, respektive 13 kWh a umožňuje dojezd v čistě elektrickém módu v režimu WLTP až 55 km. Baterii lze pohodlně dobít doma z běžné domácí zásuvky nebo pomocí wallboxu. Konektor k nabíjení baterie se nachází pod krytkou v předním nárazníku na straně řidiče. Krytka se otevírá stisknutím tlačítka ve výplni dveří. OCTAVIA iV se odlišuje od modelů s čistě spalovacím motorem 40l benzinovou nádrží (je tak o 5 l menší), dále plaketou iV na pátých dveřích a 10″ hlavní obrazovkou s uvítacím logem iV a specifickými ukazateli.

Poprvé se ve voze ŠKODA objevují motory eTEC s mild-hybridní technologií

Nová OCTAVIA je první vůz značky ŠKODA, který nabízí dvě varianty motoru eTEC s mild-hybridní technologií. U tříválcového motoru 1,0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) a čtyřválcového motoru 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, je použit 48V řemenový startér-generátor a 48V lithium-iontový akumulátor. Je tak možné se zcela vypnutým spalovacím motorem plachtit, shromažďovat energii získanou rekuperací při brzdění nebo naopak využít točivý moment elektromotoru a zlepšit tak dynamiku hnacího ústrojí tzv. boostem. Společně se systémem Start-Stop tak pomáhají snižovat spotřebu paliva a emise CO2. Výhodou také je, že je motor při startu tišší a doprovází jej méně vibrací. Charakteristickým znakem vozů vybavených mild-hybridní technologií je plaketa eTEC.

OCTAVIA G-TEC nabízí dojezd 523 km při provozu na zemní plyn

Model OCTAVIA je nabízen také ve variantě G-TEC s velmi ekologickým motorem na zemní plyn. Emise CO2 jsou tak znovu o přibližně 25 % nižší než při provozu na benzin. Vůz také produkuje mnohem méně oxidů dusíku (NOx) a nevypouští žádné saze. Motor 1,5 TSI s pohonem na zemní plyn má výkon 96 kW (130 k), spotřeba činí 3,4 − 3,6 kg CNG. Spotřeba v benzinovém režimu činí 5,4 l/100 km. Celková kapacita tří nádrží na zemní plyn činí 17,7 kg. Dojezd činí až 523 km. V kombinaci s benzinovou nádrží o objemu 9 l se dojezd zvyšuje o dalších 278 km. OCTAVIA G-TEC tak nabízí celkový dojezd na jedno natankování všech nádrží více než 800 km. Objem zavazadlového prostoru činí 455 l u verze liftback a 495 l u verze kombi. Charakteristickým znakem modelu s pohonem na zemní plyn jsou plaketa G-TEC na pátých dveřích a Virtuální Kokpit upravený pro verzi G-TEC.

Tři varianty podvozku a DCC s volbou jízdního režimu Driving Mode Select

ŠKODA OCTAVIA je k dispozici, kromě standardního podvozku, také se sportovním podvozkem, který je snížený o 15 mm, a o 15 mm zvýšeným podvozkem v rámci paketu pro špatné cesty. Na přání je k dispozici adaptivní podvozek DCC, který automaticky upravuje tlumicí charakteristiku a který v rámci volby jízdního režimu Driving Mode Select poprvé nabízí také v rámci jednotlivých jízdních režimů možnost navolit si jednotlivé parametry, například tlumicí charakteristiku, charakteristiku řízení nebo řazení automatickou převodovkou DSG pomocí posuvné lišty dle vlastních preferencí. V případě modelu s plug-in hybridním pohonem zůstává světlá výška v kombinaci s DCC stejná. U ostatních verzí je snížena o 10 mm.

Digitální technologie: Moderní infotainment systémy a rozsáhlé možnosti konektivity

  • Nový 10″ displej s inovativní dotykovou lištou pro ovládání hlasitosti

  • Nová generace standardně dodávaného Virtuálního Kokpitu s displejem o velikosti 10,25″

  • Streamování rádia a televize, Sound System Canton s 12 reproduktory

Nová OCTAVIA je vybavena infotainment systémy, které jsou postaveny na poslední generaci modulární stavebnice infotainmentu. Vůz nabízí také rozsáhlé možnosti konektivity. V nabídce jsou čtyři infotainment systémy s dotykovým displejem o velikosti až 10″. Novinkou je inovativní dotyková lišta, kterou lze ovládat hlasitost nebo přiblížit mapu navigace. Poprvé lze mapu navigace zobrazit ve dvou různých režimech přiblížení na displeji infotainment systému a na Virtuálním Kokpitu nové generace.

