• Nová Octavia dostane jako první full LED matrix světlomety

  • Octavia je o trochu delší a širší, má ale stejný rozvor

  • Do kufru Combi se vejde 640 litrů nákladu, do liftbacku 600 l

  • Poprvé můžete mít head-up displej

  • Změní se logika řazení automatu DSG

  • Vrcholem budou motory 2.0 TSI a 2.0 TDI

  • Příští rok přijdou verze Scout a RS

 

Premiéra nové generace českého bestselleru Škoda Octavia je za rohem. Představí se v Praze 11. listopadu, ale domácí značka už vypouští všechny důležité informace postupně před premiérou. Prohlédnout jsme si tak již mohli skici designového návrhu nové Octavie a teď se na svět dostaly první oficiální fotky maskovaných prototypů. Každopádně nějaká designová revoluce se očekávat nedá, Octavia spíše posune současný designový jazyk značky dál a přinese pár nových prvků.

 

O jednom se zmiňuje tisková zpráva hned v úvodu. Octavia bude mít jako první škodovka full LED matrix světlomety. Nicméně ty budou asi součástí příplatkové výbavy, případně budou ve standardu k vrcholným verzím. Stejně tak si budete muset za head-up displej připlatit, případně za slibovaná ergonomická sedadla šetrná k zádům či třízonovou klimatizaci. V příplatcích bude i vylepšený infotainment s dotykovým displejem. Ovšem před řidičem už by měl být standardně pouze virtuální kokpit, klasické mechanické budíky by tak měly být definitivně minulostí. Ale počkejme si, jak bude vypadat základní verze Active bez příplatků.

 

V porovnání s třetí generací narostla délka vozu Škoda Octavia Combi čtvrté generace o 22 mm na 4689 mm. Šířka narostla o 15 mm na 1829 mm. Délka verze liftback je o 19 mm větší, když měří 4689 mm, šířka narostla o 15 mm na 1829 mm. Rozvor činí stejných 2686 mm jako u generace předchozí. Na Octavii si budete moci objednat kola o průměru až 19″. Škoda se také chlubí součinitelem odporu vzduchu jen 0,24 u liftbacku a 0,26 u Combi, což jsou u značky rekordní hodnoty. To se projeví na lepší spotřebě a menším hluku.

 

Škoda také utnula spekulace o motorech. Základem bude benzinový tříválec 1.0 TSI o výkonu 81 kW (110 k), nad ním bude čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 k). U verzí s automatem DSG s novou logikou řazení (místo mechanického voliče najdete jen elektronický ovladač) bude standardem již zmíněný mild-hybridní pohon s 48V pomocným startér/generátorem, jak jsme si to představili u nového Volkswagenu Golf. Verze s manuálním šestikvaltem budou bez hybridu.

 

Motor 1.5 TSI se bude prodávat i ve verzi na CNG. Má výkon 96 kW (130 k) a nové nádrže na plyn pojmou až 17,7 kg stlačeného zemního plynu. S dojezdem pomůže ještě nouzová nádrž na 9 litru benzinu. Verze Octavia G-Tec na CNG bude dostupná jak s manuálem, tak s automatickou převodovkou.

 

Zajímavostí je, že Škoda nasadí ještě objemnější motory. Pod kapotu se vrátí jednotka 2.0 TSI, která nebude vyhrazena jen verzi RS. V civilním provedení motor nabídne výkon 140 kW (190 k), standardně bude mít nový automat DSG a pohon všech kol. Verze RS dorazí příští rok a očekává se u ní výkon přes 180 kW (245 k).

 

Nezapomnělo se ani na diesely. Octavia se bude prodávat s motorem 2.0 TDI ve verzích o výkonu 85 kW (115 k), 110 kW (150 k) a dokonce 147 kW (200 k), což bude historicky nejsilnější diesel v Octavii. Dva silnější diesely lze mít s pohonem všech kol. Verze RS zřejmě dostane ještě silnější provedení dieselu.

 

Octavia může mít tři podvozky. Vedle standardního lze mít podvozek pro horší cesty zvednutý o 15 mm, případně naopak sportovní podvozek snížený o 15 mm. Další možností je adaptivní podvozek DCC s elektronickými tlumiči, který u verzí bez hybridního pohonu snižuje Octavii o dalších 10 mm.

 

Později dorazí také plug-in hybridní verze Octavie, která podobně jako u Golfu, Passatu či Superbu kombinuje motor 1.4 TSI s eletromotorem o celkovém výkonu 150 kW (204 k). Dojezd na elektřinu bude kolem 50 km. V plánu je ještě výkonnější verze plug-in hybridu o výkonu 180 kW (245 k).

 

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!