• I v době přísnějších emisních norem se dá koupit kombík s dieselem do půl milionu

  • Nabídka dostupných rodinných aut je docela slušná

  • Věděli jste, že škodovka (navíc minulé generace) je dražší než Mercedes?

Jak se na nás valí evropské regulace ohledně průměrných korporátních emisí značek, budou levná auta s jednoduchými motory výrazně dražší. Značka totiž bude muset za vůz s nadprůměrnými emisemi CO2, tedy s vyšší spotřebou paliva, platit do erární evropské kasy pokutu. A tu bude logicky delegovat na zákazníky. Ale pozor, nebavíme se o sportovních luxusních autech s dvanáctiválci. Bavíme se i o naprosto obyčejných autech.

11 nových aut do 450 000 Kč s největším kufrem

Takže značky budou nuceny i do dostupných aut dávat složité motory s hybridními pohony. A to je samozřejmě prodraží. I přes nedávnou hysterii se ale v nabídce některých značek udržely diesely, které jsou nyní sice nákladnější na vývoj, ale pomáhají ty tabulkové emise držet nízko. Diesel prostě bere méně než benzín a lidé ho mají rádi i pro lepší pružnost a dynamiku a dobrou zůstatkovou hodnotu. Tak co nám tedy v nabídce zbylo? Dá se ještě koupit slušné prostorné rodinné auto s dieselem, které nebude stát „raketu“?

Vybrali jsme vlastně všechna dostupná nová auta s větším kufrem (hlavně tedy kombi a MPV) a s naftovým motorem, která koupíte nová do půl milionu korun. Celkem na našem trhu spadne do tohoto výběru 15 různých modelů. Dostupné jsou v několika stupních výbav a verzích, ale my pro zjednodušení vybereme jen ta nejlevnější provedení. Základní info o modelu a aktuální základní cenu uvádíme v galerii pod článkem.

Dacia Logan MCV 1.5 dCi – 312 900,- Dlouhodobě nejlevnější auto na českém trhu už hluboko pod 300 tisíc nestojí a určitě ne tehdy, pokud chcete diesel. I tak je ale nejlevnější z našeho výběru
Dacia Dokker 1.5 dCi – 345 400,- Alternativou k Loganu MCV může být model Dokker, který je o dost prostornější a praktičtější, dělá se i nákladní verze
Dacia Lodgy 1.5 dCi – 349 900,- Lodgy je vlastně MPV založené na stejném základu jako Logan. Nabídne větší kufr a více prostoru, dělá se i v sedmimístné verzi
Opel Combo Life 1.5 CDTI 75 kW – 382 900,- Vedle nákladní verze se Opel Combo prodává také jako osobní provedení, může mít i delší rozvor
Hyundai i30 kombi 1.6 CRDI 85 kW – 399 990,- Nedostupnější klasické kombi segmentu C s naftovým motorem je aktuálně u nás vyráběný Hyundai i30. Vejde se do 400 tisíc
Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 75 – 410 000,- Peugeot se nedávno dočkal modernizace, ale stále se ještě dají koupit skladové vozy modelu před faceliftem
Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi 75 – 415 000,- Rifter sdílí platformu a techniku s Opelem Combo (a Citroenem Berlingo). Liší se jen v detailech
Fiat Dobló Panorama 1.6 MultiJet 70 – 419 900,- Dobló je další z řady kompaktních osobních dodávek. Na trhu už je ale docela dlouho a je to na něm vidět
Citroën Berlingo 1.5 BlueHDi 75 – 434 900,- Citroen se snaží s touto osobní verzí malé dodávky zaujmout výrazným vzhledem a detaily v interiéru, techniku má ale stejnou jako Combo nebo Rifter
Renault Mégane Grandtour 1.5 Blue CDI – 454 900,- Aktuálně má Mégane po faceliftu, ale odcházející verze se teď prodává za hezké peníze
Fiat Tipo kombi 1.6 MultiJet – 479 900,- Fiat Tipo už je na trhu také nějaký ten pátek, ve verzi kombi je to ale slušné a praktické rodinné auto
Opel Astra Sport Tourer 1.5 CDTI 77 kW – 479 900,- Astra má velký kufr, může mít slušnou a moderní výbavu a docela dobře jezdí. Má také vynikající pohodlné sedačky
Kia Ceed SW 1.6 CRDI 85 kW – 484 980,- Technický příbuzný Hyundai i30 má za sebou modernizaci a mívá o něco bohatší výbavu
Mercedes-Benz Citan Tourer 108 CDI – 498 520,- Citan je založen na technice od Renaultu (stejný motor mají výše uvedené Dacie)
Škoda Octavia Combi III 1.6 TDI – 499 900,- Do půl milionu se ještě vejde odcházející generace Octavie v edici 125 let. Má motor 1.6 TDI
Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!