ŠKODA OCTAVIA nabízí čtyři infotainment systémy, které jsou postaveny na poslední generaci modulární stavebnice infotainmentu koncernu Volkswagen. Základ tvoří systém Swing, který nabízí 8,25“ dotykový displej, DAB tuner, možnosti personalizace, připojení chytrých telefonů pomocí bezdrátové technologie SmartLink skrze Android Auto, Apple CarPlay a MirrorLink a také aplikace infotainmentu Počasí nebo Zprávy. Díky zabudované kartě eSIM je OCTAVIA vždy online. Dotykové obrazovky infotainment systému Bolero, u kterého může být funkce navigace později aktivována, a navigačního systému Amundsen mají úhlopříčku o velikosti 10″. Oba systémy nabízí ovládání gesty nebo hlasové ovládání pomocí ŠKODA digitální asistentky Laura, která rozumí šesti jazykům a také celým větám. Mapy navigace jsou online aktualizovány. Řidič má také přístup k internetovým rádiím a službám streamování rádií a televize, například pro funkci ŠKODA Media Command, která je nabízena na přání. Vrcholný infotainment systém Columbus nabízí také 10displej a umí zobrazit mapu navigace v jiném režimu přiblížení než Virtuální Kokpit. Tuto novou funkci lze nastavit pomocí dotykové lišty pod displejem infotainment systému, kterou lze ovládat také hlasitost.

Virtuální Kokpit nabízí uživatelsky přívětivější ovládání

Virtuální Kokpit čtvrté generace nejprodávanějšího modelu značky ŠKODA byl dále vylepšen. Obrazovka nejnovější generace digitálního, individuálně konfigurovatelného Virtuálního Kokpitu má úhlopříčku 10,25″. Také jeho ovládání je uživatelsky přívětivější. Řidič může volit ze čtyř základních režimů zobrazení – Basic, Classic, Navigace a Asistenční systémy – a zobrazovaný obsah nastavovat ovládacími tlačítky multifunkčního volantu. OCTAVIA RS bude nabízet navíc exkluzivní režim zobrazení Sport. V režimu zobrazení Asistenční systémy jsou na Virtuálním Kokpitu a displeji infotainment systémy trojrozměrně zobrazovány aktivované asistenční systémy.

Mobilní online služby ŠKODA Connect

Karta eSIM ve voze ŠKODA OCTAVIA umožňuje přístup k mobilním online službám ŠKODA Connect, mezi které mimo jiné patří eCall, který je povinný v Evropské unii a který při nehodě automaticky uskuteční tísňové volání, a Proaktivní servisní služba (Pomoc na cestě), která v případě technických problémů předá asistenční službě údaje o aktuální pozici a stavu vozu. Zdravotní karta vozu automaticky ukládá důležitá data při každém vypnutí zapalování. Služba Plánování návštěvy servisu umí navázat kontakt s autorizovaným servisem pro předání servisního hlášení, nebo definovat termíny návštěvy servisu. Umí také předat odpovídající data v případě poruchy. Služby vzdáleného přístupu k vozu pomocí aplikace ŠKODA Connect nebo webového portálu ŠKODA Connect umožňuje například zobrazit informace o voze nebo jízdní data, informace o tom, kde je vozidlo zaparkováno, na dálku spustit funkci Houkání a Blikání, aby řidič lépe našel vůz OCTAVIA na nepřehledném parkovišti, nebo otevřít či zavřít dveře a okna. Oblast služeb Infotainment Online nabízí výpočet trasy s online podporou, aktuální dopravní informace nebo pomoc při vyhledávání čerpacích stanic a parkovišť. Přímo ve voze lze dokoupit datové balíčky, které lze použít pro streamovací služby nebo k zřízení připojení přes Wi-Fi hotspot.

OCTAVIA nabízí až pět USB-C konektorů a Sound System Canton

V novém voze OCTAVIA mají cestující k dispozici až pět USB-C konektorů k nabíjení nebo propojení médií nebo USB paměťových disků s infotainment systémem. Součástí standardní výbavy jsou dva USB-C konektory vpředu ve středové konzoli. Dva další USB-C konektory vzadu s 230V zásuvkou a USB-C konektor umístěný na stropní konzoli nad vnějším zpětným zrcátkem jsou nabízeny na přání. Díky redukci USB-C na USB-A 3.0, kterou lze objednat v rámci ŠKODA Originální příslušenství, lze jednoduše připojit také starší přístroje vybavené konektorem USB-A 3.0. Na přání dodávaný Phone Box umožňuje bezdrátové nabíjení mobilního telefonu a jeho připojení k vnější anténě automobilu. Skvělý zvuk zajišťuje akusticky vyladěný interiér a nový Sound System Canton, který je nabízen na přání.

