• Golf i Octavia stále budou mít diesel 2.0 TDI

  • Škoda převezme také některé hybridní motorizace

  • Golf zvládne jet „sám“ až do 210 km/h

Každá nová generace Volkswagenu Golf je velká událost a pro tu aktuální to platí dvojnásob. Přichází do obtížné doby, kdy se celý koncern VW vzpamatovává z emisního skandálu. Ale to teď řešit nebudeme a spíše se podíváme na techniku. Oproti očekávání totiž Volkswagen zveřejnil i docela dost technických dat a to nám pomůže odhadnout, co všechno dostane také brzy představená Škoda Octavia IV. Tu uvidíme brzy, už 11. listopadu.

 

Určitě víte, že Volkswagen Golf a Škoda Octavia sdílí totožnou platformu, i když vyloženě stejný podvozek nemají. Například současná Octavia má delší rozvor než Golf a tak by to mělo i zůstat. Nicméně architektura motorů a převodovek by měla být shodná, nebo aspoň podobná. Golf VIII dostane hned pět hybridních motorizací a můžeme jen spekulovat, jestli stejně pestrá bude i nabídka v Octavii. Jelikož má ale Škoda hrát roli levnější značky, je možné, že v Octavii se objeví jen některé hybridní verze, tipovali bychom to na jeden nebo maximálně dva hybridy. Sportovní provedení s hybridím pohonem, které bude mít i Golf jako alternativu ke GTI, asi Octavia nedostane.

 

Naprostý základ tvoří tříválec 1.0 TSI o výkonu 66 kW bez hybridního provedení. Tříválec s mild-hybridní asistencí, kterou obstarává 48V startér/generátor, má pak ve verzi eTSI výkon 81 kW. Další možností budou dvě mild-hybridní verze čtyřválce 1.5 TSI, ty mají výkon 96 a 110 kW. Výkony mild-hybridních verzí se od těch bez hybridní asistence neliší. Cílem nebylo zvyšovat výkon, ale snižovat spotřebu a emise. Očekáváme, že stejné motorizace dostane také Octavia IV, ale otázkou je, jestli hned na úvod s hybridní asistencí.

 

Tím seznam hybridních verzí Golfu nekončí. Prodávat se budou také dva plug-in hybridy a to verze eHybrid s motorem 1.4 TSI a elektromotorem o celkovém výkonu 150 kW a také sportovní GTE o výkonu 180 kW. Plug-in hybridy mají 13kWh akumulátor a čistě elektrický dojezd zhruba 60 km. Volkswagen ale ještě nevynechal také populární diesely. Modernizovaný motor 2.0 TDI nabídne v předokolce výkon 85 kW, ve verzi s pohonem všech kol pak 110 kW. O dynamických parametrech a převodovkách ještě Volkswagen nic neřekl. Fotky ale naznačují, že se bude prodávat jak manuál, tak k vybraným motorům i automat.

 

Golf je o pár milimetrů delší a má o 16 mm delší rozvor, ale je také nižší a o jeden milimetr užší než ten současný. Dokonce i úplně základní vstupní verze má mít už plně digitální panel před řidičem a dotykový displej infotainmentu, bohatší verze pak dostanou větší a vylepšené displeje. Připlácet tak budete spíše za luxusní prvky, hezčí dekory a podobně. Všechny základní věci včetně automatické klimatizace a bezpečnostních asistentů bude mít Golf bez příplatku. Za příplatek ale bude třeba systém asistované jízdy v kolonách a na dálnici, který zvládne auto řídit sám až do rychlostí 210 km/h.

 

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!