• Jaguar F-Type prodělal větší facelift

  • Dostal také novou verzi osmiválce

  • Má bohatší výbavu a má být kvalitnější

  • Základní cena je 1,7 milionu Kč

 

Jaguar F-Type už je s námi nějaký ten pátek a až teď dostal rozsáhlejší facelift, který se lehce dotkl designu přední části vozu, interiéru a techniky pod kapotou. Modernizovaný F-Type, který se vyrábí už od roku 2013, dostal adaptivní přední světla z LED a také je novinkou digitální přístrojový panel před řidičem, který nahradil klasické mechanické budíky. Upraven byl také infotainment a Jaguar slibuje lepší a kvalitnější materiály v kabině, takže teď už snad i základní F-Type bude vypadat na cenovku 1,7 milionu korun. Ale zájemci asi stejně budou nejvíce řešit motory a dynamiku.

 

Na některých trzích se už nebude prodávat vidlicový šestiválec 3,0 l s kompresorem, který má výkon 380 koní a už ho známe z F-Typu nyní. Motor dostal nový výfuk, který by měl mít ještě výraznější zvuk. Prodávat se bude v zadokolce se samosvorem nebo také ve čtyřkolce. Bohužel z nabídky vypadla manuální převodovka, už bude jen osmistupňový automat. To by mohlo ze současných F-Typů s manuálem dělat vyhledávanou raritu.

 

Škoda 110 R: Vznik legendárního kupé komplikoval československý nedostatek

 

Úplným základem je dvoulitrový čtyřválec s turbem. Má výkon 300 koní, točivý moment 400 Nm a z 0 na 96 km/h rozjede F-Type za slušných 5,4 sekundy. Z celé nabídky je tahle verze také nejlehčí a když si vzpomeneme na svezení se čtyřválcem před faceliftem, rozhodně to špatné nebylo. Vlastně to bylo příjemně svižné a obratné auto.

 

Novinkou v nabídce je podladěná verze pětilitrového osmiválce s kompresorem. Má výkon 450 koní, točivý moment 580 Nm a kromě čtyřkolky ho můžete mít také s pohonem zadních kol. Na 96 km/h akceleruje za 4,4 s a rozjede se na 285 km/h. Absolutním vrcholem je pak „plnotučná“ verze osmiválce, která nabízí 575 koní a 700 Nm. Standardně má už jen pohon všech kol, na 96 km/h akceleruje za 3,5 sekundy a rozjede se na 300 km/h.

 

Drobné změny se týkají i podvozku, brzd a řízení, ale základní charakter by měl Jaguaru F-Type zůstat. Novinku už můžete nyní objednávat a samozřejmě bude vedle verze kupé k dispozici také otevřený roadster. Podrobnosti, ceny, specifikace a možnost vlastní konfigurace najdete na českém webu automobilky Jaguar.

 

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!