Nejprodávanější model značky ŠKODA nabízí nové prvky Simply Clever

  • OCTAVIA je první vůz ŠKODA, který nabízí komfortní tankování kapaliny AdBlue® také pistolí určenou pro nákladní automobily

  • Dvě odkládací kapsy na mobilní telefony a nový síťový program SigmaQuick

  • OCTAVIA nabízí nově na přání paket pro spaní a smetáček v odkládací schránce dveří

Seznam Simply Clever prvků, typických pro značku ŠKODA, které nabízí cestujícím špičkovou funkčnost a komfort, byl u nového vozu ŠKODA OCTAVIA dále rozšířen. Novinkou ve voze ŠKODA je komfortní plnicí hrdlo, které u vozů s naftovým motorem umožňuje tankování kapaliny AdBlue® také pistolí určenou pro nákladní automobily. Novým prvkem ve voze ŠKODA jsou také dvě odkládací kapsy na mobilní telefony na zadní straně opěradel předních sedadel určené pro cestující vzadu.

Poprvé nabízí OCTAVIA na přání v karosářské verzi kombi paket pro spaní známý z nabídky ostatních modelů, který obsahuje dvě velké, komfortní hlavové opěrky na zadních sedadlech, přikrývku a nové stínicí rolety pro zadní boční skla. Stínicí rolety pro zadní boční skla, které poskytují lepší ochranu před sluncem, jsou také součástí paketu Sun and Pack nabízeného na přání pro verzi liftback. Nový síťový program SigmaQuick v zavazadlovém prostoru nabízí lepší a pohodlnější využití. Sítě lze velmi jednoduše otvírat. Vůz OCTAVIA COMBI nabízí automatické odjištění roletového krytu. Multifunkční kapsa pod krytem zavazadlového prostoru, kterou lze flexibilně použít například k odložení kabátu, je dostupná také pro verzi liftback. Dětskou pojistku pro zadní dveře lze elektricky ovládat z pohodlí vozu. Novým prvkem je odkládací schránka v předních dveřích s deštníkem nebo smetáčkem.

OCTAVIA nově nabízí také integrovaný trychtýř v uzávěru nádržky ostřikovačů čelního skla, a dále vodní lišty po stranách čelního skla, které se starají o optimální odtok vody v deštivých podmínkách při zachování co nejnižšího odporu vzduchu. Elektricky ovládané páté dveře, které jsou nabízeny na přání, se jednoduše zavírají díky funkci Tip-To-Close lehkým zatažením otevřeného víka. Nabízí také virtuální pedál. Na přání je dostupné mechanicky sklopné, elektricky odjistitelné tažné zařízení, které se odjistí po stisknutí tlačítka v zavazadlovém prostoru.

Vybrané prvky Simply Clever

 

Komfortní tankování kapaliny AdBlue® také pistolí určenou pro nákladní automobily
Dvě odkládací kapsy na mobilní telefony na zadní straně opěradel předních sedadel
Automatické odjištění roletového krytu (OCTAVIA COMBI) (KT 25/20)
Paket pro spaní (OCTAVIA COMBI)
Mechanicky sklopné, elektricky odjistitelné tažné zařízení
Integrovaný trychtýř v uzávěru nádržky ostřikovačů čelního skla
Odkládací schránka v předních dveřích s deštníkem nebo smetáčkem
Síťový program pro zavazadlový prostor s komfortním otvíráním sítí SigmaQuick
Stínicí rolety pro zadní boční skla
Vodní lišty po stranách čelního skla
Elektricky ovládané páté dveře s funkcí Tip-To-Close a virtuálním pedálem
Multifunkční kapsa
Držák nápojů vpředu se systémem Easy Open
Oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru
Mezipodlaha v zavazadlovém prostoru (OCTAVIA COMBI)
Držák na tablet na hlavových opěrkách a na loketní opěrce vzadu
Držák parkovacích lístků na vnitřní straně A sloupku na straně řidiče
Odpadkový koš ve výplni dveří
Držák na multimediální přístroje
Háčky na zavěšení tašek v zavazadlovém prostoru
Cargo elementy v zavazadlovém prostoru (dostupné také pro mezipodlahu)
Držák lahví o objemu 1,5 l v předních a zadních dveřích
Škrabka na led ve víčku palivové nádrže s měřítkem pro kontrolní měření hloubky dezénu pneumatik
Držák reflexní vesty ve všech dveřích
Elektricky ovládaná dětská pojistka
Ukládací prostor ve variabilní dvojité podlaze pro roletový kryt
Odnímatelný vak na lyže

 

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!