I kdyby nic jiného člověk o automobilovém sportu nevěděl a nezajímal se, tak po vizuální stránce musí být nadšený, tenhle nový závoďák prostě vypadá skvěle. V reálu jde o to, že nabídku divize PEUGEOT SPORT v roce 2020 rozšíří Peugeot 208 RALLY 4. Bude to nástupce současného modelu Peugeot 208 R2, nejprodávanějšího vozu a světové reference, pokud jde o soutěžní vozy s pohonem dvou kol, tedy kategorie, kterou nedávno řídící orgán světového motoristického sportu FIA přejmenoval na „Rally 4“.

Peugeot 208 RALLY 4 vychází z nového sériového modelu 208, využívajícího nejmodernější technologie. Inženýři a vývojové týmy divize Peugeot Sport zůstali věrní zásadám, díky nimž současný 208 R2 dosáhl prodej více než 450 vozů po celém světě: spolehlivosti, výkonnosti a cenové dostupnosti. V návaznosti na intenzivní vývojový program, v jehož rámci byl vůz testován zkušenými jezdci a validován na všech typech povrchů i v extrémních podmínkách, Peugeot Sport svůj nový soutěžní vůz, jenž nabízí bezkonkurenční zážitek z jízdy a nebývalý výkon ve své třídě, nabídne k prodeji zákazníkům ve druhém čtvrtletí roku 2020.

Pro vytvoření nového modelu PEUGEOT 208 RALLY 4 využila divize Peugeot Sport veškeré své znalosti z oblasti soutěžních vozů v kategorii s pohonem dvou kol.
Jedná se o zcela nový automobil, na němž inženýři a mechanici divize Peugeot Sport usilovně pracovali od začátku léta 2018. Vůz 208 RALLY 4, při jehož vývoji byl jako základ využit nový produkční model Peugeot 208, maximálně těží z technického a estetického vývoje představeného v sériovém voze.

Nový Peugeot 208 RALLY 4 si klade za cíl být hrdým nástupcem modelu 208 R2, který je nejprodávanějším vozem v kategorii s pohonem dvou kol a nejoblíbenějším soutěžním vozem v historii divize Peugeot Sport s více než 450 prodanými vozy. Aby tohoto cíle dosáhli, dostali inženýři divize jasný úkol: vytvořit rychlý a spolehlivý soutěžní vůz, jehož řízení bude zábavou. Jejich renomované zkušenosti ve spojení s mnoha testy, které proběhly na nejrůznějších terénech a za rozmanitých klimatických podmínek – někdy i extrémních, dokonale vyhověly zadávacím podmínkám projektu.

Peugeot 208 RALLY 4 je vybaven nově vyvinutým tříválcovým turbodmychadlem přeplňovaným motorem 1,2 l, který využívá nejmodernější technologii PureTech. Jeho základem je mimořádně výkonný základní motor ze sériového automobilu, který inženýři divize Peugeot Sport upravili pro použití v soutěžích, kde by měl vyvinout výkon 208 k. Má větší turbo, řídicí jednotku motoru Magneti Marelli a převodovku SADEV. To vše je umístěno v nové platformě CMP používané všemi vozy segmentu B skupiny PSA. Platforma nabízí nižší hmotnost a lepší dynamiku k dosažení lepšího sportovního výkonu.

Peugeot 208 RALLY 4 se poprvé představí v pátek 22. a v sobotu 23. listopadu při Rallye Madrid ve Španělsku pod vlajkou PEUGEOT RALLY ACADEMY. Řídit jej bude Efren Llarena s navigátorkou Sarou Fernandezovou, mistři FIA za rok 2019 v kategorii ERC3. Během stejného víkendu se od 22. do 24. listopadu vůz zúčastní také finále mistrovství FFSA v soutěžích na asfaltu ve Francii – Rallye du Var. V návaznosti na proces homologace FIA, k němuž dojde na konci prvního čtvrtletí roku 2020, začne Peugeot Sport začátkem ledna 2020 na nový Peugeot 208 RALLY 4 přijímat předobjednávky za cenu 66 000 eur (bez DPH). Ve snaze podporovat mladé talenty budou první vozy PEUGEOT 208 RALLY 4 vyhrazeny jezdcům, kteří se zúčastní soutěží značkového poháru 208 RALLY CUP ve Francii a Španělsku.

zdroj a foto: tisková zpráva Peugeot

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!