Nabídka motorizací pro Audi Q7 se rozrostla o další provedení. Pod kapotu velkého SUV zamířil přeplňovaný šestiválec spojený s elektromotorem, který čerpá svou energii ze 17,3kWh akumulátoru uloženého pod podlahou kufru. Ano, tohle Audi je plug-in hybrid, který si doma nabijete ze zásuvky a krátké trasy zvládnete jen na elektřinu. Oficiálně má Audi Q7 TFSI e quattro urazit na elektřinu do 43 km. Na proud můžete jet maximálně 135 km/h a samotný elektromotor nabízí výkon 128 koní a točivý moment 350 Nm. To bude na popojíždění ve městě v kolonách i na velké a těžké SUV Q7 bohatě stačit.

 

Největší výhodou plug-in hybridů samozřejmě je, že nejste odkázáni jen na nabíječku a baterie. Dominantním prvkem, pokud jde o pohon, je vždy samozřejmě spalovací motor. K dispozici budou dvě verze tohoto plug-in hybridního Audi: 55 TFSI e guattro a 60 TFSI e quatttro lišící se naladěním pohonné jednotky. V tom prvním případě má systém výkon 380 koní a točivý moment 600 Nm. Na 100 km/h zrychlí za 5,9 s a rychlost je omezena na 240 km/h. Silnější 60 TFSI má systémové parametry 456 koní a 700 Nm, zrychlení na 100 km/h je o dvě desetinky sekundy lepší, nejvyšší rychlost je stejná.

 

Kuriozitou je pak tabulková spotřeba obou verzí 2,8 – 3,0 l/100 km. Taková hodnota zařadí toto obří SUV v některých zemích do stejných daňových tabulek nebo dokonce těch nižších než kolik se platí za provoz základní Fabie s tříválcem. Krom drobných detailů se ale plug-in hybridní Q7 od standardních modelů neliší. Pokud vynecháme motor, tak asi nejvýraznějším technickým rozdílem bude syntetizátor vydávající v rychlostech pod 20 km/h umělý zvuk, aby varoval chodce.

 

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!