V médiích se začíná šířit informace, že Suzuki Vitara neplní evropské emisní předpisy a že se nebude moci prodávat, případně že nebudou moci auta Suzuki jezdit po evropských silnicích. Domníváme se, že je potřeba uklidnit vášně a věc vysvětlit.

 

  1. Celá záležitost se týká již neprodávaného modelu s motorem 1.6 DDiS

  2. Pokud takové auto máte, nebojte. Je zcela legální a můžete s ním jezdit

  3. Nevěřte všemu, co si přečtete v novinách nebo co vám řeknou v televizi

 

Evropští úředníci, zejména ti, kteří dohlíží na automobilový průmysl a dopravu obecně, rádi přicházejí se skandálními zprávami. Nyní se začala šířit informace, že další auta neplní emisní předpisy, podobně jako tomu bylo v roce 2015 se skandálem koncernu Volkswagen. Aktuálně si evropské úřady došláply na Jeep, Fiat a Suzuki. Zatímco koncern FCA Fiat-Chrysler se k podobným záležitostem staví tak, že dělá, jako by se nic nedělo, Suzuki celou záležitost řeší a aspoň hned věci a informace uvádí na pravou míru. V médiích totiž nezaznělo všechno. Evidentně se zase „někomu“ nehodilo vysvětlit, o co jde.

 

Problematika se týká vznětového motoru 1.6 DDiS v Suzuki Vitara z let 2015 a 2016, který má údajně v reálném provozu vypouštět více oxidů dusíku, než je dovoleno. Úřady upozorňují na rozdíl mezi naměřenými emisemi v provozu a emisemi zjištěnými v laboratoři při homologaci. Vzniklo tak podezření, že Suzuki Vitara s tímto motorem používá nějaký tajný program, který zjistí, že vůz nejede na měřícím zařízení a začne emise obcházet. Z toho bylo před lety přistiženo několik automobilek a celé to pak vyvrcholilo emisním skandálem kolem Volkswagenu.

 

Jak elektromobily zvládají nárazové testy? Mercedes-Benz EQC vám to ukáže

 

Prozatím se zkoumá, zda skutečně starší typ Vitary emise obcházel, nebo se jen jedná o nesrovnalosti a především o výrazně odlišný styl jízdy proti dřívějším homologačním cyklům. Nutno dodat, že v letech 2015 a 2016 se ještě vozy homologovaly dle starších norem a v cyklu NEDC, který se od současných přísnějších testů dost liší. Navíc mnoho zainteresovaných ekoaktivistických spolků, které se začaly na „nezávislých“ testech vozů v provozu podílet, bylo usvědčeno z úmyslného přetěžování vozů v provotu tak, aby při měření ukázaly vyšší emise, než jakých by dosahovaly v běžném provozu. Na to doplatila například automobilka Opel, kdy jeden německý spolek ekoaktivistů proháněl naftovou Zafiru po dálnici dvoustovkou pod plnou zátěží a pak říkal, že „Opely vypouští víc emisí, než je dovoleno.“

 

Současného Suzuki Vitara na trhu se tak tento problém vůbec netýká a pokud někdy bude rozhodnuto, že se automobilka dopustila přešlapu a že musí Suzuki postižená auta nějak upravit, majitelé se o tom dozví. Motor 1.6 DDiS se v současné Vitaře už neprodává a zážehových motorů nabízených ve Vitaře se tato záležitost vůbec netýká. Pokud minulou verzi Vitary s motorem 1.6 DDiS máte, nic se neděje. Vaše auto je zcela legální, smíte s ním jezdit a nic vám nehrozí.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!